Waar goedkoop/gratis resthout kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door merah, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Voor een project van onze vogelwerkgroep moeten wij een groot deel van onze nestkasten vervangen (heel veel rot/kapot).
    We hebben zelf al zo’n 15 kasten gemaakt en opgehangen, maar het hout is op.

Nu hebben wij geen/weinig budget en ik dacht, misschien kan ik via marktplaats een restpartijtje vinden. Planken hoeven maar minimaal 30cm in lengte te zijn, dus kleine reststukjes (bv steigerhout) voldoen prima. Maar tot nu toe geen succes.

Heeft iemand een idee waar ik nog zou kunnen zoeken?

2. fafa

fafa Niet meer actief

Als je hier vlakbij woont heb ik nog wel een paar plankjes van geperst hout voor je liggen.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Super-lief van je fafa, maar de kasten hangen buiten en geperst hout houdt het niet lang. We hebben nu een aantal kasten van multiplex, maar ook dat gaat niet zo lang mee. We verven ze namelijk bij voorkeur niet, omdat dit niet goed is voor de vogels.

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.901
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou eens wat bouwmarkten in de buurt bellen die een zaagservice hebben. Daar blijft genoeg achter.

5. Manque

Manque Niet meer actief

Dit inderdaad. Ik ga met regelmaat naar de Gamma om te vragen of ik in hun houtcontainer mag rommelen en dat mag altijd.

6. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Je kunt bij winkels informeren of ze pallets overhebben die je mee mag nemen?

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Een oproepje op een lokale weggeefhoek en/of te koophoek op Facebook plaatsen wil ook nog wel eens helpen.

8. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ga eens langs bij in aanbouw zijnde nieuwbouw huizen of wanneer ze net opgeleverd zijn. Er is vaak overlast van, zeker wanneer er mensen net wonen. Of een oproep doen bij een buurtapp?

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Hier in de buurt zijn best wat kleinebedrijfjes die steigerhouten meubels in opdracht maken en verkopen, misschien bij jullie ook? Zij hebben vast veel reststukjes

10. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Wij hebben nog een aantal pallets, maar weet niet of je in de buurt woont. Stuur anders even een berichtje

11. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn oudste heeft deze Sint gereedschap gehad. Ik heb voor resthout de praxis hier gemaild, werd teruggebeld door de filiaalmanager die gratis splintervrij hout voor mij opzij legde dat ik zo kon ophalen. Zou dat even proberen.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dank voor alle tips!
    Ik ga zeker eens zoeken of er hier in de buurt iemand zit die steigerhouten meubels maakt.
    Pallets zijn helaas niet geschikt. De plankjes daarvan zijn te smal.
    De bouwmarkt... ik kan het proberen, maar die sponsort hier lokaal al heel veel.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.658
    5.697
    113
    Waar woon je? Ik heb nog een houten zandbak die weg gaat.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Pallets zijn vaak ook bewerkt met zooi tegen insecten/schimmels.

Misschien een oproepje op zo’n plaatselijke FB-pagina zetten? Hebben jullie de leden zelf al gevraagd om hout? Vast wel, maar je weet nooit.
    Anders bij de milieustraat vragen of ze wat afvalhout hebben.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Facebook. Idd ook een goeie!!!

16. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als je in de buurt woont van Middelburg of Rotterdam/Schiedam dan heb ik wel geschaafd steigerhout voor je.

Deel Deze Pagina