Hallo, Ik woon in de omgeving Roermond en ik merk dat in deze omgeving geen mamacafe is.zover ik weet is in Weert de dichtstbijzijnde. Heeft iemand ervaring met het opstarten van een groep/plek of bij wie ik moet zijn aangezien ik zelf er best behoefte aan heb en ik denk met mij meer aangezien ik nu al regelmatig advies van het CB aan anderen heb horen geven dat niet helmaal klopt of beter zou kunnen. (er is geen lactatiekundige aan het CB verbonden) Ik snap dat er veel.bij komt kijken maar ik denk dat het best haalbaar kan zijn.
Ja! Ik ben samen met een vriendin een mama cafe gestart. Wi hebben de eigenaar van een leuke lunchroom benadert met de vraag of het bij hem mocht. En dit was gelijk helemaal prima. We hebben flyers en posters gemaakt ( worden nu gedrukt) en een fb pagina. We willen op den duur thema's behandelen als daar vraag naar is. Mijn vriendin en ik zijn beiden draagconsulent en geven lang borstvoeding, maar we hebben er bewust geen borstvoedingscafe van gemaakt, omdat we niemand het gevoel willen geven niet welkom te zijn. Wij doen nu iedere 3de donderdag van de maand.
Wat gaaf,heb je tips of dingen waar ik aan moet denken? Ik weet echt niet waar ik mee moet beginnen,ik miste het gewoon bij de eerste en ik merkte vandaag weer op het CB dat het echt fijn zou zijn als er ergens een plek is waar ouders bij elkaar kunnen komen en over hun ervaringen kunnen praten en advies kunnen krijgen van bijv een LLL vrijwilliger of een lactatiekundige die wat tijd hierin wil besteden.
ooh dit klinkt super leuk! Had er nog nooit van gehoord maar ik denk dat je er veel moeders blij mee maakt.
De plek is belangrijk. Leuke tent, goed en makkelijk te bereiken. Beetje af te schermen is ook wel fijn. Reclame maken is ook belangrijk. Dit hadden wij wat onderschat Wij hebben LLL nog niet uitgenodigd, omdat hier ook nog geen vraag naar is. Wij hebben speelgoed enz geregeld en mogen het daar in een achterkamertje laten staan. We hebben nu pas 3 keer gehad. Laatste keer waren er 5 mama's en 8 kinderen. Doe het samen met iemand. In je eentje is het wel pittig denk ik. Als jij ziek bent of je kindje is ziek, is het fijn als iemand her van je over kunt nemen
Ja! We zijn druk bezig met promoten al hebben we nu even zomer stop. Derde donderdag van sept gaan we weer starten ( van 10-12uur) wees welkom
Mijn dochter zit dan al op school, dus dan kan ik misschien wel eens komen, met haar was echt geen optie. Alhoewel mijn zoontje dan al wel ruim 3 is. Is dat geen probleem? Ik zou het namelijk best leuk vinden om een kennis te maken met andere moeders uit Woerden.
Dankjewel voor je info, ik wilde idd iemand zoeken die dit ook wil doen want anders is het niet haalbaar, ik moet het echt gaan uitzoeken want nu is het nog een idee, hopelijk krijg ik het voor elkaar om het werkelijkheid te laten worden.
In Veljlo, Milsbeek en Weert zijn contactpersonen van VBN, http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/contacts.asp Met het verhuizen van Gonneke van Veldhuizen is LLL helaas uit Limburg verdwenen.
In Weert is er wel een mamacafé. Er is ook een Limburgse borstvoedingsgroep op facebook, ken je die al? Misschien ook interessant voor je @ dirksmama: volgens mij is er in Maastricht wel een LLL contactpersoon, maar is zij niet zo actief. Heb laatst contact met haar gehad omdat ikzelf interesse heb om aan de slag te gaan bij LLL.
Facebook heb ik zelf niet, hiervoor zou ik best wel een willen aanmaken, dat er in Limburg weinig vrijwilligers zijn weet ik ook,vandaar dat ik hier ook wat wil gaan opstarten.misschien worden er dan meer mensen enthousiast en zien ze dat het niet raar is om borstvoeding te geven of over opvoeding te praten onder elkaar ipv te zeggen dat alles goed gaat terwijl het niet zo is. Bedankt voor het meedenken iedereen!
Je zou ook aan grensoverschrijdende activiteiten kunnen denken...LLL zit ook in Duitsland, 3 dames in de buurt van Limburg Sie suchen eine Stillberaterin? en in Luik LLL Belgique : Services d'aide à l'allaitement maternel et la parentalité
Dankjewel voor de sites, zelf niet zo'n held in Duits of Frans,maar met wat vertaling van mijn man kom ik een heel eind. Op dit moment heb door persoonlijke omstandigheden wat druk dus ik denk dat ik dit na de vakantie ga oppakken. Ik heb ook gekeken naar de trainingen om vrijwilligster te worden bij LLL.Dat lijk me ook heel interessant en kan ik zelf ook meer gaan leren. Zoals je ziet ben ik er nog niet helemaal over uit.