Als ze vragen of je weet wat het wordt dan zeg je gewoon volmondig Ja We hebben 90 % kans op een baby en 10% kans op een klein aapje Groetjes Anita
ik kan er ook niet over! Wordt er niet goed van! Die mensen moesten eens weten hoe vervelend dat gezeur is! Ik zeg de volgende keer ook dat ik het geslacht iet weet, maar weet nu al wel dat dat net zo zal gaan als jij zegt!
Nou wat ik dus heb... Iedereen mag weten dat t een meid is...maar iedereen vraagt weet je al een naam...dan zeg ik jaaa en dan verwachtten ze dus echt daadwerkelijk dat ik de naam ga zeggen....en als ik het niet zeg dan zijn ze beledigd
Ik zou het niet zo erg vinden als ze raden wat het wordt. Dat doen ze nu trouwens ook al. Wat wel irritant is, is dat ze allemaal zeggen (buiten mn vriend en mn moeder) "Je krijgt een jongen!" "Ik wil het liefst dat je een jongen krijgt" "Deze keer een jongetje he!" Omdat mijn zus een dochtertje heeft en nu wil iedereen dat ik het eerste kleinzoontje van de familie baar :s Voor mij maakt het echt niets uit..
pfff... gaan ze elke keer een stapje verder..... Tacha1987 Een keer raden is niet erg... maar dat bezig blijven en van alles verzinnen om erachter te komen... pfff....
Jeetje wat vervelend lijkt me dat! Wij gaan erg goed om met mijn ouders, ze gaan ook mee naar de 20 weken echo en kunnen dan zelf bekijken wat het wordt Van ons mag iedereen het weten, maar als dat niet zo zou zijn geloof ik niet dat mijn ouders en andere fam erover zou drammen. Hadden ze ook niet moeten doen trouwens, dan had ik er meteen wat van gezegd!
Ik heb dat gehad bij een collega die maar bleef vissen en uit opmerkingen van mij dacht te kunnen opmaken wat het geslacht is. Op den duur reageerde ik er gewoon maar niet meer op. Voor sommige mensen is het een soort wedstrijd wie het goed raadt ofzo. Ik heb er wel een keer wat van gezegd, in de trend van: "Ik hou het voor mezelf, dus het heeft niet zoveel zin om er steeds naar te vragen of te raden. Ik ga het echt niet vertellen, ookal ga je op je kop staan." (rustig met een glimlach gezegd) Ook geprobeerd: "Weet je wat het wordt?" "Een baby...", "Een hondje..." of "Moet het nog wat worden dan?" Het is idd erg irritant, maar als je dit aan mensen duidelijk wilt maken ontkom je er niet aan om dat duidelijk (en herhaaldelijk) te zeggen (dat je het echt niet leuk vindt) met als risico dat ze dan boos worden (maar dat zal wel meevallen als je het rustig zegt). En als mensen het niet trekken zegt dat veel meer over henzelf dan over jou. Het is echt bizar hoe raar mensen kunnen reageren op zoiets normaals als een zwangerschap. Ze gaan zo makkelijk over grenzen, niet te geloven! Of ze zijn strontjaloers, mijn ervaring is dat vooral vrouwen die zelf kinderen hebben die wat ouder zijn heel jaloers en bemoeierig kunnen reageren... Niet allemaal natuurlijk, sommigen (moeders en schoonmoeders zijn goede voorbeelden). Zo ook mijn collega dus. Een alternatief is liegen dat je het niet weet. Maar dan ga je misschien tegen je gevoel in, het is niet prettig om te liegen als je dat eigenlijk niet wilt. Ik hield dat in ieder geval niet vol. Laat je niet kisten, als jij het niet wil vertellen, is dat je goed recht! Succes!
Pffff vermoeiend he al die mensen! Wij wisten het bij de eerste ook en hadden dit dus wel aan iedereen verteld, maar de 2e wilden wij het echt niet weten en vervolgens ging het gerucht dat wij al wisten dat het een jongetje zou worden en dat wij dit niet wilden vertellen blablabla.... Nou ik heb gewoon volgehouden (we wisten het ook echt niet tot op 36 weken) en elke keer maar een glimlach opgezet als men weer aan het vissen was! En wat je schoonmoeder betreft, ik zou gewoon zeggen dat je het dit keer niet wil weten omdat je het een verrassing wil laten en dat ook een keer wil meemaken en dit gewoon volhouden. En als ze vist gewoon iets zeggen als: "tja het is 50 - 50 he" of: "we zullen zien over x aantal weken" hou je het in het midden en hoef je niet te liegen hahaha Succes!
