verhuistips

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanSamia, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Hallo!

Ben druk bezig met inpakken want we gaan verhuizen in de maand december! Iemand tips.. alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt (K)

(ps het betreft een nieuwbouw maar keuken, wc , badkamer enz is allemaal al geplaats!)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Op elke doos neerzetten wat er in zit.

(logisch)

:)

Ook kleding opvouwen en in een doos.

Verder lekker op je af laten komen. Ik ben 5 keer verhuisd in 1 jaar, en uit ervaring merk ik dat als je het netjes inpakt al een heel groot stuk van de verhuizing goed gaat.

3. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

niet te veel boeken in 1 doos, dat wordt niet meer te tillen.
    wat je in je handen krijgt en denkt, huh? wat moet ik er mee? Weggooien!
    per kamer dozen inpakken, net als per plank en per lade. Dit scheelt met heen en weer lopen met uitpakken...
    schrijf goed op de doos welke kamer het heen moet én globaal wat er in zit. Als je dan je strijkijzer zoekt hoef je niet twaalf dozen open te trekken.

bedoel je dit soort tips?
    ga je zelf verhuizen of laat je verhuizers komen?

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik ga zelf ook in december verhuizen

-schrijf op elke doos naar welke ruimte hij heen moet.
    -hang aan elke deurr in het huis een kamernummer of omschrijving (vooral de bovenverdieping)
    -gooi overbodige spullen alvast weg of verkoop ze via marktplaats.

hier staat de woonkamer al vol.... :(

5. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    bedankt voor alle reacties!

Ik heb eigenlijk niet zoveel werk, want we nemen bijna niks mee. Alleen wasmachine, droger, vaatwasser en onze kleding. ook de kamer van mijn zoontje omdat hij nog te jong is voor een peuterbed. Voor de rest kopen we alles nieuw in ons nieuw huisje

ik heb ook geluk dat we alle glazen en bestek mogen achterlaten. Zijn ze juist heel erg blij mee. Deze woningen worden gesloopt en er komen dan tijdelijk studenten en die kunnen alles gebruiken.

Ik heb wel zoiets van moet ik mijn inboedel nu al op marktplaats zetten. Stel dat er iemand reageert dan moeten wij op grond zitten? haha

6. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    je kunt je spullen al op marktplaats zetten
    en als er dan iemand reageert kun je zeggen ja wij gaan verhuizen en dan kun je een datum afspreken wanneer ze de spullen kunnen komen halen

7. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Op tijd doorgeven aan TPG dat je gaat verhuizen ivm doorsturen van de post....hypotheek afsluiten bij de rabobank, dan krijg je een verhuisservice erbij ;)

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Op tijd beginnen met inpakken en niet zoals ons nog meer dan de helft in moeten pakken op het moment dat alles oververhuisd wordt :oops: :) .

Op tijd je adres veranderen bij alle instanties en goed controleren of het goed gegaan is! Wij hadden namelijk op tijd ons adres veranderd, maar is niet goed gegaan bij een organisatie. Er is dus helaas post op ons oude adres terecht gekomen en de nieuwe bewoonster heeft het niet retour gestuurd :x

Verder op al je dozen zetten wat er in zit en waar de doos heen moet. Zo voorkom je dat je alle dozen in bijv. de woonkamer hebt staan.

Succes met verhuizen!

9. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Ik nam iedere keer dat ik naar het nieuwe huis ging al een auto vol breekbaar spul mee, servies en de tv enzo, dan hoefde dat niet in de grote verhuiswagen mee.

10. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.608
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    checklist maken.Bovenstaand is een goed idee,wij zitten met hetzelfde maar dan met emigratie.Ons "probleem"is een tussenstation,omdat wij geen spullen van A naar B verhuizen,maar alles kwijt moeten.
    In elk geval veel plezier op jullie nieuwe stekje!

11. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Wij gaan begin januari ook verhuizen en ik neem ook zo af en toe al wat dozen mee naar het nieuwe adres. 1 heel groot voordeel hebben wij wel en dat is dat ons nieuwe huis mijn ouderlijk huis is en mijn ouders zo lief zijn alle medewerking te geven. Volgende week komen ze namelijk al de plafonds boven vervangen en kan ik beneden al een muur gaan verven.
    Ik heb echt de allerliefste ouders ter wereld! :D

12. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    wij hebben de inboedel wel verkocht en op ons tuinmeubilair gezeten tijdelijk!

Deel Deze Pagina