Vraagje..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sanjor, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi..

Heb even snel een vraagje..
    Mijn dochtertje drinkt waarschijnlijk te snel. Als ze drinkt spuit het er ook echt direct uit en moet ze moeite doen om het weg te krijgen.. Is ook altijd een kliederboel:( Nu heb ik gehoord dat ze misschien teveel voormelk krijgt, en als ik het eerst afkolf dat ze dan wat rustiger drinkt.. (daardoor zal ze ook minder krampjes hebben ga ik vanuit)

Maar wanneer kolven jullie dan? 5 min voor de voeding.. half uur?
    Heb echt geen idee..

Bedankt weer!:)

2. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier hetzelfde. alleen ben ik er pas sinds deze week mee begonnen. vooral begin van de dag staat er nogal wat spanning op dus dan kolf ik 5 min ongeveer van tevoren, en daarna geef ik hem zn voeding. zo moest ik het doen van het ZH

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoeveel cc kolfde je dan af?
    Ik ga het zo ook proberen.. Heb net voor het eerst gekolfd hihihi en het lukt gelukkig. Alleen gaat natuurlijk nog niet zo snel;)

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    En weet iemand of je al het gekolfde melk wat ik dus voor het voeden kolf gewoon in 1 beker telkens kan kolven waar ook de beetjes in zitten van de voedingen ervoor? Natuurlijk wel van 1 dag:) Of moet ik elke keer een nieuwe beker pakken en dan aan het einde van de dag alles in 1 nieuwe beker doen?

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Even 2 minuutjes van tevoren kolven en dan aanleggen. Ik zou de melk gewoon wegdoen, 't is alleen voormelk en heeft je kindje niet zoveel aan als je dat steeds bij elkaar gooit en later als voeding wil geven.

6. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik gaf het wel als voeding als ik een keer weg was en niet genoeg gekolfd had ofzo. Dan kolfde ik wel telkens in een schone fles, zette dat in de koelkast en deed het na afkoeling bij elkaar.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.039
    113
    Ik zou eerst proberen of het misschien beter gaat als je melk laat weglekken in een doekje als je een tsr hebt gehad. Dus je legt je kindje aan, voel je de tsr maak je je kindje even los, de melk laat je weglopen in een doekje of bakje en als het er niet meer uit spuit leg je je kindje weer aan. Heb je ook geen gedoe met kolven.

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Dat heb ik al een tijd geprobeerd.. Alleen gaat ze dan erg onrustig drinken omdat ik haar los maak..;)
    Maar heb net gekolfd en ze dronk nog steeds onrustig.. Merk dat de tsr ook meerdere keren is.. Ook na 5 min of meer.. Net stikte ze bijna.. Ze haalde gewoon geen adem even.. Pfff dat was echt schrikken:$

Maar ik kijk het even aan met kolven.. Heb het nu 2 keer gedaan en doe het nog met de laatste avondvoeding. Hopelijk merk ik snel genoeg of ze minder krampjes heeft.. En morgen dan ook weer.. Ga het niet vanacht doen.. Dan ben ik klaar wakker straks:p

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier verslikte ze zich in het begin ook vaak hoor! Ik weet niet of je 's nachts liggend voed, misschien dat dat wat rustiger voor haar drinkt?

10. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    maar als je voormelk, en van de rest van de dag na het drinken kolft, en dat erbij gooit.. kan het toch wel ?

11. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik voed haar altijd gewoon zittend.. In de nacht was ze wel weer heel rustig en dronk ze goed.. Alleen vandaag overdag weer niet. Maar ze is zowieso erg onrustig.. Niet slapen en echt de hele tijd mekkeren, overstrekken en met haar beentjes en armen trappelen enz..

Ze moeten kinderen ondertiteling geven:p hahaha. Weet gewoon niet wat ik moet doen:(

Deel Deze Pagina