Ik denk er de laatste tijd aan om misschien aan een teamsport te beginnen. Heb dit nog nooit gedaan maar alleen naar een sportschool gaan vind ik ook niet wat. Ik heb een stok achter de deur nodig en denk zelf dat als je in een team zit dat je dan meer motivatie hebt. Ben vrij groot en kan aardig hard gooien dus zat te denken aan handbal ofzo. Maar goed ik ben nu 28 en dan begin je daar niet meer zo snel mee. Zijn er dames die ook later pas een teamsport zijn gaan doen en zo ja hoe beviel dit ? Ben erg benieuwd
Ja ben op me 34e begonnen met handballen bij de recreanten. Zelf tot 11 jaar gehandbald, Sinds 2 jaar coach van de oudste bij de handbal (f meiden)
Hier zit ik dus ook aan te denken Maar ik vraag mij dan af , zitten mensen wel op mij te wachten. Ik bedoel ze zullen mij alle spelregels moeten uitleggen enzo Want met alleen hard kunnen gooien ben ik er natuurlijk niet
Misschien juist wel. Handbal is (in mijn omgeving althans) niet heel populair en misschien zitten ze er juist wel om te springen. Hier bij de hockeyclub wel in elk geval. Ze zoeken echt heel erg nieuwe mensen.
Hier zijn we met 20 vrouwen en soms nog moeite om team te krijgen om wedstrijd te spelen. En we zijn blij mer nieuwe leden Nadeel vind ik we trainen laat en wedstrijden ook en soms ver weg
Ik denk dat de meeste clubs blij zijn met ‘oudere’ leden, juist omdat de nieuwe aanmeldingen bij de senioren over het algemeen vrij laag liggen.
Juist doen! Zelf jaren gehandbald en je ziet veel terugloop terwijl het eigenlijk een super leuke teamsport is. Mensen doen hun kind tegenwoordig eerder op bv voetbal dan handbal. Ze willen vast de moeite nemen om je te helpen, het is een teamsport Bel anders gewoon even op en informeer Succes!
Ik zou het gewoon doen hoor. Op de tennisclub zijn bijv. ook lessen voor volwassenen die beginnen en daarna stroom je vanzelf door. Vaste trainingstijd een daarna kun je met een vaste groep toernooien/competitie spelen. Mijn man speelde als kind tennis en heeft dit een paar jaar geleden weer opgepakt. Hij heeft een aardig vaste groep met wie hij traint en wedstrijden speelt. Niet echt een teamsport als handbal, maar je speelt ook veel samen en het is toch de bedoeling om als groep zo ver mogelijk te komen, je kunt ze niet laten zitten.
Gewoon doen! Idd recreantenpoule! Daarin spelen ook genoeg dames die al vanaf de vroege basisschool niet meer gehandbald hebben ofzo.