Pff Auto grote beurt en distributieriemvervangen

Discussie in 'De lounge' gestart door melisjuh30, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Jeetje!!!

Onze auto is toe aan een grote beurt en het vervangen van de distributieriem.
    Wat gaat daar een geld in zitten!
    De een vraagt voor grote beurt 800 voor en de ander 400!
    En dan komt er nog eens een distributieriem bij waar de een 400 en de ander 600 voor vraagt!

Dat zou dus zo'n 1400 euro zijn! Bleghh daar gaat je vakantiegeld!

2. tulip

tulip Niet meer actief

ja die distributieriem is een duur grapje, wij hebben het ook al eens gehad. Daar baal je echt even flink van.

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Helemaal distributieriem in combinatie met grote beurt.
    Grote beurt is altijd al een fijn prijsje..

4. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Ja distributie zijn dure grapjes..
    Wij hadden geluk dat wij dat ding voor 58,- via een webshop hebben gehaald en een kameraad van ons erop heeft gezet ( is auto monteur)
    Ik hou mijn hartje ook vast vanwege de APK.. met een beetje pech zijn de veren voor stuk of de schokbrekers.. Poeff weg 100,- 2 van die domme dingen..

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Een nieuwe distributieriem is inderdaad best prijzig.
    Voor mijn man zijn auto, toen nog een renault laguna, zouden we bij de Renault garage 500 euro betalen voor het vervangen van de distributieriem
    Hij heeft het op zijn werk op de kazerne kunnen doen...daar hebben ze een autohobby club.
    Daar heeft hij maar 220 euro betaald!

6. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Oja we moeten ook nog hulpveren eronder!
    Nog eens 160! JAAAA t gaat wel lekker!!

7. siena

siena Actief lid

31 mrt 2011
    404
    0
    16
    Vrouw
    Mischien een TIP..?:
    Je kan het beste het door iemand laten doen die er verstand van heeft... Bij een garage betaal je vaak de hoofdprijs...
    Diegene kan meestal de onderdelen ook voor goedkoop inkopen.
    Mijn man is toevallig automonteur.. & doet vaak klusjes voor zichzelf & anderen...

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Distributieriem is idd een duur grapje, maar ja, je motor in de soep is nog duurder;)

9. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Kende ik maar iemand!
    Dat was ideaal geweest.

Maar helaas dat gaat niet op voor ons.

De hulpveren wel via het werk besteld. Maar ze zijn gewoon erg prijzig!

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij hebben net ook weer 1600 euro mogen afrekenen bij de garage. Vreselijk balen inderdaad, maar autorijden is nou eenmaal duur.

Sterkte!

11. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Ja je moet er wat voor over hebben. En hoe je het ook went of keert, we komen er niet onderuit.

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hier word vandaag nieuwe distributie riem vervangen + andere riempjes + waterpomp 275 euries :D citroen zx bij garage :p

13. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Wow dat is echt niet duur!!

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Onze auto gaat ook meestal naar een collega van mijn man. Dus hij hoeft dan niet naar een garagebedrijf dat scheelt flink in de pingels.

Bij mijn 1e auto is de distributieriem eens geknapt, daar word je niet blij van :( dan kan de motor flink in de soep lopen.

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nee dat vond ik ook en bij een andere garage vroegen ze 350 euro voor precies hetzelfde dus ik denk nou das nie duur hehe

16. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    hoi
    bij mijn eerste 2 auto's is de distributieriem geknapt beide keren de motor naar de filisteinen nou daar wordt je echt niet vrolijk van. Maar je zou eens kunnen infomeren wat bij een andere garage gaat kosten.

17. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik heb gelukkig nu een ketting ipv een riem, maar dan nog word je niet vrolijk van al die kosten.

Die van ons moet zo ook voor de APK, zie de bui al hangen. Bovendien loopt hij een beetje gek, dus vriendlief moet maar even het garagemannetje bellen. Eens kijken of hij kan vinden wat het is en of vriendlief het zelf kan vervangen.
    Vorig jaar zelf de remblokken/schijven gedaan en dat scheelde een 400 euro. Dat is dan snel verdiend.

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Die van ons is nu voor de apk en grote beurt...ben benieuwd.... maar 800 euro voor een grote beurt vind ik wel heel erg belachelijk duur hoor!

19. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    800 voor een grote beurt dan zit er zeker wel een gouden randje aan, dat betalen wij echt niet voor een grote beurt.

Mijn man is gister wel gaan vragen voor een beurt voor de motor en die vertelde even doodleuk dat dat 400 euro kost en een nieuwe band 190 euro. Dat vind ik ook niet normaal.

20. linde90

linde90 Niet meer actief

´Morgen is die van ons aan de beurt, ook distributieriem.
    Gelukkig doet mijn vader het, die werkt bij de garage, scheelt echt een bak geld

Deel Deze Pagina