Dag dames, Wie van jullie heeft er ervaring met Alnatal in het Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein?? Mijn eerste bevalling is uitgelopen op een spoedkeizersnede en daarom moet ik deze keer in het ziekenhuis bevallen. We hebben voor Alnatal gekozen omdat dit het meest dichtbij is voor ons. Vanaf 35 weken ga ik bij de gyn onder behandeling voor de laatste weken. Graag zou ik van jullie willen weten hoe je het daar hebt ervaren en wat je er evt. wel of niet goed van vond.
Voordelen alnatal: - man mag blijven slapen na bevalling - verzorging is goed/redelijk - eten en drinken erg goed, -veel echo 's :d - word goed te woord gestaan Nadelen: - wachttijden kunnen lang zijn - verschillende gynacologen (elke afspraak anders) - de kleine werd niet aangelegd na de bevalling terwijl ik dat wel vroeg - wassen duurde erg lang (maar t was druk op de kamers) Zo dan heb ik het wel denk ik haah ik vond eht erg fijn bevallen moet ik zeggen..
Hoi Ik ben 30 april bevallen bij Alnatal. Ik sluit me aan bij Lautjuhh maar vond als nadeel de communicatie erg slecht zowel tijdens de controles als tijdens de bevalling maar goed verder was het allemaal prima hoor...erg vriendelijk personeel ook
Ik ben in 2009 bevallen in het Antonius ziekenhuis. Ik moet zeggen dat ik het een fijn ziekenhuis vond. Voor de controles liep ik gewoon bij mijn eigen verloskundige, niet bij Alnatal. Ik vond het inderdaad een voordeel dat mijn man mocht blijven slapen. Zelfs als je laat in de avond/nacht bevalt mag je familie (als je dat zelf wilt) nog langskomen om de kleine te bewonderen. Het personeel was erg vriendelijk en het eten was prima. Ik kan me geen nadelen meer herinneren. Als ik dit keer weer in het ziekenhuis ga bevallen dan kies ik weer voor het Antonius Ziekenhuis.
groot nadeel vond ik o.a. de communicatie. zo moest mijn dochtertje naar de kinderafdeling omdat ze te jengelig zou zijn (vindt je het gek na een vacuumverlossing) en op de kinderafdelings zeiden ze weer dat ze te stil was. tot op heden weten we niet wat de officiele rede was. - de 1 zij dat ik een totaal ruptuur had en de andere zij weer van niet. ook daar nog steeds geen duidelijkheid over. - ik moest op OK gehecht worden. gewoon terwijl ik bij kennis was. er werd niet uitgelegd wat ze gingen doen dus voordat ik er erg in had, lagen m'n benen al vastgebonden in beugels en werden ze helemaal verticaal omhoog getakeld. ik was nog nooit op een ok geweest en was echt doodsbang. gelukkig hebben ze me weg gemaakt. - ik had gezegd dat ik geen stagiares bij m'n bevalling wilde hebben. was goed zeiden ze. later kwam ik erachter dat ik alsnog stagiares erbij had, ze hadden alleen keurig hun naambordje omgekeerd waarop stond dat ze stagiare waren:x - ze hebben een borstvoedingsprotocol maar ze hebben mij nauwelijks tot niet geholpen. - ik moest meteen naar ok dus kon niet aangelegd worden. kind moest na de kinderafdeling. normaal krijgen ze na de geboorte de borst of i.i.g. een flesje met glucose. kind werd een beetje slapjes en óp verzoek van m'n moeder is er na 4 uur!!! een flesje gegeven. - door miscommunicatie hebben ze mn blaascatheter er te vroeg uitgehaald. hierdoor kon ik niet plassen. moest een dag langer blijven en hierna was er schade aan m'n blaas en mocht ik met een catheter naar huis:x - ze hadden aan mn vlos moeten melden dat ik met een catheter naar huis moest, niet gebeurd. - er zou 24 uur/dag een anestesist in huis moeten zijn. bij mij was hij dan zeker even net haar huis toe want ik moest wachten want hij stond vast in het verkeer??? (en dat 's nachts). - ben op een gegeven moment zelf maar m'n bed uit gegaan om m'n catheterzak te legen want hun deden het niet. heb 1x iemand gehad die 's nachts de zakken kwam legen en daarna niet meer. zak incl. slang zat echt regelmatig tot aan m'n blaas toe barstensvol. hier heeft m'n blaas ook een flinke klap van gekregen. tja, positief: - personeel is wel ok - ruime en schone kamers - eten is goed - er mag iemand slapen - 24 uur/dag bezoek mogelijk
Ik heb ook elke afspraak nu een andere Gyn. Dat is soms wel jammer. Omdat de medische reden bij mij nu is weggevallen ga ik nu bij de klinisch verloskundige op controle en is de Gyn gewoon bij de bevalling. De Lactatiekundige vond ik niets, was een pratende folder en er was geen ruimte voor mijn vragen. Ik hoop dat er inderdaad rekening met mijn geboorte plan wordt gehouden. Wil namelijk in bad en ik wil ook dat de baby wordt aangelegd. Wel spannend, maar heb ook wel vertrouwen.
Ik ben twee keer bij Al Natal bevallen en heb alleen maar goede ervaringen eigenlijk. Maar ik had ook twee supermakkelijke bevallingen en stond binnen 3 uur na aankomst weer met baby buiten. Dan kan er natuurlijk ook weinig fout gaan .
ik heb goede ervaringen met alnatal, we hebben wel veel verschillend personeel gezien, maar goed, dat hou je natuurlijk in een ziekenhuis waar mensen verschillende diensten hebben en elkaar aflossen. Verder prima verzorging, schoon, man mocht blijven slapen en bezoek mag 24 uur per dag komen. Personeel ook vriendelijk ( op 2 personen na), maarja, ik heb er weet-ik-veel hoeveel gezien, dus het gros was superaardig. Wat ik wel vervelend vond: was kennelijk erg druk toen ik bevallen was, waardoor ik een uur met mijn benen in beugels heb gelegen totdat ik eindelijk een keer gehecht werd ( en ik was behoorlijk gescheurd). En ze hebben met 2 man 2 uur gehecht, 1 van de 2 bleek een stagiaire, terwijl ik had aangegeven dat ik een stagiaire goed vond om erbij te zijn, maar dat ze wel van mij af moesten blijven. Dat realiseerde ik me later pas. toch zou ik er volgende x weer bevallen.