Al 2 dagen lichtroze afcheiding (5 weken zwanger)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Izzy1986IVF2021, 2 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izzy1986IVF2021

5 mrt 2021
    67
    25
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hi allemaal,

Ik heb nu al twee dagen heel licht roze afscheiding en ik maak me een beetje zorgen..
    Het kan namelijk niet de innesteling zijn, want die is allang geweest en ik heb daar ook een innestelingsbloeding van gehad in de vorm van 1 dag bruine afscheiding (oud bloed).
    Vandaag ben ik 5 weken zwanger.

Omdat het zo weinig is, niet eens rood maar lichtroze, voel ik me een beetje opgelaten om de vk hierover te bellen. Wat vinden jullie? Afwachten hoe het verder verloopt? Of toch bellen?

2. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Hoi
    Persoonlijk zou ik nog even afwachten. Kan ook zijn dat klein vaatje in je baarmoedermond is gesprongen. Het is allemaal beter doorbloed.
    Als het echt meer wordt dan zou ik wel even verloskundige bellen. Op dit termijn kunnen hun vaak ook niet veel betekenen (wel in de zin van geruststelling ) want een echo is nu nog te vroeg.

Izzy1986IVF2021 vindt dit leuk.
  3. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Alles is nu beter doorbloed en er kan makkelijker een bloedvaatje knappen. Vooral tijdens 'hoge druk momenten' als niezen, hoesten, poepen, sex, zwaar tillen enz

4. Izzy1986IVF2021

5 mrt 2021
    67
    25
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Thanks @Milkyway7 en @Stokstaartje86!
    Ik zat zelf ook te denken om het af te wachten, ook omdat ze inderdaad toch niet veel kunnen doen. En ik dacht, het is nog niet meer geworden dus het lijkt er niet op dat het verergert of dat er echt iets uitgaat komen.

Interessant wat jullie zeggen over beter doorbloed en baarmoedermond. Dat ga ik eens googlen, want dat wist ik niet en stelt me gerust. Dank je wel!

Milkyway7 en Stokstaartje86 vinden dit leuk.
  5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Gefeliciteerd!

Gebruik je medicatie? Dan kan het ook zijn gekomen van inbrengen daarvan

en overigens is het een misverstand dat een innestelingsbloeding alleen bij de paar dagen van innesteling kan zijn. Ook na een paar weken kan het nog een ‘innestelingsbloeding’ zijn.

niet gek als je dat eerder ook hebt gehad.

mogelijk wel goed om de vk te bellen. Het kan natuurlijk ook minder goed nieuws zijn. Zij kunnen het beste adviseren of het misschien toch handig is om wat eerder langs te komen.

6. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Precies hetzelfde gehad met 5+4! Ik heb gelijk het ZH gebeld en mocht voor een echo komen. Alles dik in orde en werd inderdaad een innestelingsbloeding genoemd (terwijl ik al 10 dagen positief testte). Ik zou bellen, gewoon voor de geruststelling. Maar voor nu zou ik me geen zorgen maken!

Deel Deze Pagina