Hoe kom ik van die laatste fles af (1jaar)

Discussie in 'Voeding' gestart door toet, 14 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi!

Hoe kom ik van die laatste fles af ( niet dat het nu gelijk moet ofzo ze vind hem nog erg lekker...)
    Geven ze dat toch eigenlijk wel zelf aan?

Groetjes.

Edit moderator: verplaatst naar Voeding. Wil je goed opletten waar je iets plaatst?

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    ik merk hier dat ze steeds minder drinkt, maak nu ook nog maar een flesje van 120 cc, zolang ze 'm nog wil geef ik hem gewoon!

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier hetzelfde. Kian drinkt er steeds minder van op. Hij vervalt vanzelf als hij hem niet meer wil. ;)

4. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hebben jullie het over de laatste 5e fles?

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan heeft nog 2 flessen op een dag ik zou het heerlijk vinden om er vanaf te zijn maar het geniet er gewoon van. Zijn laatste fles is nog wel maar 150 cc omdat hij goed doet warm eten. Maar 's morgens geen fles betekend echt een dag ellende net zolang tot hij hem heeft.
    Hij heeft nog veel zuig behoefte denk ik als hij het echt niet meer wil merk ik het vanzelf wel.
    er zijn nog zoveel kinderen die rond een jaar of 2 nog lekker warme melk drinken

6. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    bedoel je de fles van rond 19.00 en 20.00? Laura krijgt hier ook nog elke avond om 19.00 een fles, zonder die fles is het echt alarm hoor! ;) Het schijnt dat het niets uit maakt en dat er een heleboel kinderen zijn die dat gewoon tot een jaar of 2 zo volhouden. Hier krijgt ze 's morgens en 's avonds gewoon nog een fles, is niets mis mee.

Liefs Es

7. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Van het CB kreeg ik het advies om het langzaam steeds meer te gaan mengen met thee en dan schijnt het makkelijker te zijn om het af te bouwen. Wij zijn er nog niet mee begonnen, ga ik doen als hij 1 jaar is.

8. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hier moest haar laatste fles er ook af ik geef haar pyjamapapje
    dat is 200cc geloof ik of misschien zelfs meer?
    de ene keer drinkt ze hem leeg en de andre keer niet maar zolang ze hem nog wilt en leeg drinkt krijgt ze hem hier gewoon ik heb zoiets van er zitten alle vitaminen en mineralen in die ze hebben moeten dus kwaad kan hetniet dit is overgings de enige fles die ze nog krijgt dussuuhhee

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Denk niet dat het over de 5e fles gaat ... als je kindje een jaar is zitten de meeste op 1 of 2 flesjes per dag... ;)

Kyano is in de ochtend altijd te lui om een boterham te eten ( ligt liever hangend op de bank de smurfen te kijken met een fles melk :) ) dus dan geef ik hem een fles ca. 200cc en die laatste ( rond een uur of 8 ) die drinkt hij de ene keer wel en de andere keer niet... maar denk dat die kleine dat dadelijk wel een beetje aangeeft, althans je merkt het wel als ze minder gaan drinken ;)

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier is het ook nog de enigste fles die ze krijgt dus ik vind het nog wel fijn om even zo lekker te zitten met haar flesje!

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook hier nog steeds dat flesje. Zo krijgt Sam ook genoeg aan zuivel binnen. Maar ze drinkt er idd steeds minder van op.

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh whaahaa. Jaime krijgt 's ochtends nog een lekkere fles pap :) . Tot twee weken terug 's middags nog een flesje melk 120cc ongeveer en dan 's avonds ook nog ongeveer 160cc. Soms neemt ze die laatste fles niet zoveel maar soms wil ze ook extra tot 200 cc.
    Overdag krijgt ze ook nog melk bij dr bam en volle yoghurt.

13. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    Hier ook nog steeds een fles voor het slapen gaan (met 13 maanden). Op de slaapkamer voor het bedje op schoot, ze valt dan al bijna in slaap. Het is nog de enige fles van de dag ('s ochtends bord pap, tussen de middag yoghurt en verder thee of roosvicee uit de tuitbeker) en ik zit ook al te denken hoe ik daar vanaf kom maar als ik jullie zo hoor gaan wij ook gewoon nog even door. Enige is dat ze misschien niet zo goed warm eet doordat ze weet dat ze toch nog wel een lekkere fles krijgt straks :)

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian zit ook nog steeds op 3x melk hoor! 's morgens, 's middags en 's avonds. Geen probleem..vind ik ;) :p

15. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn krijgt ook nog steeds een avondfles. Verder is ze van alle flessen af. Maar die avondfles vindt ze nog erg lekker. En ze is 18 maanden.

16. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    britt krijgt 's morgens en 's avonds ook nog een lekkere papfles hoor. Stop er ook nog niet mee, ze kent het precies en ze vindt het heerlijk!
    Heerlijk rustmomentje voordat ze gaat slapen.

17. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Hier net zo! Gewoon lekker blijven geven joh, don't worry

18. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    mijn neven krijgen nog steeds warme melk voor het slapen gaan. Als ik Deborah die laatste fles niet geef, dan gaat ze niet slapen. Bovendien is dat nog het enige moment dat ze mij de fles laat geven en lekker in mijn armen ligt. Dus van mij mag het zo nog wel even blijven! ;)

19. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Hier krijgt Noa voor het slapen gaan ook nog haar flesje melk.

Is idd zo dat ze er lekker rozig van wordt en lekker rozig naar bedje gaat.

20. Niet meer actief

Danika krijgt ook nog steeds een klein flesje voordat ze naar bed gaat. Dus nog 3 flesjes op een dag (bij het ontbijt, tussen de middag en dus voor het naar bed gaan).

Ik heb ook gevraagd aan de wijkverpleegkundje op het CSB of ik daar mee moest stoppen nu ze bijna een jaar is en zij vroeg zich af waarom ik dat wilde. Nou wil ik dit niet, maar om me heen hoorde ik allemaal verhalen van mensen die moesten stoppen met de laatste fles.

Zij gaf mij dus letterlijk aan dat als Danika daar lekker op slaapt gewoon dat laatste flesje blijven geven en misschien langzaam wat minder in de fles doen totdat ze zelf aangeeft dat ze hem niet meer hoeft.

Gr. Naja

Deel Deze Pagina