Schopjes voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by McNugget, Jul 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. McNugget

McNugget Niet meer actief

Hallo iedereen,

Ik ben nu 21 weken zwanger, en ik maak me een beetje zorgen. Ik voelde me kleintje al met 17 weken, nu ben ik 4 weken verder en ik voel me kleintje niet vaker eigenlijk minder heb ik het idee. De verloskundige zei met de 20 weken echo dat alles goed was, maar dat mijn placenta voor lag en dat het dan even kon duren voordat ik het goed ging voelen. Maar ik maak me toch een beetje zorgen.. zijn er meerdere die dit hebben?

Groetjes marit

2. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Als d eplacenta aan de vorokant ligt heb je een soort van geluk gehad dat je het al zo vroeg voelde! In de meeste gevallen voel je je eerste kindje vanaf ongeveer 18 weken. Maar dat kan altijd later zijn. Als je placenta voor ligt kan het nog veel langer duren dus geen zorgen maken hoor!

3. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik had de placenta voor liggen en voelde met 20 weken echt nog niets.... heeeeeeel soms iets waar van je dacht zou dat wat zijn.

Pas na 30 weken kon ik echt duidelijker dingen voelen en met 33 weken echt duidelijk ook omschrijven wat ik voelde.

En nu.. nu is het echt echt echt wel te voelen hoor...
    Dus het zegt allemaal niets...

4. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Had - heb want het zit er nog echt in

5. McNugget

Ohh gelukkig :) nu ben ik wel weer gerustgesteld.. thanx.. en (weethetwel) succes ;) straks

Groetjes

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ik heb donderdag de 20 weken echo zie er wel een beetje tegen op omdat ik ook haast nog niks voel. Heb wel af en toe een kriebeltje gevoeld maar meer ook niet.. Heel herkenbaar dus dat zorgen maken..

Groetjes Danielle

7. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik maakte me ook altijd zorgen....
    Maar als de placenta er voor ligt dan duurt het echt langer voor je het voelt.. en nu maken jullie je zorgen.. maar geloof mij.. ik denk soms echt terug aan de tijd toen ik 20 weken was..
    Vooral als ik een schop in me ribben krijg hahahaha. Zou haast zeggen geniet nog even van de rust in je buik dames...
    en echt het gevoel komt nog wel.. en dan is het net of het alles moet inhalen

8. Judi

Judi Actief lid

Mar 27, 2008
    236
    0
    0
    Met 17 weken voelde ik nog niets. Vanaf week 21 voelde ik elke dag wat beweging. Drie dagen geleden voelde ik twee dagen niets.
    Je gaat je uiteraard vanzelf toch zorgen maken.

Nu voel ik ons kindje weer.

p.s. mijn placenta ligt rechtsachter, dus heb ik ook inderdaad meer kans op het voelden van beweging van het kindje.

Succes met het hebben van geduld. Dat is soms best moeilijk. Je wilt een bevestiging dat alles goed gaat he. En als je niets voelt moet je gissen.

9. ourwish

ourwish Actief lid

Feb 17, 2008
    130
    0
    0
    Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, mijn 20 echo was goed maar de huisarts zei al dat het wat langer duurt voordat je het écht gaat voelen. Hij zei dat je het je moet voorstellen dat er nog een soort spons voor zit waar de baby doorheen moet 'boksen/schoppen' en tsja de baby is nog zo klein dat het wat langer duurt.
    Nu is het zo als ik de baby voel dan is het heel laag of wat aan de zijkant.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb mn placenta voor liggen en ik voelde met 15 weken en 1 dag al lichte tintelingen en plopjes, dus dat zegt niet altijd wat hoor.

Meid, vanaf 28 weken hoef je je beebje pas elke dag te voelen, nu nog niet. Er is heus niets aan de hand en je beebje slaapt gewoon. probeer in de avond eens in bed te liggen, je handen op je buik en totaal te ontspannen, misschien dat je beebje daarop reageerd. Ik voelde pas vanaf 26 weken de beeb echt elke dag.

