Hallo meiden, na een ma afgelopen januari, en curretage in april nog steeds niet weer zwanger... ik weet het...het is "pas" ronde 6 maar begin me toch beetje zorgen te maken. zit er over te denken om toch maar eens te gaan temperaturen. mocht het nodig zijn,kan ik dit zo bij de ha op tafel gooien Nu is mij vraag, hoe temperatuur je?? Mag dat echt alleen maar rectaal? of werkt oraal of onder de oksel net zo goed? alvast bedankt!
Bij kinderwens - temperatuurkaartjes kun je ook veel info vinden over de temperatuurmethode. Eigenlijk zou je vraag daar ook beter thuis horen, maar maakt niet uit Het is de bedoeling om je aan een aantal regeltjes te houden, want anders kun je niet veel uit je kaartje opmaken. Een aantal dingen zijn belangrijk: - een goede thermometer aanschaffen, ik heb er een met twee decimalen voor nog nauwkeuriger meetresultaat, maar een decimaal is ook goed. - elke dag op hetzelfde tijdstip meten, dus ook in het weekend. Makkelijk is om de tijd aan te houden wanneer je het vroegste moet opstaan in de week bijv. voor het werk. In het weekend kun je dan je wekker zetten, tempen en weer verder slapen. - rectaal (bij enkele mensen werkt oraal of vaginaal, maar dit wordt niet aangeraden) - meten wanneer je wakker wordt en voor je opstaat. - sowieso goede nachtrust van minimaal 5 uur slaap is belangrijk - slechte nachtrust, veel wakker, uit bed gaan, alcohol, ziek zijn, winter/ zomer etc. Veel dingen beïnvloeden je temp. Het is handig om je temp. in een grafiek te zetten, aan te raden is de fertiltiy friend app. Wel in het engels, maar dat is een overzichtelijke app. Je hebt een basale lichaamstemperatuur (temp voor je eisprong). Wanneer je eisprong plaatsvindt, zie je je temp stijgen met minstens 0,2 graden voor tenminste drie dagen achtereen. Je temperatuur zal hierna hoog blijven. De fase na je eisprong heet je luteale fase, deze duurt gemiddeld 14 dagen. Wanneer je zwanger bent, zal je temp hoog blijven. Wanneer de menstruatie komt zakt de temp vaak een dag voor of op de dag van de menstruatie. Soms gebeurt het ook dat de temp pas zakt als je als ongesteld bent. Volgens mij was dit het wel in vogelvlucht
Ik vergeet daar op te reageren, maar een miskraam is natuurlijk helemaal niet fijn. Je hebt even het geluk mogen ervaren van een zwangerschap en dan gaat het mis Hopelijk is het wel snel raak nu. Trouwens met temperaturen zie je pas achteraf je eisprong. Je kunt wel zien of je daadwerkelijk wel een eisprong hebt gehad en wanneer je het beste kunt testen.