Opeens de nachten niet meer doorslapen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ha meiden,

Ik weet niet of ik dit onderwerp hier goed post ofdat ik m bij flesvoeding moet zetten.

Mijn zoontje is vandaag 4 maanden, maar slaap sinds 3 weken niet meer door! Hij komt altijd om 3 uur en om 5 uur en ik moet dan zeker 4 keer totaal uit bed om even zijn speen te geven en tegen m te praten. Vannacht was ik het zo zat. Dit is nu al 3 weken zo, en ben een fles gaan geven. Tot mijn verwondering dronk hij m helemaal leeg van 180 cc!

Savonds deed ik er rijstebloem bij, bij de fles van 210, maar daar laat hij zo veel van staan dat hij min 150 ml op heb.
    Kan je beter rijstebloem in de laatste of in de een a laatste fles doen?

Morgen gaan we starten met groente om 17.00 en dan ongeveer half 8 de laatste fles, maar dat wordt natuurlijk helemaal niks! Dan kom hij zeker te weten snachts.

Hij is vandaag helemaal van streek. Heel zijn schema is in de war. Hij drinkt nu slecht & slaapt heel kort!

Hebben jullie hier ook ervaringen mee gehad? Kan het iets bij de 4 maanden horen? Hoeveel melk geven jullie in de laatste en de een a laatste fles?
    Ik hoor het graag!

Ik hoop dat ik wat tips van jullie krijg.

Liefs Jannn

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    De 19 weken sprong? Hier begon hij toen Anouschka 14 weken was en nu is ze er sinds een week doorheen.

Wat wij hebben gedaan....gewoon flessen gegeven als ze aangaf honger te hebben. We geven nog geen rijstebloem en gaan dat ook niet doen, (er zit namelijk bijna niks in van waarde). Anouschka sliep overdag bijna niet, de nachten gelukkig wel door van 19.00 tot 6.00. Slapen als ze gaapte, maar als het dan huilen werd in bed, dan weer eruit en laten bepalen wanneer ze wel wilde gaan slapen.
    Het gaat na een paar weken weer over (als het goed is dan!) Nu is het schema weer helemaal op orde, iets anders als voor die tijd.....

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Hier precies hetzelfde gehad, ze kwam om 01.00, 03.00 en 05.00 het gejengel tussendoor niet eens meegeteld de fles van 07.00 dronk ze niet eens helemaal leeg. Als we de speen gaven was ze stil. Wij vonden niet dat we tot in lengte van dagen ieder nacht 3 tot 4 keer op moesten staan om een speen te geven. Na een nacht of twee/ drie hebben wij gekozen voor de minder orthodoxe oplossen en hebben haar om 05.00 gewoon laten huilen. Dit heeft ze een half uur volgehouden, daarna nog heerlijk geslapen en bij ons was het probleem opgelost. Maar goed niet iedereen zal het eens zijn met deze oplossing maar bij ons klein stijfkoppie helpt het soms wel. Het was overigens gewoon huilen geen overstuur geschreeuw ofzo

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Bedankt voor jullie reactie's Ik hoop dat het snel over is. Die rijstebloem werk niet dus die ga ik er vanavond niet doorheen doen!

Chantal: Onze kindjes zijn precies even oud!

Misschien idd vannacht ook nog maar even door laten jengelen...
    Tis niet echt huilen. Meer een beetje piepen.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier ook drama 's nachts geweest. Thijs sliep vanaf een maand al door. Tot ongeveer 4,5 maand geen enkele nacht gehuild! Van de ene op de andere nacht 8x (!) eruit. Speentje gegeven en aai over zijn hoofje. Een fles heb ik nooit gegeven, maar die was ws ook leeg gegaan. En nu sinds 3 nachten slaapt hij weer heerlijk door:D! Geen idee wat er aan de hand was, maar hij is weer vrolijker, misschien toch 19-weken sprong (hij was 3 weken te vroeg). Hier is het dus een "fase", hopelijk bij jou net zo.

6. verse mamma

verse mamma Actief lid

27 aug 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    grappig zal toch iets zijn met die 4 a 5 maanden dan.

Bij ons, sinds onze dochter 4.5 maanden is, komt ze al 1 keer 's nachts weer, nu met bijna 5 maand is het sinds een paar dagen zelfs wel eens twee keer per nacht.

Ik leg haar maar gewoon aan, dan drinkt ze of ze nooit wat krijgt en dan leg ik haar weer terug in haar wieg. Dat is dan maar even zo.....we wachten af......;)

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Gisterenavond om 19.30 210 cc melk gegeven anders 180 hij dronk het tot 205 op.. het hielp niks.. maar nu was hij niet klaarwakker midden in de nacht. Meer dat hij zijn speen kwijt was.
    Ik hoop dat het snel over gaat.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn zoontje wordt ook ineens wakker rond een uur of 5. Dit is nu de 2e nacht dat hij wakker wordt. Heb niet het idee dat hij honger heeft.
    Hij krijgt 5x 150+5. We geven hem dan een speen en hij slaapt dan weer door tot half 9 en dan krijgt hij zijn eerste fles...
    Is dit dan een sprongetje?

9. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Nina is ook altijd even om 5.00 uur wakker, of ze huilt dan in haar slaap dat weet ik niet want ik ga er niet uit om naar dr toe te gaan. Elke nacht standaard om 5.00 uur eventjes wakker, dan valt ze weer in slaap tot 07.00 uur. Ik ben blij dat ik niet door ben gegaan met de speen, nu hoef ik er dan ook niet steeds uit om m terug te stoppen..Meestal huilt ze eventjes voor ze in slaap valt, de speen vindt ze nu niet interessant meer. Ze vindt sinds twee dagen haar duim, ik dacht al wat hoor ik steeds voor n geluid..:D

Misschien kun je proberen om toch eventjes te laten huilen voor je erheen gaat, misschien valt je kindje toch wel weer in slaap?
    Succes in ieder geval!!

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn zoontje ligt bij ons op de kamer dus speentje geven vind ik niet erg. Ik heb persoonlijk ook liever een speen dat kan je afleren duimen niet die hebben ze altijd bij zich;)
    Maar misschien is het bij hem wel een fase hij slaapt al door sinds hij 2,5 mnd is.

Deel Deze Pagina