Lieve dames, Gisteren ben ik begonnen met de Decapeptyl voor de eerste ICSI poging en ben nu eigenlijk opzoek naar ervaringen van de bijwerkingen die andere ervaren hebben. Ik lees vooral verschillende dingen, van weinig "klachten" tot veel "klachten". Ik zelf merkte vooral dat na het zetten de vloeistof onwijs branden in me buik en heb nog steeds op de plek waar ik hem gezet heb dat het gevoelig is, vanmorgen onwijs opgeblazen gevoel en misselijk maar of dit nou door de decapeptyl komt geen idee? Kortom wat zijn jullie ervaring m.b.t. de decapeptyl? Over een aantal dagen zal ik ook starten met Menopur mochten hier dames zijn die dat medicijn ook gebruiken/gebruikt hebben graag ook die ervaringen (A)!
Verschillende ervaringen gehad met dezelfde dosis mp en deca. Laatste keer weinig tot geen last gehad. Maar ik heb er ook een keer tussen gehad, dat mijn man niets goed kon doen, ik vreselijke huilbuien had, misselijk, eng in mijn hoofd en mijn moeder kon ook weinig goed doen.... Conclusie; ik was een vreselijke hormonale heks!!! (Ik heb nu 6 icsi's achter de rug en 6 verschillende ervaringen eigenlijk. Bereid je (en je man op het ergste voor, dan kan het alleen maar meevallen. Succes
Van decapeptyl kreeg ik wat hoofdpijn en werd ik vermoeider. Van de menopur weinig last, behalve natuurlijk volle eierstokken en daar de pijntjes van . Misselijk was ik niet.
Ik ben nu toevallig met mijn eerste ronde deca bezig en zit nu op dag 13 van het spuiten. Ik heb wel lekker last gehad van de hormonen de eerste dage, niet normaal meer wat voor een b*** ik werd. Maar dat is eigenlijk sinds gisteren helemaal over. Ik heb wat last gehad van de slaapproblemen (letterlijk een hele nacht wakker geweest) en van de stoelgang problemen. Maar ook dat is inmiddels allemaal verholpen. Ik had het erger voorgesteld zeg maar. Om het brandende gevoel tegen te gaan kun je de deca uit de koelkast halen 5 minuten voor je gaat spuiten en het dan even in je hand opwarmen. Dan doet het minder pijn. Menopur heb ik al vaker moeten gebruiken bij de IUI, maar daar heb ik eigenlijk nooit last van gehad. Heel veel succes, mijn duimen draaien voor je!!
Ik heb ook Decapeptyl gebruikt. Eigenlijk geen bijwerkingen gemerkt.. Menopur heb ik geen ervaringen mee, ik gebruikte Puregon. Wat dat branden betreft inderdaad ruim van tevoren uit de koelkast halen zodat het goed warm is. En wat ik ook merkte is dat sommige mensen tijdens het inspuiten de huidplooi vast blijven houden, waardoor je in gespannen vel de vloeistof spuit. Wat ik altijd deed was: Plooi pakken, naald erin, dan plooi loslaten en dan pas vloeistof inspuiten.. Dan is de huid ontspannen en gaat het makkelijker en is minder pijnlijk. Ik vond de Decapeptyl wel altijd wat prikken, soms pas als het opgenomen werd, paar minuten na het inspuiten zeg maar.. Maar duurde hier gelukkig meestal maar een halve tot een hele minuut..
Van de deca erg hoofdpijn en soms in eens warm.. de prik zelf is vervelend en soms bot lijkt het, daarom je deca half uur van te voren prik er uit halen want dan brand die vloeistof niet zo. Eigenlijk nooit last gehad. En gevoelig daarna ook nooit.
decapeptyl mag 7 dagen uit de koelkast. dus je kan en heel pak eruit halen. dan loop je ook niet het risico dat de vloeistof te koud is. ik stak de naald er rustig in. soms als de naald er niet goed in gaat dan pakte ik een ander stukje huid en dan lukte het vaak wel. mocht je echt pijn hebben van de vloeistof of van de naald die in je huid gaat dan kan je ook een ijsklontje in een handdoek doen en dan ongeveer een minuut of 5 op de plek houden waar je gaat spuiten. dan verdoofd de plek een beetje en heb je er echt minder last van. na het spuiten de plek een paar seconde in masseren helpt tegen de harde plek onder je huid bijwekingen zijn bij iedereen anders maar vaak ervaar je wel moeiheid en emotioneel zijn en een vol gevoel in je buik na een dag of 4 stimuleren. heel veel succes meid!
ik had lichte hoofdpijn klachten van de decapeptyl. Verder niets Idd decapeptul eerder uit de koelkast halen en even tussen je handen rollen voordat je spuit
Goede tip van het uit de koelkast halen, dat ga ik morgen proberen, laat weten hoe dat gegaan is. Gisteren had ik een moeite met prikken de naald leek er niet in te willen uiteindelijk andere plek geprobeerd toen ging het gelukkig wel
Inmiddels de 3e injectie gedaan, eigenlijk weinig last van bijwerkingen. Vind het prikken nog steeds onprettig ga morgen proberen het al uit de koelkast te halen om te kijken of het minder brand. Heb verder echt nergens last van gelukkig, vooral manlief die toch een beetje bang was is daar erg blij en hoopt dat het zo blijft natuurlijk haha de 17e stop ik met de pil en dan wachten tot ik ongesteld word en ook kan beginnen met de menopur! Ik hou jullie op de hoogte als ik "klachten" ga krijgen
Decapeptyl heeft vaak wat stompe naaldjes, daarom prikt het nogal wat vervelend. Uit de koelkast halen scheelt wel bij het inspuiten. Menopur heeft losse naaldjes en die zij altijd wel goed scherp en glijden makkelijker in je buik. Van decapeptyl werd ik na een paar dagen wel wat moe en soms wat hoordpijn. Zodra de menopur erbij kwam voelde ik me weer beter! En ja als je erg veel eitjes krijgt kun je daar wat last van krijgen, maar verder had ik geen bijwerkingen van de menopur. Heel veel succes!