Hoi ik zit met een vraag ik heb gehoord dat ik mijn ontslag ga krijgen dit vanwege de crisis ik werk in de bouw. Mijn vraag is, Is een werkgever verplicht je salaris aan te vullen en zo ja tot hoeveel maanden. Als een werkgever een bonus geeft word dit dan gekort op je ww. Wat kan je doen als je zie dat de polen in het bedrijf 10uur per dag werken dus 2overuren maken en jij op straat komt te staan. Ik mag namelijk terug komen als het werk weer aan trek maar als er geen werk genoeg is en de polen doen 2uur minder op een dag dan zijn die uren over om op te vullen zo zie ik dat dan. Ik ben alleen bang dat ik gewoon te duur word voor het bedrijf en de polen zijn goedkoper dus is dit een mooie oplossing om van mij af te komen:x. Ik werk al 22jaar en dit is voor het eerst dat ik mijn hand op moet gaan houden Alvast bedankt voor de tijd die jullie voor ons vrijmaken om alle vragen te beantwoorden
Beste Minimuis, Je zit met een aantal vragen over je dreigende ontslag. Heeft je werkgever al ontslag voor je aangevraagd? Dan heb je hiervan bericht ontvangen. Je hier dan bezwaar tegen maken bij UWV en dat onderbouwen met de redenen die je in je bericht aangeeft. Krijgt je werkgever toestemming om je te ontslaan en ontvang je een bonus/ontslagvergoeding? Dan heeft dit geen invloed op je WW-uitkering. Je werkgever moet dan wel de wettelijke opzegtermijn hanteren die voor jou geldt. Of je werkgever verplicht is je salaris(uitkering) aan te vullen kan ik je niet vertellen. Je kunt deze vraag stellen aan een vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket (0900-8020). Actuele informatie over WW en ontslagvergoeding vind je hier. Ik wens je veel sterkte met de lastige situatie. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor het snelle antwoord. Het ontslag is nog niet aangevraagd het is mij mede gedeeld dat er door economische redenen niet genoeg werk meer is, klanten die niet op tijd kunnen betalen veel minder werk en al drie bedrijven moeten sluiten. Ze geven me wel zwart op wit mee dat als de bouw weer aantrek ik weer terug kan komen dus het heeft niks met mijn inzet te maken. Ze willen me vrijstellen van het opzeg termijn dus ik krijg die maanden wel salaris maar mag thuis blijven om te solliciteren en ook willen ze een tijd mijn salaris aanvullen tot 100%. Ik vroeg me dus af of dit verplicht is of dat ze het uit goedheid doen. Groetjes