hoe toch nog snel in omvang afvallen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 11 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Jammer dat het niet kan bij je jurk!

Bij mijn vorige sportschool hadden ze een soort van bodywrap, daar werd je probleemgebied mee ingepakt (dijbenen of buik bijv) en dan moest je sporten. Leek voor de omvang wel te helpen. De wrap zag eruit als gewoon huishoudfolie

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Proef abbo bij weight watchers?

3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Als ik het me goed herinner uit een ander topic dronk TS nogal veel suiker in haar thee :p:roflmao: denk dat ze daarmee gestopt is... haha

mamabri vindt dit leuk.
  4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Veel lopen en wat bij mij echt hielp is suikers minderen en vlees laten staan.
    Voor het vlees wat ik dan niet eet doe ik extra groente bij mijn eten

5. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Core training doen

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ook zo min mogelijk zout eten (daar ga je vocht van vasthouden).

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Alles bijhouden wat je eet in een app, dus ook echt alles! (ook die drie gram boter op je broodje) en dan niet boven de 1500 cal gaan zitten en s avonds na de thee van 20.00 uur niet meer eten, dat werkt hier erg goed!
    Ik was verbaast hoeveel ik in mijn mond stak, maar nu eet ik regelmatiger, minder behoefte aan suiker en eet ik ook rustig nog een patatje maar ik val heel rustig af.

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Ik heb altijd geroepen dat het niks voor mij is, koolhydraatarm eten. En ik vond het onzin. Tot de stomme laatste kilo's er echt niet af gingen, dus toch maar geprobeerd. En het bizarre was dat mijn buik zoveel slanker werd, maar qua kilo's ging er zo goed als niks af. Maar mijn broeken zaten echt te los.
    Omdat ik toch wel graag ook kilo's minder wilde, ben ik toch maar weer gewoon brood e.d. gaan eten, en dan gewoon minder dan anders. Maar het voelt helemaal niet fijn. Ik heb meteen weer honger, trek in veel hagelslag en koek en snoep, dat heb ik met koolhydraatarm eten echt niet. Ook zitten mijn broeken weer normaal. Dus ik denk dat ik 'om' ben, haha :D Ik vertel het maar niet aan andere mensen om me heen, op mijn man en moeder na, ze verklaren me voor gek, omdat ik altijd zei dat ik dat soort levensstijlen onzin vond :D

Ik eet meestal:
    ontbijt: griekse yoghurt met lijnzaad of 2 gekookte eieren
    lunch: roerei, omelet met groenten en kaas, omelet met roomkaas, kipfilet en komkommer (hmm, écht heel lekker!) of een salade (daar is heel veel keus in)
    Avondeten: meestal groenten en vlees. Soms ook aardappels uit de oven erbij, omdat ik die te lekker vind :) Of nasi maar dan met bloemkoolrijst.
    Verder eet ik tussendoor als ik echt zin in iets heb een stukje kaas en 's avonds regelmatig een stukje hele pure chocolade.
    Dit is prima vol te houden merk ik. Ik moet alleen opletten dat ik wel genoeg binnenkrijg, al vinden 'ze' dat je met koolhydraatarm geen kcal moet tellen, ik heb het een keer wel gedaan en kwam dus steeds op 800, en dat hoeft van mij niet. Misschien dat nu ik ook daar goed op let, dat de weegschaal ook aardiger is voor me :D

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.813
    9.319
    113
    Gelderland
    Ok, klinkt misschien heel stom maar heb ooit eens gelezen dat je huishoudfolie om je buik moet doen. Dat gaat zweten en daardoor schijn je plaatselijk vocht kwijt te raken. Tis te proberen ;) :D

Ik zou zeker zo doorgaan als je nu doet. Je lichaam valt hier nu mee af en je hebt een mooi patroon. Je zou wat extra krachttraining kunnen doen en daarnaast misschien wat vaker een flink stuk gaan wandelen. Succes!

10. Deliana

Deliana Niet meer actief

30 day Shred (oefeningen waarbij je moet springen vervangen voor iets wat wel gaat)

Spinning of krachttraining

Koolhydraatarm eten

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Misschien handig om eens te vermwlden wat je zoal eet op een dag?

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.309
    113
    My fitnes pal! Bewustwording van wat je eet en wat er in zit. Ik eet nog steeds alles (koekje, snoepje of chocolade) maar met mate en bewust. Je leert te eten met mate (als je leest dat echt een piep klein stukje speculaaskoek al 100 calorien bevat laat je het de volgende keer wel staan en kies je wat anders)

Smorgens eet ik milde magere kwark 0% vet, de eiwitten zorgen er voor dat je minder honger hebt. Smiddags 2 boterhammen hartig, tussendoortje liga voltarwe cracker zonder er wat op en snack a jacks rijstwafel.
    Normaal avondeten en/of kwark als toetje.

