Griep tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lentel, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentel

Lentel Actief lid

27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    Meiden,

Ik heb vorige week de griep gehad en heb Sinecod volwassenen voorgeschreven gekregen van de huisarts. 3 x daags 1 soeplepel.
    Op het doosje staat vermeld dat de siroop zonder codeïne is, zonder suiker en ook geschikt voor diabetici.

Nu las ik in de bijsluiter hetvolgende, bij gebruik tijdens zwangerschap en borstvoeding: het gebruik van Sinecod werd niet voldoende onderzocht bij zwangere vrouwen. Daarom mag u Sinecod niet gebruiken tijdens de eerste drie maanden van uw zwangerschap. Op advies van uw arts en enkel indien absoluut noodzakelijk, mag u de laatste zes maanden van uw zwangerschap Sinecod gebruiken. Niet tijdens de borstvoeding gebruiken.

Nu ik heb slechts 5 x deze siroop gedurende de week gebruikt (indien ik de hoest echt niet meer kon stillen), en dan ook geen soeplepel maar koffielepel.
    Ik heb het nog eens gevraagd aan mijn huisarts en hij zei mij dat dit het enige product is dat geen codeïnde bevat en aan zwangere vrouwen wordt
    voorgeschreven.

Ik was vorige week 10 weken zwanger en maak me toch een beetje zorgen. Dinsdag moet ik terug bij de gyne en ga het hem toch ook voor alle zekerheid eens vragen.

Kent iemand het product en er ervaring mee?
    Kan de griep schadelijk zijn voor de foetus?

Liefs Lentel

2. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Griep is niet schadelijk.
    Je hebt de huisarts toch verteld dat je zwanger bent neem ik aan?
    Als dat zo is en hij heeft het voorgeschreven zou ik me niet al te druk maken.

3. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hoihoi,

Ik werk als doktersassistente. Ben zelf natuurlijk geen arts, maar weet wel dat de artsen hier het niet voorschrijven. Als vrouwen zwanger zijn raden ze eigenlijk altijd aan het gewoon uit te zieken. De griep zelf is minder erg als de middelen die je er voor kunt nemen.

Wil je niet ongerust maken, maar zou het zelf niet gebruiken. Zeker niet als er in de bijsluiter staat dat je het beter niet kunt doen tijdens de zwangerschap.

Succes, en beterschap!

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb ook de griep te pakken sinds donderdag, gaat nu eindelijk iets beter. Ik kreeg codeine voorgeschreven om dat enorme hoesten wat te verlichten, lees ik daarna in de bijsluiter dat het vroegtijdig weeën kan opwekken en ademdepressie bij het ongeboren kind! Schrok me wild en heb meteen het hele doosje weggezet. De huisarts zei, max 3-4 tabletten per dag (10mg/tabl) kan geen kwaad, maar ik durfde het toch niet. Dan maar dropjes en citroensnoepjes eten en veel warm drinken, helpt ook goed tegen het hoesten... Beterschap hoor.

5. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Die codeine is ook de grootste rommel, dat werkt niet eens! Mijn man heeft het 3 weken moeten slikken maar werd er suf van en misselijk en hoesten werd er echt niet minder om.
    Een griep moet je uitzieken.

6. Lentel

Lentel Actief lid

27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    K'heb de arts inderdaad meegedeeld dat ik zwanger ben, toen 10 weken. Op het doosjes staat ook duidelijk dat het geen codeïne of suikers bevat.
    We zullen het morgen voor alle zekerheid nog eens aan de gynecoloog vragen. Duimen meiden dat alles morgen nog goed zit.

Liefs Lentel

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb zelf tijdens de griep thee gedronken met honing en een tijmsiroop werkte perfect (je wordt er niet beter van maar t verlicht wel t hoesten).
    Als je een tijmsiroop gaat halen wel goed de bijsluiter lezen want je mag ze niet allemaal hebben, ik heb goede ervaringen met de etos die meiden weten meestal wel wat je mag hebb en en wat niet.
    Beterschap

8. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    heb het echt moeten uitzieken.. maar blijft niet echt goed weg!

9. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hier 2 weken terug ziek, en helaas sinds gister weer in bed. Begon van weekend al met zere keel etc, snotterig. Maandag op mn werk al gevraagd of t wel ging, nou savonds flinke koorts en wc-knuffelen. Ik heb neusdruppels gehaald, en verder een paracetamolletje. Oja, en voor mn keel Isla. Verzacht toch een beetje. Denk dat t gewoon uitzieken is. Medicijnen die niet mogen zou ik wel voorzichtig mee zijn, maar aan de andere kant heeft mijn arts me ook wel eens iets voorgeschreven wat afgeraden werd, maar waarvan hij me verzekerde dat bij matig gebruik het wel kon. Ik ga er van uit dat ze weten wat ze doen, maar ik snap de ongerustheid wel.
    Meid, doe kalm aan, goed uitzieken en beterschap!

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier ook iemand zwaar verkouden. Heb met vk overlegd wat ik evetueel zou kunnen gebruiken en da's niet veel, een stoombadje met kamille, Otrivin BABY en een paracetamolletje. Griep/verkoudheid zelf is absoluut niet schadelijk voor de baby, die merkt daar niets van. Je maakt zelf antistoffen voor griep aan en die krijgt de baby ook, da's dan weer goed voor hun weerstand later wordt gezegd. Ik ga maar weer lekker met m'n kamille aan de gang en beterschap aan iedereen hier!

Groetjes

Deel Deze Pagina