Wanneer kindje "verhuizen"?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by AnneMica, Nov 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Mijn zoontje word volgende maand 2. En hij krijg in januari een broertje of zusje. Hij krijgt een andere kamer met een groot bed enz.
    Het is natuurlijk wel een hele verandering voor hem en ik weet niet hoe hij erop gaat reageren. Ik denk wel dat hij de kamer te gek vind want die is in de stijl van zijn favoriete tv-programma.

Maar ik vraag me eigenlijk af wat het beste is: voor het eerst daar slapen voor een middagslaapje of gelijk voor de hele nacht?
    Ik neig wel naar de middagslaap. Als hij dan niet slaapt is hij s'avonds vast wel zo moe dat hij dan wel slaapt, ook wel fijn voor ons :D
    En misschien is het helemaal geen probleem hoor, maar misschien hebben jullie nog tips??

2. Mama1978

Mama1978 Actief lid

Jun 10, 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is ze net een weekje over. Ook een hele nieuwe kamer en een eenpersoonsbed. Ik wilde eigenlijk nog even wachten omdat we nog geen gordijnen hebben, die zijn nog in de maak. Maar ze vind het zo prachtig die kamer, we gingen er op een avond nog even spelen voor het naar bed gaan en toen ging ze zelf in bed liggen. Met haar hoofd van me af, zo van: wanneer ga je nou? Dus ik vroeg of ze daar wilde slapen, en ze antwoordde volmondig jaaaaa!
    Nou dacht ik, het is toch donker, dus laat ik het maar proberen, ik kan haar altijd nog in haar oude ledikant leggen. Maar ik heb haar niet meer gehoord! Ze slaapt zelfs iets langer uit nu, ik heb het idee dat ze het dekbed en het kussen veel lekkerder vindt liggen!
    Haar middagslaapje doet ze nog wel in haar oude kamertje vanwege de gordijnen. Dat vindt ze wel prima, onder voorwaarde dat haar kussen in het ledikant mag. :)
    Ze heeft trouwens met alles geholpen, verven (schone kwast tegen de muur), schroevedraaien van het bed enzo. En we speelden er elke dag, dus het is echt haar kamertje nu.
    Succes!

3. lenka

lenka Bekend lid

Aug 13, 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er in ieder geval zo snel mogelijk mee beginnen om jaloezie te voorkomen dat je kindje niet het gevoel krijgt van nu is die baby hier en ik moet verhuizen.
    Denk ook dat je heel consequent moet zijn en hem/haar altijd in het grote bedje te laten slapen anders begrijpt hij het niet.
    Ik weet dat het soms makkelijker gezegd is dan gedaan maar ik denk dat dit de beste oplossing is.
    Veel succes

4. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

Aug 3, 2007
    2,899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Wij hebben Noah ook betrokken bij het maken van zijn kamertje en hem daar eerst elke keer laten spelen voor hij naar bed ging. Toen het helemaal klaar was en de gordijnen er waren hebben we samen alle spulletjes overgebracht naar zn nieuwe kamer en is hij daar gaan slapen. Hier ging het gelijk goed, Eerst eker kwam hij er 2 keer uit, daarna 1 keer en nu eigenlijk nooit meer. Soms tussen de middag maar dan gaat ie zelf spelen zonder zeuren dus dat is ook goed.

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    sophie krijgt eind maart er een broertje of zusje bij, we gaan as zondag meubels ed halen, zodat het gevuld kan worden. denk dat de gordijnen als laatst komen, kan ze iig middagslaapje daar doen, ze slaapt nou overdag ook met de gordijnen open.
    dus bij ons ruim van tevoren.

6. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Mama1978 super dat het bij jou zo makkelijk ging!

Lenka dat was de bedoeling ook maar dan moet je wel een man hebben die dezelfde haast heeft ;) Het duurde allemaal zó lang voor hij er haast achter zette... Toen ik dit punt ook duidelijk maakte (ivm jaloezie ed) zag hij ook het licht en begon met klussen. Maarja nu moet alles voor mijn gevoel op het laatste moment :(

Gina tja dat spelen gaat nu ook nog niet helaas. Ik ben de deur aan het beschilderen met figuurtjes uit "zijn" serie en als je er met je nagel over gaat is de verf er al af. Dus als het klaar is gaat er eerst een laag blanke lak over en dan is het "zoonproof" hihi. Maar wel jammer dat hij nog niet kan kijken op het kamertje, weet zeker dat ie het leuk vindt!

Zonnetje wat lekker op tijd zijn jullie, heerlijk!

Nou het is de bedoeling om hem dit weekend te verhuizen, ben benieuwd of het lukt!

Share This Page