Hoi Dames, Bij de 1e & 2e heb ik er ook rond deze tijd last van gehad: Hongergevoel! De hele dag door, ook al eet ik iedere keer een beetje, het blijft. Kauwgom, dat helpt wel ff, maar zodra de smaak tegen t einde aan loopt begint t weer. Ik eet voldoende fruit, brood, snoep niet & drink voldoende, maar toch. Wie herkent dit gevoel en heeft tips???
ben erg benieuwd naar de reacties. ik kan normaal wel goed tegen hongergevoel, maar hongergevoel tijdens zw.schap is echt snijdend scherp ! doet echt pijn gewoon en je wordt er direct naar van. ik wacht af !
Jaaaaaaaaaa, ik herken dat zoooooooooo goed! Had zelfs een appel op mijn nachtkastje liggen, want als ik wakker werd kon ik er gewoon niet meer van slapen! Ik ben ook benieuwd naar reacties...wie heeft de gouden tip!? Liefs
Tja, gewoon aan toegeven.... (zeg ik terwijl ik 4 boterhammen naar binnen zit te werken *ahum*) en gezond snacken....
Helaas kan ik je geen gouden tip eten, ik heb namelijk totaal geen last van honger gevoel.. Zou juist wel wat meer kunnen eten, maar heb totaal geen honger hahaha!
ik heb het ook. Wat ik doe, is dus die optimel yohurt kopen, die grote bak, en als je die hele bak leeg eet, heb je totaal ongeveer 150 kcal op. Maar je gaat zoooooo vol zitten en ik kan die helft niet eens op. Dus ik doe er de heledag over.
Gewoon eten. Gaat vanzelf weer over. Ik heb nog steeds crackers naast op mijn nachtkastje liggen voor het geval dat.. Werd steeds 's nachts wakker van de honger/misselijkheid.
Gewoon aan toegeven. Hier begon het rond 16 weken, daarvoor flink misselijk. Maar hier ging het niet over... naja na de bevalling pas 18 kg zwaarder is 't resultaat.... maar zitten nu nog iets van 4 aan ofzo... dus de schade is te overzien.
Toegeven heb ik de vorige zwangerschappen ook gedaan en de kiloos vlogen eraan! Nu snoep ik al ruim een maand of 2 niet meer (chocola/chips/koekjes enz) en hoop dat voort te kunnen zetten. Die optimel wordt waarschijnlijk vandaag anders morgen nog gehaald. Toegeven doe ik wel meer met o.a. soepstengels, fruit, nog een extra boterham en wetende het gaat (als het goed is) weer over, maar het is een gemeen gevoel.
als ik hier een hongergevoel krijg word ik gelijk misselijk ik moet dus ook heel de dag door kleine beetjes eten. Ik probeer gezonde dingen te pakken maar wel ook vullend en zorg voor voldoende vezels anders komt t er niet meer uit en das helemaal niet fijn Lekkere boterham met kaas en stroop, ook goed voor t ijzer. Yoghurt, crackers, soep Hier net geen fruit, dat gaat gisten en daar kan ik op t moment heel slecht tegen. Ook warm eten of drinken niet, daar kan ik dan niet genoeg van eten en dan gaat t hongergevoel niet weg.
Eten, eten en nog eens eten. Je lichaam vraagt er niet voor niets om! Ga alleen geen ongezonde dingen eten. En probeer er regelmaat in te krijgen. Dus elk uur een cracker, wat fruit, een keer een koekje (of 2) en dan weer wat crusli/musli. En s avonds gewoon je groente o.i.d Zodat je genoeg binnenkrijgt waar je lichaam om vraagt. En altijd zorgen dat er wat te eten in je tas zit Heel normaal hoor in het begin van de zwangerschap. Zo kwamen mijn collega's erachter dat ik zwanger ben want ik vrat ook een gat in de dag
t lijkt me niet heel gezond maar ik heb eens gehoord.. Als je trek heb in iets lekkers dan moet je je tanden gaan poetsen , en daarna is het honger gevoel stukken minder geen idee of t werkt
ik ben van nature een slechte eter, niet op tijd, soms sla ik gewoon maaltijden over. Mijn collega's weten dit en vinden dat ook niet goed van me. Maar sinds ik dus zwanger ben, valt het zooooo op, ik krijg het ook steeds te horen, dus ik heb het vermoeden dat ze het door hebben....maar ik heb nog niks gezegd..eerst morgen mijn echo afwachten.
Heb dit ook naast constante misselijkheid (ben nog maar in de 6e week). Word er voor dag en dauw wakker van en dan MOET ik iets eten (ligt dus ook wat naast m'n bed en manlief brengt me vaak iets, is een hele vroege vogel). Al eet ik me suf aan soepjes, boterhammen, fruit, yoghurt etc, ik blijf honger houden. Maag gaat gewoon knorren terwijl ik een half uur ervoor nog 4 kaastosti's in heb gegooid! Heel vervelend en vooral akelig. Kan inderdaad snerpend gevoel geven en dan naast die heftige misselijkheid....blegh..... Kan je niet echt genieten van je zwangerschap, jammer. Hoop dat het heel snel overgaat!
Vaker kleine beetjes eten maar wat bij mij ook goed hielp was de rest van de tijd met een snoepje (ik nam suikervrij keelsnoepje) in mn mond lopen. Dus gewoon af en toe een zuurtje nemen
Ha Bikkel! Zit je weer te spammen op ZP met kwaaltjes? (grapje hoor) Ik doe tegen het hongergevoel wel sap mixen met water (50/50), ben bij de eerste ook 25 kilo aangekomen dus wil nu wat extra opletten. Dat helpt bij mij goed en remt ook de calorietjes.
Hahaha Rosanna, nu ik jou ff niet heb gesproken komen de kwaaltjes.... Ik heb sinds vandaag de optimel in huis, suikervrije zuurtjes haal ik morgen, die sap mix zit er ook al in! Vandaag mijn ouders op visite gehad, afleiding dus en vandaag ging het op zich wel, maar mijn tas/zakken zijn gevuld met koekjes voor je-weet-maar-nooit..........