hoe,wat, waar, wanneer?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door maria80, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Hallo allemaal,

Ik was vandaag bij de huisarts en toen heb ik het over mijn onregelmatige cyclus gehad. Hij stuurt mij nog niet door (hoeft nu ook nog niet hoor), maar gaf wel aan dat ik kon gaan temperaturen om te zien of er wel een eisprong is. Ik weet inmiddels wel dat je temp omhoog gaat tijdens/na de eisprong, maar verder............ Dus: - wanneer moet je temperaturen?
    - wat voor soort thermometer en waar meet je het beste?
    - ik begrijp uit dit forum dat je dit op temp. kaartjes kan bijhouden?

Elke reactie is zeer welkom, jullie zijn ervaren!

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Maak een account aan bij fertilityfriend.com
    Bij de kruidvat hebben ze goede digitale thermometers!
    Temperatuur elke dag om dezelfde tijd voordat je je bed uit gaat (dus ook in het weekend!) rectaal en houd je temp bij. Schrijf voor jezelf ook op of je afscheiding veranderd, heb je steken in je buik, etc etc etc.....
    Als je dit zo goed bij houd, kun je zien of je een eisprong hebt.
    Je kunt eventueel de 1e maand ook met ovulatietesten doen, dan weet je zeker met welke temperatuur je een eisprong hebt.
    Begin op dag 1 van je menstruatie (of dag 2)
    Bij mij zakte mijn temp met 0,1 die dag had ik mijn eisprong en dan met 0,3 gestegen de volgende dag, bleef stijgen en dan was eisprong dus duidelijk geweest.
    Als ik zwanger was, had ik minimale temp op NOD van 37,0 en als ik niet zwanger was dan zakte mijn temp weer naar de temp die ik voor mijn eisprong had.
    Suc6!!

3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Dankjewel!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.260
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    MamaKitty gaf al een mooie samenvatting.

Als je een account opent bij Fertility Friend, krijg je per email lessen toegestuurd waarin alles wordt uitgelegd. Daar heb ik wel veel aan, moet ik zeggen. Maar ze zijn in het Engels, dus je hebt er alleen wat aan als je goed Engels kunt lezen.

Deel Deze Pagina