Ons zoontje 14 maande wil geen brood s'ochtends Dus wij geven hem een bord pap is dit er of moet hij brood?
Wij geven pap. Mede doordat ze al weinig opvolgmelk drinkt en met een boterham en een kleinere portie melk zit ze helemaal krap aan. Maar jouw zoontje is wel een stukje ouder. na 1 jaar hoeven ze natuurlijk nog maar 300cc. Kan me wel herinneren van ons zoontje dat we echt nog wel tot 18 maanden zijn door gegaan met de papfles, gewoon omdat het zo lekker makkelijk en snel was in de vroege ochtendspits. In het weekend als we de tijd hadden kreeg hij smorgens wel brood. Misschien kunnen jullie het ook zo doen. Maar als hij echt niet wil is pap toch ook prima? Is lekker voedzaam. Er zijn zat volwassenen die ontbijten met pap.
Brood. Om de simpele reden dat ze er gek op is en pap echt niet wil eten Wij zelf eten ook geen pap, dus ga het ook niet aandringen.
boefje is 13 maanden en weigerd in de ochtend brood of pap uit een bord. Dus hij krijg in de ochtend een flesje met pap en dat gaat er wel in!
Ik heb brood ingevuld, maar eigenlijk moet het zijn: beschuit! Onze zoon krijgt al veel zuivel, dus 's ochtends geven we liever geen pap. Hij heeft een tijdje heel goed brood gegeten, nu is dat even wat minder en dan proberen we wat andere dingen: cracottes en nu dus beschuit. Hij smikkelt 's ochtends heerlijk 1,5/2 beschuitjes op. Tussen de middag eet hij wel gewoon brood. Zelf houden we ook van variatie dus bieden we onze zoon ook wel verschillende dingen aan.
MIjn dochter is 14 maanden en krijgt nog de fles. Vooral omdat ik het erg makkelijk vindt! Dat is zo'n fijn moment s'morgens op bed samen kroelen en de fles drinken!
Wij geven brood, maar je kunt ook pap geven. (bij zoonlief wel eens een bordje pap als ontbijt geprobeerd, daar wilde hij niks van weten.) Ik stem dus brood op de vraag: wat geven jullie? Maar als je vraag is: moet brood? Dan zeg ik: nee, pap mag ook.
Wij geven pap om de simpele reden dat hij s ochtends geen melk wil drinken en op deze manier toch voldoende melk(producten) binnen krijgt... s Avonds daarentegen drinkt hij altijd nog wel een klein flesje melk haha.. Volgens mij moet er niks, maar is het allebei prima, tis ook maar net wat je zelf wil en wat je kleine wil eten..
Hier meestal brood... Alleen als we vroeg en snel weg moeten ivm werk en zo, dan krijgt ze pap (8 granen van bambix). Lust het allebei graag, dus het maakt haar niet zoveel uit...
Brood om de simpele reden dat ik het goed vind om stukjes te laten eten en ze geen poeder melk krijgt en ik niet kan kolven.
Vanaf 7 maanden brood, vanaf 12 maanden weigerde hij dat en nu maak ik pap 's ochtends (havermout en tarwemeel) en krijgt hij 's middags brood. Hij krijgt 's avonds na het eten nog een bordje yoghurt en krijgt 300 ml melk + 1 bv per dag op deze manier.
hier ook pap en mede omdat het zo makkelijk is en we snel weg moeten 's ochtends. Ik vroeg me ook af of dit goed was maar een bord pap staat gelijk aan een boterham met een glas melk, alleen gaat een bord pap dus 10x zo snel hier
Ik heb eigenlijk nooit pap gegeven. Ja misschein heel even, maar zag het nut er niet van in, dus ben er mee gestopt. Mijn dochter krijgt eerst een fles als ze uit bed komt, en even later een boterham. En dat gaat goed. Pap uit een bordje vind ik echt een hoop gedoe (sorry ) Zeker als ik moet werken, ze zal het best wel lusten hoor, maar goed brood vind ze ook lekker.
Tja... Eerst een fles klaar maken en dan later nog een boterham klaar maken, lijkt mij net zo'n "gedoe" als een bordje pap maken (beetje melk warm maken, paar schepjes bambix oid erdoor roeren en eten maar) Maar verder maakt het mij niks uit wie wat als ontbijt geeft hoor, begrijp me goed
Hier nog steeds pap (uit de fles, bordje pap vindt hij niks). Daarna vaak nog een plakje ontbijtkoek of wat happen brood van mij.
Wij eten 's ochtends ook ontbijtgranen, brinta, muesli oid en zij eet dat dus ook gewoon met ons mee. Als we in het weekend broodjes eten krijgt zij ook brood. Niet dat het heel veel uit maakt maar ik denk dat het juist iets beter is (afhankelijk van welke pap je neemt), in brood zit veel zout en in beleg ook vaak of juist weer suiker.
Ik geef altijd brood. Vooral in de ochtend want als ik pap zou geven zou hij er helemaal onder zitten. Ik mag hem niet voeren. Dus alleen in de avond vloeibare gerechten. Maar pap of brood, allebei prima. Ontbijten is erg belangrijk.