Ik zit met een dilemma: mijn zoontje van bijna 11 maanden weigert plotseling de fles (hij krijgt er nog drie en hij drinkt gemiddeld op goede dagen 150 cc per keer) sinds vrijdag is het krijsen als hij de fles al ziet en weet dat er gedronken moet worden. Hij is niet ziek en heeft geen spruw of last van tandjes, heeft wel KMA. Eten (fruit en groente) wil hij nog wel Nu is het lastige dat hij nog niet goed uit (tuit)bekertje of rietje kan drinken, zijn telkens maar enkele slokjes, bij verre na niet genoeg krijgt hij daar mee binnen. Nu mijn vraag: ik krijg heel veel verschillende adviezen (CB spreken ze elkaar ook tegen). Sommigen zeggen: gewoon blijven aanbieden op je normale tijden, wil hij niet dan de volgende keer weer aanbieden, net zolang tot hij genoeg dorst heeft en wel gaat drinken. Het wordt anders een spelletje voor hem. Anderen zeggen toch proberen op andere manieren er vocht (wat dan ook) in te krijgen. Misschien is hij verveelt en drinkt hij uit een pakje met rietje wel. Zelf zit ik ertussenin: ik weet dat mijn ventje altijd al erg moeilijk is geweest met eten en drinken (drinkt altijd al best weinig). Eten heeft maaanden geduurd voordat hij dat een beetje wilde, zelfde als brood. En dan nog wisselt het best. Ik weet ook dat hij een lange adem heeft (waarschijnlijk langer dan zijn moeder!) en dit heeel lang kan gaan volhouden, vind dat toch eng, zeker met de warmte (hij zweet ook veel van nature). Wie weet wat de beste methode is????
Ik vind drie flessen melk best veel op zijn leeftijd. Mijn dochter van 11,5 maand drinkt vanaf 8 maanden nog maar 1 fles. MIsschien kun je proberen 's morgens pap met opvolgmelk van een bord te geven, een fles/beker melk bij de boterham en tussendoor water, diksap of thee.
gewoon blijven aanbieden op je normale tijden, wil hij niet dan de volgende keer weer aanbieden, net zolang tot hij genoeg dorst heeft en wel gaat drinken. Het wordt anders een spelletje voor hem. dit zou ik doen. en tussendoor lekker wat fruit of yoghurt ofzo geven , daar zit ook vocht in. en misschien vind hij de fles inderdaad niet meer zo lekker.
Gewoon een scheutje roosvice er doorheen daar trapte ze hier wel in. Je kan inderdaad er 1 vervangen door wat anders, ik weet dat ik op die leeftijd op mijn kop kreeg van het cb dat ze nog aan de drie flessen zat.
Drinkt hij al diksap bijv.? Mijn zoontje weigerde ook rond die leeftijd alle flessen (had ook kma) en wij zijn toen van twee flessen papjes gaan maken en die met een lepeltje gaan geven. Dat wilde hij na wat tegensputteren wel en verder het vocht aangevuld met wat diksap (dit wil hij dan weer wel uit een flesje), extra fruit en een extra bakje yoghurt. Zijn jullie bij een dietiste ivm kma? Anders zou je daar eens kunnen vragen wat de minimale intake moet zijn en hoeveel je uit fruit en dergelijke mag halen. Wa krijgt jouw zoontje voor voeding voor de kma? Ons mannetje kreeg nutramigen, en hij was die smaak rond een jaar ook goed zat (het is ook erg vies). Wij mochten toen ook de provocatie naar gewone opvolgmelk doen en dat is toen gelukt. Hij krijgt nu gewoon nutrilon, nog steeds als papje want flessen wil hij niet meer. Succes, Josie
ons zoontje weigert al een maandje de fles. Probeer het nu niet eens meer. Hij krijgt nu 2 x pap met een lepeltje (mag je toch als 2 x fles=vocht rekenen) en verder diksap en water. Nathan dronk in het begin ook echt maar een paar slokjes van het andere drinken. Nu gaat het steeds beter. Gewoon blijven proberen. Oh ja Nathan kan ook al best goed drinken uit de oefenbeker van difrax. Misschien werkt dat bij jullie ook wel..