Haha... wat zullen jullie dan een hekel hebben aan mij, want bij mijn vriendin heb ik ook wel gevist.. of althans extra goed opgelet op haar woorden. Ik had gedacht dat ze een jongetje kreeg, maar het werd dus een meisje Dat mensen boos worden dat je het niet wilt vertellen, is weer een heel ander verhaal. Maar verder zou ik me niet al te druk maken... het is ook een teken dat mensen meeleven met je zwangerschap?
Nou ja, ook bij ons is dat een groot probleem... mijn schoonouders proberen alles om het geslacht los te kunnen krijgen (roze bodytjes geven, blauwe hydrofiele luiers, etc)... het was ons goed gelukt om het geslacht voor ons te houden! Tot ons gisteren door de gyn het andere geslacht werd voorspeld... nu weten we het zelf dus ook niet meer
Nou ik heb het niet voor me gehouden dat ik een meisje krijg dus de mensen weten bijna alles al van de kleine alleen de naam heb ik helemaal voor me gehouden en je zou ze eens moeten horen eentje is constant aan het raden als ze me ziet! af en toe heb ik ook zoiets van ja nou jullie weten bijna alles dus laat mij lekker de naam voor me houden en pas jullie daarbij aan zonder constant te raden en te vragen!
Echt schandalig hoor..... Weten ze het geslacht... gaan ze al naar de naam zitten vissen.... Ze huren verdorie nog net niet Char in..... begint het met een K...met een A... pffff... ze moeten toch kunnen respecteren dat je dingen voor jezelf wilt houden.....
Maar het is ook echt lullig hoor. Dat doe je toch niet? Terug pakken wanneer zij iets bijzonders hebben zou ik zeggen muawhaha wraak zal zoet zijn!
Bij m'n eerste zwangerschap werd ook altijd flink gevist en gespeculeerd. Maar we hebben onze mond gehouden. We hebben het standaard de hele zwangerschap over de kleine en hij gehad, dus daar konden mensen ook niet uit opmaken of het nu wel of niet om een jongetje zou gaan. Bij vragen of we het geslacht bij ons bekend was antwoordden we daarop wel bevestigend maar hielden daarna onze mond. Wanneer verder gevraagd werd antwoordden we standaard (welliswaar heel flauw, maar dat was al het gevraag en gevis en gezeur ook) dat we een baby verwachtten. Nu wordt ook wel eens gevraagd of we het weten, maar er wordt verder niet gevist omdat ze weten dat we het toch niet vertellen.
heel irritant is dat zeg ! ken je verhaal helemaal.. mensen in mijn omgeving zijn zoooooo nieuwsgierig.. 'en weet je wat het wordt '' ? ( wij weten wel wat het wordt ,een meisje, mijn naaste omgeving weten het ook .. maar de rest gaat het gewoon niks aan ! ) ze zien wel als het geboren is..! maar ook gewoon door drammen he ?! tot soms kwaads toe.. niet normaal! zelfs laatste , mijn moeder was bij de hema , kleertjes aan het kijken en een collega zag haar daar staat , en ook gewoon afwachten bij welke kleertjes ze ging staan kijken , en de dag erna horen dat ze mijn moeder had gezien bij de babykleertjes en zeggen wat het een meisje is.. zo nieuwsgierig zijn mensen ! zo ff mijn ei kwijt.. hahahaa
Wij hebben het uiteindelijk aan iedereen verteld. Dat vonden wij toch het makkelijkst, en die paar maandjes maakt dan ook niet meer uit als mensen het eerder weten. Hierbij konden we ook lekker alles roze doen. Maar als je het echt niet wil vertellen, zal ik zeggen dat ik het zelf ook niet weet. Misschien kan je erbij vertellen dat je het de vorige keer niet leuk vond dat iedereen ging vissen, dus nu besloten heb dat je het zelf dan ook maar niet wilt weten.