hallo, Ik heb een vraagje hoeveel tijd moet er tussen de 1e en 2e plas zitten om geen vals postiefe ovulatietest te kregen. Ik heb gisteren morgen getest best postief maar er zat maar 45 min tussen de plasje wel snachts geplast. Savonds was de test minder postief veel gedronken voor de test. Vanmorgen weer getest smorgens met 30 min tussen de plasje wel snachts geplast. weer best wel postief. Smiddags getest niet echt postief eerder negatief en nu straks bijna geen streepje meer. Dus waren deze postief of negatief smorgens omdat je niet met ochtinurine mag testen .
Hoi Klavertje4, Je mag inderdaad niet met ochtendurine testen omdat die te geconcentreerd zou zijn. Ik ga vaak 's ochtends rond 8u naar de wc en test dan 2 uur later (zorg dat ik dan niet gedronken heb). Dit kan je ook 's middags of 's avonds doen, maar dan zou ik wel zorgen dat je dus echt ook niet gedronken hebt 2 uur daarvoor. Ik heb ook een paar dagen in de ochtend en avond getest en die van de avond zijn ook een stuk minder duidelijk....blijft lastig! Ik test nu gewoon in de ochtend en vergelijk die testen steeds met elkaar. Succe ermee!
Geadviseerd wordt om 4 uur niet te plassen, maar of er iemand is die dat redt?.... Maar eh... 'best wel positieve testen' bestaan niet he! Maar dat snap je vast wel Positief is donkerder dan de controle-streep. Alles wat lichter is heeft puur met de concentratie van je urine te maken. Het is meestal zelfs geen indicatie of je ei er aan zit te komen.
Omdat ik IUI in eigen cyclus doe moet ik 's ochtends voor half 9 al bellen of ik een positieve ovulatietest heb. Dus ik plas dan eerst als manlief op moet staan, dat is rond 7 uur (en meestal 's nachts ook nog wel een keer geplast). Rond 8 uur/kwart over 8 doe ik dan de test. Zit dus ook niet heel veel tijd tussen, maar positieve testen kloppen wel met m'n eisprong.