Mijn zoon is nu 8 weken en krijgt 7 voedingen van 90ml + 3 schepjes, Ik vraag me iets af. Ik geef meestal de laatste fles tussen 23.00uur en 00.00uur. Meestal word hij dan om 3.00uur weer wakker. Maar soms ook pas om 5.30uur (Dan ben ik heeeel blij!) Ik heb wel eens geprobeerd om de "Laatste fles" om 21.00uur te geven, maar dan komt hij dus ook vaker snachts. Vaak moet ik hem om 00.00uur wakker maken voor zijn flesje. Hoe doen jullie dit met de laatste fles? Hoelaat geven jullie die en waarom om die tijd? Ben vooral benieuwd over babys van 8 weken oud ongeveer.
M'n dochter is as vrijdag 8 wk en krijgt 5 voedingen omdat ze doorslaapt. Ik geef verder op verzoek. Maak d'r nooit wakker behalve de laatste fles. Voorheen 23.30 maar vond dat te laat dus nu 22.30 Slaapt daarna meteen door tot 07.00
Nee. Laat d'r zelf komen. En uiteindelijk pakt ze nu steeds meer het ritme op. Tussen de 3.5 en 4.5 uur.
Ik heb nu vanavond om 21.00uur een flesje gegeven. Is het dan het handigste om hem om 00.00uur weer wakker te maken voor een fles? Of hem gewoon laten slapen?
Ik zou hem wakker maken. Omdat je dan meer kans hebt dat die een nacht doorslaapt ipv bijvoorbeeld om 3 u komt. Maar ieder z'n ding.
Wij hebben haar nooit wakker gemaakt voor een fles, en hebben het risico genomen dat ze dus net wakker word als wij net liggen te slapen haha.. Af en toe spijt van, maar voor ons werkte het uiteindelijk wel
Ik zou hem nooit wakker maken 's nachts, des te eerder heb je kans dat hij zijn natuurlijke ritme vindt en dat is altijd beter. Overdag zou ik nooit langer dan 3/3,5 uur tussen een voeding laten.
Net als Nescio Lekker de nacht op verzoek en overdag 3-4 uur er tussen laten. Komt niet op de minuut maar mss dan volgend schema 07:00 10:45 14:30 18:00 21:30 00:00 En dan evt de nachtfles. Je begint dan elke dag op een vast tijdstip en vanaf daar ga je de dag in. Wat je ook zou kunnen doen is de laatst fles of die van 21:30 ophogen naar 120/4. Als die normaal goed leeg gaat. En dan bijvoorbeeld 110 aanbieden. Maar goed je kindje is pas 8 weken hij hoeft niet door te slapen Siem sliep ook al vrij snel door en hadden toen geloof ik 6 flessen van 120/4 en dan teruggegoten naar 120. Wat weegt je kindje?
Dat betekent dat ie minimaal 4,5x 120ml op een dag binnen moet krijgen en gemiddeld 4,5x 150ml 540- 675 ml 6 flesjes x 90- 110ml 7 flesjes x 80- 95ml Je zou evt dan 1 fles kunnen ophogen, kijken wat de nachtje dan brengt.
Onze jongens accepteerden het niet als je ze snachts wakker maakte. De oudste dronk nauwelijks, om 2 uur later honger te hebben en wel te willen drinken. De jongste dronk alles op en spuugde vervolgens bijna altijd alles eruit. Bij uit zich zelf wakker laten worden gebeurde dit niet. Wij hebben ze dus nooit wakker gemaakt, snachts/savonds. Onze jongste dronk met 7 weken nog elke 3 uur, dag en nacht. Met een beetje mazzel liet hij er snachts 4 uur tussen. Alles ging volledig op verzoek. Om een goed dag nacht ritme aan te houden kun je zeggen; Overdag laat ik er maximaal 4 uur tussen, wanneer hij eerder wil is dit prima. Snachts laat je hem zelf bepalen.
Gewoon op verzoek, dag en nacht. En ja dan komt het misschien weleens heel rottig voor jezelf uit in de avond/nacht. Bij ons werkte het niet, wakker maken voor een laatste voeding. Werd altijd om 3 uur wakker, of ik hem nou om 8 uur zijn laatste fles gaf, om 10 uur of hem nog wakker maakte om 11 uur savonds. Dus heb het lekker laten gaan. Hij dronk trouwens ook heel slecht als ik hem wakker maakte. Dus had hij het echt niet nodig. Komt vanzelf goed.