hallo, ik ben bijna 13 wk zwanger van een tweeling. nu ben ik nog steeds hele dag door misselijk. Niet extreem, (zonder al te veel spugen etc) maar het is wel heel vervelend. Ik heb dus nog steeds weinig puf om wat te kunnen ondernemen. de wil is er wel. maar het lukt niet. maar nu heb ik al paar keer hartkloppingen gehad. me hart gaat dan als een dolle te keer. En dat ik dan te druk heb gedaan.... nee totaal niet. bijv: ik had lekker gedoucht en stap uit de douche en hup daar ging mijn hart tekeer. en even wat uit de voorraadkast pakken en hup.... daar ging die weer. Ik heb dan soms ook echt het gevoel dat ik ieder moment tegen de grond aan kan gaan. want word beetje dizzy. Dit heb ik nog nooit gehad nml!! Het duurd ook maar paar seconden. maar het is totaal geen fijn gevoel. wat zou dit kunnen zijn? hopelijk kunnen jullie me helpen! gr teddybeer86
hoi hartkloppingen horen bij de zwangerschap, je hart moet zich aanpassen aan de nieuwe situatie en moet ook een liter bloed extra verwerken. Geen probleem. In combinatie met bukken (bloed weg uit je hoofd) of na een warme douche uit een benauwde badkamer komen, dan heb je hartkloppingen en een wat lagere bloeddruk en dat geeft een gevoel van flauw vallen. Het kan allemaal geen kwaad maar is wel vervelend. Wat kun je eraan doen? 1) na bukken- sowieso door je knieën gaan als je bukt- langzaam opstaan 2) niet te lang en te heet douchen en de deur open laten staan van de badkamer. Mirjam