Ik mag niet op de roze wolk volgens mij...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door knorretje88, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje88

knorretje88 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Herkennen jullie het volgende??

Net er achter gekomen dat je zwanger bent en vol trots vertel je dat aan je ouders en schoonouders en het enige wat je te horen krijgt is....

"voorzichtig gefeliciteerd, maar wees niet al te blij, de kans op een miskraam bestaat nog steeds"

Alsof je geluk met 1 zinnetje de grond in wordt geboord...
    En mag je dan echt niet blij zijn? moet je dan nuchter en vol angst blijven tot het wel echt mis gaat??

Liefs,
    Knorretje

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Nee joh tuurlijk niet. Lekker genieten!!
    De kans is groter dat het goed gaat nu ;) zonde als je niet van deze dagen van de zwangerschap genoten hebt, toch?

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Allereerst: GEFELICITEERD met je zwangerschap! Heel fijn voor je!!!

Als dat de eerste reactie was zou ik ook heel erg schrikken!! Je mag toch wel eerst enorme blijdschap verwachten. Kijk dat het een keer benoemd wordt, oke, dat kan, want de kans is en blijft aanwezig...maar ja er kan de hele zwangerschap iets mis gaan.

Je moet altijd van het goede uitgaan toch?
    Mijn moeder heeft er ook wel eens over gesproken met mij maar meer omdat zij zelf twee miskramen heeft gehad. En omdat zij erg gelovig is, steekt ze voor iedere controle van mij altijd een kaarsje voor ons aan (dat vind ik dan wel weer heel lief!).

Hopelijk draaien ze snel bij en laten ze hun blijdschap snel aan jullie zien!!
    Geniet er in ieder geval van, want de tijd vliegt echt voorbij!!!

4. knorretje88

Dank jullie wel..

Begon al te denken dat ik er gewoon niet van mocht genieten tot de 12 weken ofzo. Mijn schoonzus heeft ook een miskraam gehad, maar dat is juist degene die zegt geniet er nou van, want als het mis gaat is de klap toch groot genoeg...

Maar mijn schoonmoeder, moeder, stiefvader, vader, stiefmoeder zeggen allemaal dus (niet letterlijk) dat ik van het ergste uit moet gaan. Dat is toch dan ook geen basis voor zo'n kleintje dat in je groeit?

@heppiedepeppie
    Wat ontzettend lief van je moeder zeg. zo'n kaarsje...super hoor...

Ik zal iig van het goede uitgaan dan..:D

Nogmaals bedankt

5. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    je schoonzusje heeft echt gelijk hoor! Of je nu wel of niet geniet, bij een miskraam ben je altijd super verdrietig, dan kun je toch beter gewoon met volle teugen genieten!!!!!

6. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Ja, ik herken het helaas ook. Mijn schoonfamilie reageerde ook zo. Volgens mij vonden ze het niet eens leuk dat we ze vertelden dat ik zwanger was omdat ik toen iets van 7 weken zwanger was. Nou de volgende keer horen ze het pas na 12 weken.

Enne, gefeliciteerd :D. En lekker genieten!

7. knorretje88

@Jerina

Mijn schoonmoeder reageerde wel alsof ze het leuk vond. tenminste volgens mij, haha..

Mijn vent werkt op een boor eiland, dus heb hem met het nieuws gebeld, dat viel bij mijn schoonmoeder ook verkeerd, ik had nog een week moeten wachten met testen tot hij thuis was volgens haar..
    Misschien had ik dat ook wel moeten doen, maar dan heb je zo'n sterk gevoel en dan wil je het toch weten... :)

8. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hier had ik soms ook het idee dat ik pas 'blij' mocht zijn met 12 weken. Vooral mensen die wat verder van me af staan vroegen; 'Hoe ver ben je?' En als ik dan antwoordde dat ik nog geen 12 weken was, reageerden ze heel lauwtjes met 'Oh'...

Heel jammer die reacties, maar er gewoon van genieten hoor! Je kunt aan de afloop toch niets veranderen, de kans is het grootst dat je gewoon nog 8 maanden zwanger bent!

9. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefelicteerd!! En lekker genieten hoor, waarom zou je van het negatieve uitgaan? De kans is veel groter dat het allemaal goed gaat!

10. knorretje88

Echt super bedankt voor deze geruststellende berichtjes...

Ik ga nu gewoon lekker genieten van het feit dat ik zwanger ben en laat het door niemand meer verpesten... :D

Nogmaals. dank u allen ;)

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hartstikke gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Bij ons reageerde iedereen ook erg lauw, manlief en ik snapten er niks van. Komen we met zo'n groot nieuws en dan doet iedereen net of er iemand dood is :S.
    Alleen mijn zus schoot een gat in de lucht :).

12. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Pfft wat stom! Gewoon lekker genieten hoor!

We weten allemaal dat 'er iets mis kan gaan', maar nu ben je gewoon lekker zwanger!

Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeerd! :D

13. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Gelukkig dat je schoonmoeder wel leuk reageerde. En ik snap wel dat je als je het gevoel hebt dat je wilt testen dat je het dan ook echt wilt doen. :)

14. knorretje88

Nou schoonmoeder reageerde iig leuker als mijn eigen moeder en vader, maar mijn schoonzusje die was pas echt leuk... die was al gelijk vooruit aan het plannen, hahaha

en idd, Als je denkt het zeker te weten, probeer dan maar eens om je in te houden, haha

15. Maia

Maia Niet meer actief

lekker genieten. Ja de kans op een miskraam is er, maar je moet er niet meteen van uitgaan. Je krijgt nog een grote klap als het wel zo zou zijn, waarom dan niet genieten. En de kans dat het wel goed gaat is vooralsnog groter dan de kans dat het niet goed gaat ;) dus laat ze lekker kletsen en gewoon genieten van je zwangerschap.

Deel Deze Pagina