Hoe temperaturen; oraal, rectaal of vaginaal?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Fritsie7, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fritsie7

Fritsie7 Fanatiek lid

31 dec 2017
    1.470
    931
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoe temperaturen jullie om je ovulatie te kunnen herkennen?
    Oraal, rectaal of vaginaal? (Mond, anus, vagina)
    Ik weet dat rectaal wordt aangeraden en als meest betrouwbaar wordt gezien maar ervaren jullie dit ook zo?

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik temp rectaal.
    Meest betrouwbaar.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Rectaal is en blijft het betrouwbaarst/nauwkeurig bij iedereen.
    Vaginaal komt op de 2e plek.

En dit komt omdat de temperstuur bij deze beide manieren niet kan worden beinvloed door de omgeving.

Oraal is onbetrouwbaar omdat deze lager kan uitvallen als je met je mond open geslapen hebt (wat je nooit weet omdat je slaapt).
    Via het oor is onbetrouwbaar omdat bij een verkeerde stand (milimeter te schuin) je andere waardes krijgt.
    En via de oksel is ook onbetrouwbaar omdat de ene dag warmer bent daar dan de andere dag (onder de dekens/buiten de dekens etc).

Daarbij moet je je natuurlijk houden aan de "regels".
    Elke ochtend voor het opstaan, direct na het wakker worden en elke dag op dezelfde tijd tempen (ook op je vrije dagen/weekenden).

4. manaolana

manaolana Niet meer actief

Hier temperatuur ik uitsluitend rectaal (en dan schommelt het zelfs soms nog flink bij mij)

In aanvulling op @RoGiJuLi ik heb de laatste tijd ook voorhoofdsthermomethers en infraroodthermomethers voorbij zien komen. Ook allemaal niet betrouwbaar voor het opsporen van je eisprong ;).

5. Layali01

Layali01 Bekend lid

31 aug 2017
    729
    645
    93
    Vrouw
    @RoGiJuLi ik wilde ook gaan beginnen met temperaturen, kan je dat het beste vanaf cd 1 doen of nu al? Ik zit op cd 83 en geen idee of ik een eisprong heb gehad of dat er een menstruatie aankomt.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou daar pas op cd1 mee beginnen.
    Omdat je niet weet waar je nu in je cyclus zit, weet je dus ook niet waar je temp van nu bij hoort (voor ei, na ei, vlak voor ongi etc).
    Je kan al wel beginnen door er "handigheid/routine" in te krijgen, maar dr waardes niet te noteren omdat die nog niks zeggen ;)

Layali01 vindt dit leuk.
  7. Layali01

Layali01 Bekend lid

31 aug 2017
    729
    645
    93
    Vrouw
    Oki thank you!

Deel Deze Pagina