Merk dat fietsen bij mij het meeste helpt en sinds ik let op wat ik eet heb ik ook veel minder de behoefte aan suiker. (Ook geen suiker meer in mijn thee of koffie) 30 day shred kan ook maar is wel zwaar.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik drink altijd zwarte thee: Engelse melange, earl grey of ceylon. Geen smaakjes of kruidenthee.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

#34 mamabri, 12 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2018
    hahaha, wil je dat echt weten? Heel erg weinig: ik ontbijt nooit en lunch ook lang niet altijd. Heel vaak eet ik voor het eerst op de dag om 18 uur. En dan gewoon een bord met veel groenten, wat aardappels en meestal niet eens vlees Of rijst met groenten en kip, versgemaakte nasi of soep. 's avonds eet ik meestal een bordje rauwkost, wortels, paprika, komkommer, tomaat.

Als ik wel lunch tussen de middag (pw is dat 3x denk ik) is dat meestal iets van een cracker, of arabisch brood met za"atar(kruiden) en wat olie, of iets van een stuk Turks brood zonder iets erop, soms met wat feta, tomaat en olijf.

Ik eet op zich erg weinig (als ik zie wat mensen gemiddeld eten), zit meestal nog niet aan de 1000 kcal (en ja, ik weet het, dan gaat je lichaam in de spaarstand), maar wat ik eet is dan altijd wel gezond/natuurlijk. Ik gebruik bijv roomboter ipv margarine. Suiker ben ik sinds kort mee gestopt en snoepen doe ik nauwelijks.

Het is overigens niet dat ik niets lust, ik lust praktisch alles wel, maar heb meestal geen honger. Ik eet dus omdat een mens eten moet, niet omdat ik honger heb. Mijn man zegt wel eens: ik heb honger als een paard, maar dat gevoel heb ik eigenlijk niet. Ik eet omdat het wenselijk is, of sociaal. dus op woensdag en in het weekend lunch ik mee voor de kinderen, maar dus niet omdat ik zelf zin heb in eten.

qua drinken doe ik het iets beter ;) ik drink rond de 1,5 liter thee pd, daarnaast nog water, karnemelk etc.

Oh en mochten jullie je afvragen waarom er geen fruit tussen staat, ik ben voor praktisch al het fruit allergisch, behalve citrusvruchten, dus mijn vit C haal ik meestal uit paprika, broccoli etc.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb zoiets wel hoor, een saunabelt. Maar dat helpt niet op de lange termijn, meer voor een avondje je buik wegwerken zeg maar ;)

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik loop echt megaveel, met stappenteller pd tussen de 12000 en 14000. Suiker eet ik nu helemaal niet meer (of nauwelijks), ik ben nagenoeg vegetariër. Ik eet veel groenten/rauwkost.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik ga dat gewoon eens proberen met die huishoudfolie, haha. Baat het niet, het schaadt ook niet.

18. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Je eet wel heel erg weinig, je lichaam heeft brandstof nodig. Ik denk dat als je vaker op een dag gaat eten, je juist af gaat vallen.

Aan de andere kant is het wel vreemd dat je met deze minimale inname nog af zou moeten vallen.
    Weet je zeker dat je toch niet veel meer binnen krijgt dan je zelf door hebt?

19. Deliana

Deliana Niet meer actief

Net als bij je thee-topic, weet je zelf denk ik ook wel dat je tóch echt zal moeten beginnen met ontbijten en lunchen, om je lichaam uit "slaapstand" te halen ;):p

Desnoods 's ochtends gewoon een cracker of rijsttafel met kaas, meestal is zoiets nog wel weg te krijgen wanneer je niet gewend bent om te ontbijten. Tussen de middag kwark, yoghurt of een salade. Reken maar dat je lichaam dan gaat veranderen!!

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

s morgens krijg ik echt niks weg, zelfs geen cracker :( Iets met teveel gepushed als kind ;) 's middags wil nog wel, maar het blijft vaak 3x niks, al weet ik wel dat je gelijk hebt hoor. Een gewoonte van 25 jaar lang (geen ontbijt eten) krijg je er echt niet zomaar uit.

En het is ook niet dat ik dik ben trouwens (mochten mensen die indruk krijgen) Ik ben 1.67 en weeg nu 65 kg

Deel Deze Pagina