Van kraamvisite heeft Thijs geld gekregen. Nu ben ik aan het denken wat ik hiervan zal kopen. Als ik denk aan verzorgingsspullen krijg ik daar een beetje een raar gevoel bij. Speelgoed is misschien wel leuk om ervan te kopen, kleren kan hij altijd gebruiken, maar ja... Zit ook nog te denken om een rekening te openen en daar het geld op te storten, zodat hij er later zelf wat voor kan kopen. Kortom ik weet het nog niet. Het geld ligt er nog steeds. Wat doen jullie met het geld?
We hebben voornamelijk kleding en speelgoed gekregen, maar ook één keer geld. Op dat moment hadden we iets nodig voor de babykamer, dus ging het daarheen. Een spaarrekening hadden we toen nog niet voor Ilana, maar dat zou idd mijn andere optie zijn.
Hier gaat het naar de spaarrekening.. Het eerst gekregen geld staat er al, en nu hebben we een spaarpot met kleingeld gekregen van m'n zusje en van de week nog 20 euro van iemand voor haar.. En dat gaat straks mooi naar de bank
Wat we tijdens de kraamtijd gekregen hebben, hebben we gebruikt voor nog ontbrekende artikelen. Zoals een leuk speelkleed ed. Geld wat ze erna gekregen heeft gaat in dr spaarpotje en naar de bank.
Wij hebben ook een rekening geopend. Hij kreeg er ook nog een leuk cadeautje bij (niet dat ik daarvoor gedaan heb hoor!).
Geld dat we kregen als kraamkado en voor haar verjaardag hebben ook wij gestort op haar rekening o.v.v "voor je geboorte van oom en tante" ofzo.
Wij hebben al het geld wat we hebben gekregen toen de tijd op haar rekening gestort! Ook als ze nu soms geld krijgt bijv. 10 euro dan stoppen wij het in ons portemonee en dan maken wij het weer over naar haar rekening... Zij heeft er later veel meer aan dan dat we er nu een speelgoedje voor kopen waar ze toch al genoeg van heeft!
Wij kregen meestal -als we geld kregen- de boodschap erbij van: Ik weet niet zo goed wat jullie mooi vinden, dus haal er zelf maar wat van... dus dat deed ik dan, een leuk setje kleren, of iets leuks voor in bad ofzo, of een leuke badcape, dat soort dingen. Ik gaf het wel uit en dan liet ik later nog weleens aan diegene zie van 'kijk, dit hebben we er mee gedaan'
Ik bewaar het cash. In zn spaarpot voor als hij echt straks een keer iets wil. Ik spaar al 50 euro per maand.Dus op zijn spaarrekening staat straks zat geld.
wij hebben ook wel wat aan geld gehad,ik heb er de buikdrager voor gekocht. Iets wat ik anders niet zomaar gekocht zou hebben. Nu heb ik nog wat bonnen liggen, die wil ik bewaren voor een mooie kinderstoel.
het geld wat wij gekregen hebben.ligt hier nogsteeds in huis daar kopen we een speeltoestel voor in de tuin voor (die dingen zijn duur niet normaal) op zijn spaarrekening komt iedere maand 40 euro en 35 euro kindergebonden budget(kindertoeslag) en een keer in de 3 maanden de kinderbijslag.dat staat vast en daar komen wij niet aan dus dat geld voor zijn geboorte dat gebruiken we voor het speeltoestel
wij hebben heel veel geld gekregen.. het meeste staat op zn spaarrekening (voor later) en 300 hebben we in huis liggen dat gaat naar een electrische hummer als ie wat ouder is. ca 150 euro heb ik gebruikt om nu speelgoed en kleertjes te kopen. De rest heb ik op zn spaarrekening gezet daar sparen we ook 20 per maand op en dan krijgt ie ook 4 euro zakgeld per week daar mag ie straks als ie wat ouder is zelf speelgoed enzo van kopen.