Bruiloft met 38 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door natjes, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjes

natjes Niet meer actief

Ladies even een objectieve blik nodig hoor, vandaar mijn vraag hier.

Als ik 38 weken ben hebben we op 1,5 uur rijden de bruiloft van mijn schoonzus. Wij worden hier al om een uur of 12/13.00 verwacht en dit duurt tot laaaaaaaat in de avond.
    Wij zijn uitgenodigd voor alle onderdelen, waaronder na de plechtigheid diner en feest. Ook kunnen we , op eigen kosten, daar overnachten.

Maar nu: wat zouden jullie doen in mijn geval?

Hele dag? Bepaald deel van de dag? Met overnachting of zonder?

Voor nu heb ik zoiets van ja hallo ik ben dan 38 weken. Verloskundige gaat uit van een recordbevalling waarbij ik waarschijnlijk ziekenhuis niet ga halen. Is een end rijden, een hele dag, in juni, wat nou als het dan snikheet is?
    Is het 'raar' om alleen bij plechtigheid en diner te komen en daarna naar huis te gaan?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik vind het absoluut niet raar dat je maar een gedeelte van de dag gaat. Alleen huwelijk en receptie bijv.
    Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je je voelt.

En ik zou even contact opnemen met een vk daar ik de buurt en kijken waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis zit. Zodat je goed voorbereidt op pad gaat. (Ook je noodkoffer meenemen etc)

3. Ik zou het eerlijk gezegd denk ik helemaal niet aandurven op die termijn met die uitspraak van de vk… :)

4. natjes

natjes Niet meer actief

Man en ik hadden er namelijk net al onenigheid over. Ik zei prima als jij hele dag blijft, ik wil naar huis als ik het niet meer trek. Heb ook geen zin om dan alleen in een hotelkamer daarte gaan zitten.
    Maar, ik mag van hem niet alleen naar huis rijden met die termijn.

Ik wil hem de bruiloft van zijn zusje niet ontzeggen en zal wel een deel gaan. Maar schoonfamilie verwacht gewoon van mij/ons dat ik er de hele dag ben? :(

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Dan hebben ze lekker pech!!!
    Ze mogen blij zijn dat je überhaupt komt met deze termijn. Misschien ben je net bevallen tegen die tijd.

Gewoon zeggen: ik probeer te komen, als ik kom is het van ... tot ... En daar hebben jullie het maar mee te doen, PUNT!

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dit dus.....doe geen beloftes en bekijk tegen die tijd hoe jij je voelt.
    Wie weet voel je je nog kiplekker en duurt het nog 4 weken voordat je bevalt. Ik liep met 41 weken ook nog in de stad te shoppen.

Boek een hotelletje en als je er klaar mee bent, ga je naar het hotel.

7. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Inderdaad. Wat een onzin van je schoonfamilie, daar hebben zij niks over te zeggen.

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Soms moet je keuzes maken en die worden niet altijd goed opgevat maar je moet echt aan jezelf denken nu.

Na die uitspraak van je vk over die recordbevalling zou ik wel heel voorzichtig zijn met alles.

Zou iig je noodkoffer meenemen en zoeken waar t dichtstbijzijnde ziekenhuis is. Ik zou ook rond de middag (het begin daar zijn) tot 6/7 uur. Het feest zelf zou ik overslaan. De dag door zit je toch meestal (trouwen zelf, lunch, eten enz)

9. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik zou gewoon je best doen en doen wat je kunt. Ik zou er geen woord aan vuil maken en als je moe bent ga je lekker. Dat begrijpen ze echt wel... En zeker weten als je er bent dat je alleen maar respect krijgt dat je überhaupt bent geweest. Is er niet iemand anders die eventueel met je terug kan rijden?

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.074
    12.030
    113
    Om die reden had ik mijn bruiloft 2 jaar geleden verplaatst... Schoonzusje was rond de geplande trouwdag uitgerekend, en ik wilde het risico niet lopen dat mijn man een andere getuige moest zoeken, zijn zus op geen enkele foto had staan en dat mijn schoonouders op de dag zelf liever bij hun pasgeboren kleinkind wilden zijn... maar goed, dat wilde jouw schoonzusje waarschijnlijk niet doen.

Ik zou als je je goed genoeg voelt de plechtigheid en het diner bijwonen en vragen of een goede vriendin, vriend, ouders je op wil komen halen en bij je blijft slapen in ruil voor na de bevalling een dagje sauna o.i.d.:). Het is een lange rit, maar als een vriendin van mij in die situatie zou zitten, zou ik dat ook doen. Het gaat om je kindje (het allerbelangrijkst) en anderzijds om een heel belangrijke dag van twee mensen die je leven lang nog dicht bij je staan. (Mits de band goed is...)

En idd, als je überhaupt je gezicht laat zien mogen ze al blij zijn, dus de verwachting dat je de hele dag erbij bent slaat echt nergens op.

11. natjes

natjes Niet meer actief

Ben blij dat ik dus niet een heel vreemd standpunt hier in heb :)
    Vluchttas, papieren en adres gaat gewoon mee en na diner ga ik gewoon naar huis.
    Wat man doet maakt me niet eens zoveel uit. Wellicht rij ik zelf wel gewoon naar huis als ik het zat ben :)

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou denk ik gaan. Al zou ik nu (ik ben bijna 38 weken) absoluut niet blij zijn met de autoreis. Maar verder, lekker zitten en genieten. Zorg idd dat je al je gegevens meeneemt en dat je op voorhand hebt gekeken naar een verloskundigenpraktijk en/of ziekenhuis in de buurt. Gebeurt er iets, dan weet je waar je terecht kan en zo niet, dan heb je de bruiloft in ieder geval meegemaakt. Vergeet de maxicosi niet!

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou helemaal niet gaan..

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.283
    17.166
    113
    alleen om deze zin zou ik al afzeggen, of alleen gemeentehuis/diner en dan terug. Weet niet of er ook verwacht word dat deze eerder dan 40weken komt?
    Als je dat niet had vermeld had ik gezegt: gooi je tas en maxicosi in de auto, er zijn overal ziekenhuizen ;)

15. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Mijn 2de bevalling begon op 38 weken precies en duurde van eerste wee tot dat hij er was welgeteld 3 kwartier. De verloskundige was dan ook te laat, mijn man heeft onze zoon opgevangen. Ik heb me tijdens die bevalling geen meter meer kunnen bewegen.
    Geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om nog weg te gaan :D

16. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    Ik heb met 37 weken ook een bruiloft van schoonzusje. Gelukkig is dat geen anderhalf uur rijden. Ik heb veel zin in deze dag maar zie er ook erg tegenop. Vl denkt heel makkelijk en heeft zoiets van ga lekker zitten als het niet gaat. Maar hij loopt niet met een toeter van 37 weken. Ik praat er maar niet teveel over maar als ik na huis wil, wil ik ook echt na huis.

17. natjes

natjes Niet meer actief

Hier zit ik dus ook mee. Iedereen die NIET zwanger is praat er zooooo makkelijk over! ;)

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou zeggen ga alleen de middag bijvoorbeeld met eten, gooi je tas en maxicosi in de auto vergeet vooral je zwangerschapskaart niet. Maar ik zou niet de hele dag gaan dit omdat stel dat de bevalling die nacht begint dan ben je total loss..

19. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Lastige keus.. zit een beetje in het zelfde schuitje, hier gaat 24 september mijn beste vriendin trouwen en ik ben getuigen maar ik ben 28 september uitgerekend dus dat wordt erg spannend!

20. natjes

natjes Niet meer actief

Oei dat is helemaal krap zeg! :cool:

Deel Deze Pagina