borrelhapjes van te voren te maken

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 25 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Over 3 weken word mijn dochter alweer 2 jaar en ik als control freak ben nu al bezig met al mijn to do lijstjes voor haar feestje. 1 van die lijstjes gaat om de hapjes. Het liefst zoveel mogelijk dingen die ik een dag van te voren al kan maken en de dag zelf kan opwarmen /of snijden zodat ik niet de hele dag in de keuken sta. Ik heb 55 volwassenen en 20 kinderen op visite dus wat variatie is handig en vooral dingen die makkelijk in grote hoeveelheden te maken zijn.
    Tot nu toe staat op mijn lijst:
    Wraps met kipfilet
    Kipsate'tjes
    Knoflookgehaktballetjes in tomatensaus
    Gehaktballetjes in ketjapsaus
    Broodjes met bruscetta
    Stokbroodjes met gerookte zalm
    Blokjes kaas en plakjes worst
    spiesjes met tomaat mozzerella olijf
    rolletjes van ham/augurk en cervelaat/augurk

Andere hapjes (eventueel met recept) zijn van harte welkom!!

Normaal vierden wij verjaardagen altijd van 15.00 tot geen eindtijd en had ik chips en nootjes op tafel, caitering voor het avondeten en daarna taart maar aangezien mijn dochter geen middag slaapje doet en rond 18.00 uur in slaap valt ben ik dus qua hapjes dit keer op mezelf aangewezen.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Is het misschien een idee om het te vervroegen? Ik vind 15 uur erg laat voor een kinderfeestje....Ik zou denk ik een brunch doen rond half 1, lekker hapjes rond 15 uur en om 17 uur de taart...

Of zoiets dan. Kan je dochter ook nog lekker even spelen met haar cadeautjes en de gasten genieten van haar.

3. DastyQueen

Oh vergeten te vermelden maar we doen het nu dus van 11.00 tot 16.00 dan is dochter fit en vrolijk en kan ze gezellig spelen met haar nichtjes, neefjes en de andere kinderen.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dan zou ik de taart bij de koffie van 11 uur serveren, rond half 1 een brunch en vanaf 2 uur hapjes doen.

puzzelstukje en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. DastyQueen

En dan als brunch wat sandwitches, soepje, en wat fruit, rauwkost en salades ofzo?
    Dan zou ik op zich qua hapjes kunnen minderen want dan zit iedereen al redelijk vol na taart en brunch denk ik? wat denk jij?

kleinepien vindt dit leuk.
  6. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Van 11 tot 16 00..
    Dan zou ik lekker broodjes smeren met een beetje standaard beleg.. of zelf een salade maken en knakworstjes voor de kids.
    Taart en voor bij de borrel een lekker chippie/nootje.

Tenzij je het leuk vindt natuurlijk om allemaal verschillende hapjes te maken maar mijn ervaring is altijd een hoop gedoe en bende bij veel verschillende hapjes.

Wat ik wel altijd neerzet naast de chippies zijn in stengels gesneden wortel, komkommer, paprika in een glas met een bodempje lekkere knoflooksaus ofzo (verse, geen flesje)
    Altijd een succes!

DastyQueen vindt dit leuk.
  7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, zoiets zou ik dus doen. Of lekkere broodjes, een paar soorten beleg (zeg 3 soorten worst en 2 soorten kaas bijv) roomboter erbij, wat eieren koken van te voren en die er bij neerzetten, soep, een fruitschaal, rauwkost als komkommer/tomaat en 1 frisse salade.

En dan inderdaad een paar lekkere hapjes, wat nootjes/chips en volgens mij ben je dan al klaar hoor.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik sluit mij bij bovenstaand aan!

9. DastyQueen

Denk dat dat hem gaat worden. Even kijken of ik een caitering voor de broodjes kan vinden. want dat een avond van te voren maken is niet zo lekker en in de ochtend ben ik druk bezig met helium balonnen vullen, springkussen klaarzetten en als een debiel nog 1x mijn huis aan kant maken, terwijl dat er na de verjaardag uitziet alsof er een bom is ontploft :roflmao:

lalalindsay en mamabri vinden dit leuk.
  10. DastyQueen

Goed idee, bij anderen op verjaardag vind ik dit zelf ook altijd heel erg lekker maar nog nooit zelf neergezet. Maar ga dat dit jaar ook maar eens doen!

11. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

En een kaas en ham plank bestemmen bij de traiteur? Doen wij altijd en valt erg in de smaak :)

12. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Huzarensalade en vissalade bij de visboer en slager is hier ook altijd een succes mooie grote schaal en naast de harde broodjes ed fijne afwisseling die je alleen hoeft af te halen ;)

13. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Als ik de tijden van 11.00 tot 16.00u hoor bij een uitnodiging dan ga ik of in de ochtend van 11.00 tot 12.30u of ik ga na de lunch. Ik zou er dus niet vanuit gaan dat er een lunch geserveerd wordt. En mocht ik na de lunch rond 13.00 gaan dan verwacht ik eerlijk gezegd wel nog een stukje taart. De verjaardagen waar ik kom krijgt iedereen taart bij binnenkomst. Maakt niet uit hoe laat.

Oftewel zou niet bedenken dat het “ verplicht” is om om 11.00 te komen en tot 16.00u te blijven en dat het eten een vast programma heeft ( alleen in de ochtend taart, tussen de middag lunch en de lekkere hapjes alleen later in de middag)

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.194
    113
    Dit. Hier is het bijv "tussen 10 en 17u. Wil je lunch hier laat het even weten".
    Taart voor iedereen die binnen komt en wil onafhankelijk van tijd

15. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Blijven de mensen ook echt van 11h tot 16h? Allemaal! Je lijkt wel een dag resto geopend te hebben ... ik zou taart en wat broodjes kroket of zo zorgen en dan wat chips of zo maar verder ... ik ben geen resto ... het gaat om een kinderverjaardag ... maar dat ben ik ... misschien is het gewoon jaloezie dat ik geen 50 man en 20 kids bij elkaar krijg :D Buiten dit alles geniet er van ... altijd gezellig een verjaardag (al zijn het veel mensen met mij niet eens!).

Blijdorp, fem92 en DastyQueen vinden dit leuk.
  16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Grappig om te lezen...Hier met verjaardag thuis inderdaad wat meer zoete inval, maar wanneer je echt iets organiseert voor bijna 70 man is de organisatie toch wat strikter...Bij mij tenminste wel, ik vermoed bij TS ook wel.

Hier binnenkort communiefeest van dochter met hetzelfde aantal gasten (wel in een zaal) maar de organisatie ervan, incl wanneer wat gegeten wordt staat dus bij mij vast in een planning.
    Wanneer mensen dus om 16 uur komen, krijgen ze bij mij dus geen taart meer....:oops: En dat is niet omdat het niet zou mogen van mij hoor, maar omdat het dan bijna onmogelijk wordt om het geregeld te houden.

Blijdorp, Nic1976 en DastyQueen vinden dit leuk.
  17. DastyQueen

Niemand hoeft verplicht van 11.00 tot 16.00 te komen hoor. En dat eten erbij verwacht iedereen denk ik wel omdat we normaal verjaardagen altijd met avond eten doen. Ga er niet van uit dat iedereen nu denkt dat we ze laten verhongeren met de lunch.

18. DastyQueen

Ik vind verjaardagen bij een ander altijd leuker haha, thuis loop ik altijd 3 dagen lang de benen onder mijn lijf vandaan om alles versierd, geregeld en op rolletjes te krijgen.:oops:

Nic1976 vindt dit leuk.
  19. DastyQueen

Dit dus, en als ze mazzel hebben dat ik er aan denk of er om vragen krijgen ze dan nog wel taart maar over het algemeen zif ik dan alweer in de hapjes modus en vergeet ik gewoon nog taart aan te bieden.

20. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ja dat vergeet ik er bij te zeggen ... dat zeker ... bij een ander ... ik denk ook altijd bij een ander ... zie Nic het kan ook kalm ... ik heb altijd na afloop het gevoel dat ik een marathon heb gelopen en 5 cm gekrompen ben nog niet te spreken van mijn rug die een week pijn doet van al het gesjouw :D Dus ik begrijp je volkomen ... al zou minder ook leuk zijn! Het is een kinderfeestje en ik denk dat niemand je kwalijk neemt als je zorgt dat er iets is en dat ze thuis toch nog wat moeten eten om aan een maaltijd te komen ... :D

Deel Deze Pagina