Onze zoon is ruim 10wk oud en het lijkt alsof hij de laatste dagen weer volop darmkrampjes heeft. Direct nadat hij zijn fles leeg heeft begint hij te jengelen of zelfs hard te huilen, balt zijn vuisten, overstrekt, loopt rood aan en trapt met zijn benen. Speen of pink wil hij dan niet hebben. Speen wil hij sowieso nauwelijks meer de laatste tijd. In de vroege avond is het op zijn ergst. Op zijn buik tegen mijn schouder aanleggen helpt vaak wel, maar als we dat binnen 5min na de fles doen komt zijn melk terug. Ik masseer zijn buikje, maar dat helpt niet. Hij had tot ong 6wk veel last, daarna vrijwel niet meer. Ook tijdens dagslaapjes wordt hij de laatste dagen regelmatig gillend wakker, vanuit slaap opeens volledig overstuur. Kan het dat krampen terugkomen na enkele weken te zijn weggeweest? Hij krijgt hetzelfde merk flesvoeding, 6x 165ml per etmaal. Voor de rest is het een vrolijk, gezellig mannetje. Huilt gemiddeld maar 15-30min per etmaal.
Volgens mij kunnen ze sowieso de eerste 12 weken (3 maanden) last hebben van krampjes. Bij ons lag het hoogtepunt tussen de 8 en 10 weken.
Zou het niet kunnen dat hij een 'sprongetje' maakt? Hier ook bezig met het 12 weken sprongetje (hij is wat eerder dan gemiddeld steeds) en ook wat sneller huilen, veel drinken, slecht slapen...alhoewel het wel meer op krampjes/pijn lijkt...
Ons kleine meid heeft tot 3 maanden last gehad van krampjes. En tijdens een sprongetje was ze nog minder te genieten. We hebben ook van alles geprobeerd. Zoo zielig allemaal. Het inbakeren en tegen mama aan liggen hielp heel veel bij haar. Je kan zo weinig doen. Sommige baby's hebben meer last van dan andere baby's. Wij hadden de 'pech' dat ons dochtertje erg veel last van heeft gehad. Warme badje masseren beentje fietsen of op buik leggen op je arm en rondlopen. Het is voor zowel baby als ouder(s) een zware periode, maar het gaat voorbij!!