Vraagje over (Duplo) trein (kado)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PenK, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Voor onze dochter (2 jaar) zou ik graag een leuke treinset willen kopen, ik zie alleen door de bomen het bos niet. Ik speur het hele internet af, maar er is zoveel aanbod.
    Duplo vind ikzelf altijd heel stevig en solide, dus daar ben ik tot nu toe het meest enthousiast over.

Door allerlei omstandigheden vind ik het leuk om wat moois voor haar te kopen. Normaal gesproken doe ik dat niet zo vaak, zeker niet zoiets groots, maar ze heeft het echt verdiend....

Onlangs speelde ze bij een kennisje en was niet weg te houden bij de trein (dit was echter een trein uit haar jeugd, het merk was voor mij onbekend), maar was wel zoiets als wat we nu kennen van Duplo.

Ik hoop dat hier mensen zijn die zelf een treinset (trein+rails) thuis hebben en of ze tips hebben waar ik op moet letten.

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb voor mijn zoon een houten treinset, gekregen van een vriendin. hij staat nog boven omdat hij er nog te jong voor is. Maar dit is erg stevig materiaal. Maar duplo is ook een heel goed merk, dus ik denk dat dit ook stevig is. Er zijn idd heel veel treinsets te krijgen... dan zie je idd door de bomen het bos niet meer.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wil je zoiets van plastic?

Wij hebben hier een houten treinset liggen. Van die dingen die je in elkaar kunt puzzelen en zelf banen van kunt leggen. Mijn zoontje is er gek op.
    We hebben eerst een grote set van Eichhorn gekregen. En later nog een krat vol oude rails en toebehoren van mijn schoonouders. Dat was Eichhorn en Brio. De bekenste merken denk ik, en het past op elkaar. En volgens mij zijn die treinen ook nog wel electrisch te koop als je iets animerends zoekt ;)

4. sjors75

sjors75 Niet meer actief

ik heb voor mijn zoontje inderdaad een duplo trein maar ook een houten trein van Eichhorn. Denk dat je moet kijken of je meisje met lego echt speelt, anders zou ik denk ik voor een houten gaan.

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Wij speelden vroeger altijd met een bepaalde houten treinbaan met houten treinen, plus watbijgekochte boompjes, mensjes, bruggen etc. Nu ben ik pas begonnen bij een kinderdagverblijf en wat hadden ze daar.. Die treinbaan! En wat kreeg ik pas van vrienden dieop bezoek kwamen..? die treinbaan! Je kunt deze kopen bij Ikea.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die van Ikea heeft van die plastic stukje tussen de rails toch? Dat vind ik toch wat onhandig. Dan moeten ze nog meer puzzelen, en heb je een klein onderdeel extra.
    Die eichhorn en brio is het passtukje en rail 1 ding..

Maar die van ikea past waarschijnlijk wel op die andere merken, dus je kunt het altijd proberen, en later nog duurdere kopen als die ikea ook bevalt..

7. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij hebben de trein van Lego ( Duplo ). Begonnen met de startersset en inmiddels uitgebreid. Het leuke is dat er ook van alles bij zit en dat de trein ook echt rijdt.

8. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy heeft al een tijdje een duplo trein.
    Ze vind hem echt geweldig.
    Als ze op het knopje drukt dan gaat hij zelf rijden en ze kan de wissels omzetten dat ie over het andere stukje baan gaat.

Vind het wel handig dat je hem uit kan breiden met van alles.
    En het is bijna niet kapot te krijgen en is er toch iets kapot dan wordt het heel snel opgelost door lego.

Dus ja ik raad je de duplo trein aan.
    Ze speelt er al mee vanaf 1.5 ofzo.

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    @deepfreeze: Die van IKEA heeft geen plastic stukje tussen de rails, het is echt gewoon houten stuk aan houten stuk leggen.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier (voor de kids van mijn man) ook zo'n houten treinbaan. We hebben van alles door elkaar: eichhorn, brio, ikea: past allemaal op elkaar.
    Hier bij de ikea-rails overigens wel plastic verbindingsstukjes, die wel aan de rails vastzitten, (blijkbaar hebben ze dat dan recent veranderd?). Geen extra gepuzzel dus met kleine losse dingetjes, maar ik vind ze wel lastiger dan de gewone houten rails, (die overigens wel als nadeel heeft dat de verbindingsstukjes kunnen afbreken, (als je er ruig mee doet, zoals mijn lieftallige neefje ooit dus deed :(). De kids van mijn man spelen normaal, en bij hun gaat/ging nooit iets kapot.

Als je voor plastic gaat, zou ik zelf wel echt voor duplo gaan: is gewoon steviger dan die andere nepmerken. En als je het ooit weer verkoopt via marktplaats ofzo, krijg je er nog een heleboel voor terug :)

11. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga ook eens google-en naar houten treinsets (Eichhorn), anders durf ik het nu wel aan om voor de duplo trein te gaan!

Wat zal ze blij zijn!!!

12. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Mijn zoontje heeft voor zijn eerste verjaardag de duplo trein gekregen. Hij was daar wel nog een beetje klein voor maar het spelen ging steeds beter. Hij is nu 7 jaar en zat van de week heel de woensdagmiddag samen met zijn vriendje ermee te spelen. Bouwen van alles erom heen, we hebben dan ook schandalig veel. Tuurlijk word er soms ook een paar weken niet naar gekeken maar moet eerlijk zeggen dat de duplo hier zijn geld al duizendmaal heeft opgebracht. En na 6 jaar doet hij het nog steeds, had ik niet verwacht maar we zijn er wel zuinig op. Mag niet mee gegooid worden enz.;)

Deel Deze Pagina