Vigo kán de pincetgreep (heb het een keer gezien) maar doet het eigenlijk nooit. Hij is veel te ongeduldig en bij tekenen is zijn motto: zo snel en zoveel mogelijk heel veel krassen op het papier zien te krijgen. Sinds een tijdje probeert hij wel gericht binnen de lijntjes te tekenen (al lukt dat natuurlijk nog niet zo goed hahaha)
Eva vindt tekenen wel leuk, maar is het na een paar krassen meestal wel zat. En wil dan een nieuwe tekening, die ze niet krijgt , en stopt dan meestal. Ze wil ook een tekening om in te kleuren, zelf iets tekenen vertikt ze gewoon. Ze probeert het wel netjes in te kleuren, al gaat er heel veel buiten de lijntjes uiteraard. Ze houdt de potloden op allerlei manieren vast, verschilt echt per keer. En het liefst tekent ze op haar voeten. Of deelt ze de potloden uit. Gelukkig kan ze alleen zelf bij haar potloden en als ze met stiften tekent zit ze altijd in de kinderstoel en ben ik erbij (voordat straks haar voeten en gezicht onder de stift zitten) En ze kleurt ook altijd met links, maar ze is verder ook linkshandig, net als haar vader. Ze heeft de creativiteit trouwens echt van haar moeder Maar ze is wel creatief in zelf spelen, kan zichzelf echt heel lang vermaken met een zelf verzonnen iets.
Mijn zoontje vindt het ook heerlijk om te tekenen, en doet het overal en met alles wat hij tegenkomt. Dat is soms even uitkijken dus. Ik zie wel echt fases in het tekenen. Momenteel tekent hij een soort knopen/kluwen, en hij begon met lange rechte halen. Ook heeft hij een poos grote rondjes getekend. Pas had hij een potlood te pakken en begon hij zich uit te leven op een schilderij van zijn opa. Ik naar hem toe dat dat niet mocht, maar hij ging naar achteren, kijken naar het schilderij en zei: Waaauw! Probeer dan maar streng te blijven en niet te lachen
Ze kan zeker mooi tekenen en die tekening met dat huisje als je m omdraait zie ik er heel duidelijk een huis in hoor Sara tekent ook heel graag , poppetjes , vierkant ,driehoek enz. huisjes ook maar ze doet bijv. als ze aan het tekenen is en ik moedig haar aan heel irritant erdoorheen krassen en dan kwaadaardig lachen , om mij te pesten denk ik Dus ik laat haar maar een tijdje en ga maar niet meer pushen , hahahaha ...