11. McNugget

Ja als ik savonds in bed lig probeer ik me ook idd even te ontspannen en soms voel ik wel iets en soms niet. Ik voel het of helemaal onderin me buik of aan de zijkant. Maar ik wacht het rustig af dan :)

Bedankt voor de reacties..

Groetjes

12. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Ik voelde met 14,5 week voor het eerst een plopje. Mijn placenta zit ook aan de voorkant dus ik heb het aan de vk gevraagd, maar die zag op de echo dat de plaats aan de zijkant waar ik het gevoeld had net mn placenta niet zat dus dat het idd de beeb geweest kon zijn. Nu voel ik het heel af en toe, soms 2x op 1 dag en afgelopen 3 dagen weer niet. Het is ook maar een heel klein stukje waar de spons ;) niet voor zit, dus is heel toevallig als ik het voel.

Je hoeft idd je kindje nog helemaal niet te voelen, dus geniet van de keren dat je het wel voelt en het is afwachten tot wanneer je het elke dag gaat voelen.

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    het hoeft toch niet altijd zo te zijn dat als je placenta aan de voorkant ligt je minder voelt? ik begon mijn beebje met 19 weken te voelen. mijn vriend voelde het met een week of 20. en toen we met 24 weken de 3d echo lieten maken vertelde ze me dat mijn placenta van voor lag. ik dacht hoe kan dat nou. ik voel hem heel de dag door...

14. Niet meer actief

Ik voel de kleine nu sinds een week pas echt heel duidelijk, en mijn vriend voelt het ook..

Het is bij iedereen verschillend, en veel mensen voelen idd de baby pas na 30 weken zei mn vk!

15. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    weet je wat mij verbaasd dat je aan de buitenkant al kan voelen of partner met 20 weken
    ze heeft mij laatst een babytje op schaal laten zien en het gewicht enz en dan spreekt zei mijn verloskundige dus dat het bijna onmogenlijk is het al aan de buitenkant te kunnen voelen.

moet zeggen dat ik met 23 weekjes al vanbinnen een hoop voel de hele dag door maar van buiten nog niets.
    wil voor mij niet zeggen dat het niet mogenlijk is hoor!

16. Chida

Chida Actief lid

Nov 13, 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hmmmm...ik voelde mijn kleine echt duidelijk met 20 weken en mijn man kon het ook voelen van de buitenkant. Het is denk ik gewoon per vrouw/baby verschillend....

17. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Bij mijn eerste voelde mijn vriend het ook al 1,5 week nadat ik het voelde.... met 18 weken kon hij t ook al voelen !
    Terwijl mijn placenta zelfs aan de voorkant lag....

Mijn zoontje had ook enorme kracht in zijn beentjes... wan toen de vk het loopreflex na de bevalling wilde controleren, bleef mijnheer al op zijn benen staan.....

Denk idd dat het per vrouw en baby verschillend is...!

voelde nu al de kleine met 12w 3d (niet heel vaak).... maarja tweede zwangerschap is vaak eerder....

xxmona

18. Niet meer actief

Mijn vk zei dat het lag aan de houding van de baby hoe snel je de baby kan voelen..
    De kleine in mijn buik is nogal druk dus dan voel je dat ook sneller dan als je baby heel rustig is..
    Mijn vk voelde de baby zelf ook aan de buitenkant!
    Maarja elke zwangerschap is bij iedereen weer anders, en iedere vk maakt weer andere situaties mee!
    Sommige voelen het met 17 weken al, en andere pas begin de 30 weken!

19. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

Jul 22, 2008
    549
    0
    0
    Ik voel het nu al zo'n 2 weekjes. Echte plopjes enzo. Volgens mij voel ik ook goed hoe die draait ofso. Ik vind het heel bijzonder. Als je dan bijvoorbeeld bij de kassa staat, en je voelt zo'n plopje, moet je even lachen, net een geheimpje, tussen jou en je baby...

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik voel nog niets werd me wel gevraagt met 16 weken maar heb de palcenta aan de voorkant liggen dus ja dan voel je idd nog niets

Share This Page