wat doen jullie met geld?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Paarse80, 29 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Van kraamvisite heeft Thijs geld gekregen. Nu ben ik aan het denken wat ik hiervan zal kopen. Als ik denk aan verzorgingsspullen krijg ik daar een beetje een raar gevoel bij. Speelgoed is misschien wel leuk om ervan te kopen, kleren kan hij altijd gebruiken, maar ja... Zit ook nog te denken om een rekening te openen en daar het geld op te storten, zodat hij er later zelf wat voor kan kopen.
    Kortom ik weet het nog niet. Het geld ligt er nog steeds.

Wat doen jullie met het geld?

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik stort het op zijn spaarrekening...

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    We hebben voornamelijk kleding en speelgoed gekregen, maar ook één keer geld. Op dat moment hadden we iets nodig voor de babykamer, dus ging het daarheen. Een spaarrekening hadden we toen nog niet voor Ilana, maar dat zou idd mijn andere optie zijn.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik stort het ook op zijn spaarrekening.

5. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hier gaat het naar de spaarrekening.. Het eerst gekregen geld staat er al, en nu hebben we een spaarpot met kleingeld gekregen van m'n zusje en van de week nog 20 euro van iemand voor haar.. En dat gaat straks mooi naar de bank :)

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Wat we tijdens de kraamtijd gekregen hebben, hebben we gebruikt voor nog ontbrekende artikelen. Zoals een leuk speelkleed ed.
    Geld wat ze erna gekregen heeft gaat in dr spaarpotje en naar de bank.

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij hebben ook een rekening geopend. Hij kreeg er ook nog een leuk cadeautje bij (niet dat ik daarvoor gedaan heb hoor!).

8. snoemf

snoemf Actief lid

4 nov 2007
    191
    0
    16
    wij hebben dat geld wat we gekregen hebben ook op zijn rekening gezet.
    later heeft hij genoeg nodig.

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Geld dat we kregen als kraamkado en voor haar verjaardag hebben ook wij gestort op haar rekening o.v.v "voor je geboorte van oom en tante" ofzo.

10. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Wij hebben al het geld wat we hebben gekregen toen de tijd op haar rekening gestort! Ook als ze nu soms geld krijgt bijv. 10 euro dan stoppen wij het in ons portemonee en dan maken wij het weer over naar haar rekening... Zij heeft er later veel meer aan dan dat we er nu een speelgoedje voor kopen waar ze toch al genoeg van heeft!

11. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wij zetten het geld wat hij krijgt op zijn eigen spaarrekening.

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hebben nooit geld gekregen, maar een spaarrekening open is natuurlijk altijd handig!

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij kregen meestal -als we geld kregen- de boodschap erbij van: Ik weet niet zo goed wat jullie mooi vinden, dus haal er zelf maar wat van...
    dus dat deed ik dan, een leuk setje kleren, of iets leuks voor in bad ofzo, of een leuke badcape, dat soort dingen.
    Ik gaf het wel uit en dan liet ik later nog weleens aan diegene zie van 'kijk, dit hebben we er mee gedaan'

14. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik bewaar het cash. In zn spaarpot voor als hij echt straks een keer iets wil. Ik spaar al 50 euro per maand.Dus op zijn spaarrekening staat straks zat geld.

15. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik heb spullen gekocht voor haar. Kleertjes, speelgoed, maar ook de babymee voor achter op de fiets.

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    wij hebben ook wel wat aan geld gehad,ik heb er de buikdrager voor gekocht. Iets wat ik anders niet zomaar gekocht zou hebben.
    Nu heb ik nog wat bonnen liggen, die wil ik bewaren voor een mooie kinderstoel.

17. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Staat allemaal op haar spaarrekening..

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

het geld wat wij gekregen hebben.ligt hier nogsteeds in huis daar kopen we een speeltoestel voor in de tuin voor (die dingen zijn duur niet normaal)

op zijn spaarrekening komt iedere maand 40 euro en 35 euro kindergebonden budget(kindertoeslag) en een keer in de 3 maanden de kinderbijslag.dat staat vast en daar komen wij niet aan dus dat geld voor zijn geboorte dat gebruiken we voor het speeltoestel

19. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    wij hebben heel veel geld gekregen.. het meeste staat op zn spaarrekening (voor later) en 300 hebben we in huis liggen dat gaat naar een electrische hummer als ie wat ouder is.
    ca 150 euro heb ik gebruikt om nu speelgoed en kleertjes te kopen.
    De rest heb ik op zn spaarrekening gezet daar sparen we ook 20 per maand op en dan krijgt ie ook 4 euro zakgeld per week :D daar mag ie straks als ie wat ouder is zelf speelgoed enzo van kopen.

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ cillia: hij krijgt nu al 4 euro zakgeld per week? Of bedoel je later als ie wat ouder is? :)

Deel Deze Pagina