hoe te starten met bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Moesje78, 2 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hallo,

Onze dochter krijgt nu 3 flessen van 240 cc en 1 fles van 280 cc (de laatste)

Nu wil ik graag gaan beginnen met bijvoeding, maar hoe pak ik dit aan?
    Kan het beste eerst beginnen met rond een uur of 5 half zes een groentehapje? of zal ik gelijk beginnen met rond een uur of 2 een fruithapje erbij? En vervalt er dan een fles? (moet pas in juli naar het CB)

Help, hoe hebben jullie dit gedaan?

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Tot 6 maanden is groente en fruithapje voor erbij, dus vervalt er geen fles. Je kunt zelf weten of je met groente of fruit begint, in het begin een paar schepjes en hetzelfde een paar dagen herhalen om te kijken hoe ze erop reageert, dus bijvoorbeeld 2 of 3 dagen worteltjes, of als je voor fruit kiest bijv banaan.

3. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    maar hoe gaat dat dan na 6 maanden? Valt er dan 1 fles af?

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Na 6 maanden kan, als het groentehapje en het fruithapje goed gegeten wordt, een fles er af.

Ik ben begonnen met eerst de groentehap. Die gaf ik rond 16 uur (wanneer Lynn normaal de fles kreeg). Eerst een paar hapjes en dan de fles er achter aan.
    Toen de groente goed ging heb ik het fruit tussen 2 flessen in gegeven, zo rond 10 uur.

Naarmate Lynn meer ging eten van de groentehap, dronk ze steeds minder van de fles en die is uiteindelijk vanzelf vervallen.

5. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik gaf haar eerste hapjes tussen de flessen door. Chenoa kreeg om de 4 uur een fles en dan na 2 uur gaf ik haar een hapje.

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Na 4 maanden kan je het rustig gaan opbouwen tot max 2 eetlepels fruithapje. (De meeste beginnen met fruithapje). Ik geef dat altijd s' ochtends. Met 5 maanden komt daar een groentehapje bij. Dit ook opbouwen tot 2 eetlepels. Dit ga ik aan het eind van de middag geven.
    Na 6 maanden mag een heel potje fruit en ook meer groentehap. Dan pas vervalt er ook een fles.

Deel Deze Pagina