Hoe trek ik kijkers (huis) ?

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ons huis staat nu bijna 8 maanden te koop en morgen komt de 9e kijker. Hopelijk is dat DE koper:D
    We hebben 3 kijkers gehad op de openhuizendag en de rest allemaal apart. Zoveel kijkers zegt dus niet veel, tis nog steeds niet verkocht en je moet wel elke keer je huis helemaal opruimen en Schoonmaken.
    Ik had het in het begin ook hoor, erg ongeduldig. Maar behalve goede foto's op funda laten zetten kan je niet veel doen. Het huis moet de mensen trekken en dan natuurlijk wel de juiste.;) dus de koper;)

Sterkte met geduld hebben, tis niet makkelijk ;)

2. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Nee hoor, maar zoals meerderen hier mis ik wat kleuraccenten, en vaak werken gekleurde kussens dan wel. Dat het niet jouw smaak is zegt niet dat een ander dus maar gek geworden is ;);)

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Mijn maisonnette staat sinds april 2013 te koop. Nog steeds geen serieuze kijkers, laat staan een bod. Ben, zodra ik positief was getest, meteen in prijs gezakt. Helaas staat de huizenmarkt vast in het oosten van het land, want de woning ligt gunstig en er is ruimte voor een heel gezin. Inmiddels woon ik bij mijn vriend (ook koop, maar erg klein) en we hebben hier beide werk, dus naar de andere kant van het land verhuizen is voor ons geen optie. Ik wens je veel succes met de verkoop. En als iemand nog een leuke 4kamer maisonnette zoekt in Twente, stuur even een pb (sorry, even schaamteloze zelfpromotie. Situatie is voor ons verre van ideaal, dus probeer het op alle mogelijke manieren)

4. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ons huis, wat we per 1-9 hebben gekocht, was ontzettend goor. Toch wisten we meteen na 1x kijken dat dit huis hét was voor ons. Een uur na de bezichtiging had ze dan ook een bod.

Als mensen echte interesse hebben, merk je dat meteen. Een kijker hoeft helemaal niks te zeggen. Hoeveel stelletjes gaan wel even kijken bij een huis, om te kijken wat voor stijl ze leuk vinden e.d.

Succes met verkopen, gelukkig voor jullie trekt de markt weer aan.

5. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik zou de tafel draaien...

6. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113

De makelaar heeft wel gezegd dat deze maanden niet echt optimaal zijn, maar wij hebben zelf gekozen om het nu in de verkoop te zetten, ivm mijn zwangerschap. Misschien niet zo handig, maar wij hopen eigenlijk voordat de baby er is ons huis te verkopen hihi

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Dat heb ik ook hoor, ik mis ook wat kleur.
    Verder kan ik er weinig over zeggen, ik zie je woonkamer en je meubels, maar die koop ik er niet bij, dus als koper let ik daar minder op. Het ziet er netjes uit hoor.
    Ben altijd meer geinteresseerd in de ruimte zelf en zaken als de keuken en de badkamer, aangezien je die niet zomaar vervangt.
    19 dagen is niets en met de feestdagen staat de huizenverkoop toch op een laag pitje. Gewoon even afwachten.

8. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Inmiddels heb ik een open huis geregeld voor volgende week zaterdag, dus ik ben benieuwd :D...

9. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Mooie ruime woonkamer! Toch als ik naar je foto kijk, kijk ik meteen naar de spullen die erin staan. Inderdaad bontje, krukje, spiegel, tafelkleed, buffetkast en salontafel leeg halen, mand onder de tafel weg, evt tafel draaien.

Succes met het open huis en de verkoop!

10. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Enne...voeg geen rode kleur accessoires toe. Een kleur die op dit moment niet in de mode is. De kleur TEAL is de kleur van 2014. Daar zou ik voor kiezen!

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik vind het ook gezellig hoor! Maar er is een verschil tussen foto's voor het verkopen van je huis en wat je er zelf in wilt hebben staan. Voor bezichtigingen hoef je het ook niet weg te halen, maar ik kan me voorstellen dat je (mooie!) spullen de aandacht van het huis afleiden. En dat wil je niet, zeker niet met zo'n prachtige vloer ;)

12. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    #52 tumtummetje, 9 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2015
    Ik ga helemaal geen gekleurde accessoires toevoegen :p
    Ik ga alleen wel wat accessoires weghalen, zodat het wat rustiger wordt.

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Pff, ik wordt helemaal kriegel van die foto :D ik houdt van strak en leeg. :D

Wij hebben 3 jaar geleden ons huis verkocht. Probeer in je huid zo leeg en neutraal mogelijk te houden. Zo kunnen de kijkers het beste de ruimte inschatten. (Wel meubels ed laten staan hoor ;))
    Bij kamers boven een bed neerzetten, ook als die kamer niet gebruikt wordt, om het zo een volwaardige slaapkamer te laten lijken.

vraagprijs zo laag mogelijk neerzetten maar nog wel met wat onderhandelingsruimte voor de eventuele koper.

Wat wij verder nog gedaan hebben is een wekelijkse "openhuisuurtje". Op funda hebben we laten vermelden dat we iedere zaterdag van 10 tot 12 open huis hielden. Ik poetste iedere week op vrijdag het huis (op een gegeven moment gaat dat super snel).

Op deze manier maak je het voor de kijkers erg laagdrempelig. Ze hoeven geen afspraak met de makelaar te maken maar kunnen gewoon langskomen. Verder kost het meedoen met zo'n open huizen dag aardig wat geld geloof ik? Dit kost niks (alleen wat tijd van jezelf)

Uiteindelijk hebben we na 2 maanden het huis aan iemand verkocht die op een zaterdag is wezen kijken.

14. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Oh, lees nu net je linkje.
    Jullie hebben 2 slaapkamers boven. Is er mogelijkheid om daar 3 van te maken? Weet niet of dat vroeger zo was. Als dat week kan zou ik dat wel vermelden dat dat mogelijk zou kunnen zijn. Met de zolder erbij zijn er dan 4 slaapkamers.

Zou wel wat "rommeltjes" weghalen om de aandacht op de ruimte te houden.

Verder vind ik het er goed uitzien hoor.

15. Vig83

Vig83 Lid

2 apr 2013
    80
    3
    8
    Ik zou ook wat accessoires weghalen het leidt erg af van het huis. Ik kijk nu vooral naar de leuke accessoires en niet naar de woonkamer, overal staat wel wat vensterbanken, op de tafels, op het dressoir. Ook op de slaapkamer van je dochter wordt ik erg afgeleid door allerlei spulletjes, dat zou ik voor de foto ook weghalen. Verder mis ik een plattegrond, daarop kan je als potentiële koper namelijk bedenken hoe je het in kan richten.
    Ik zou ook geen kleur toevoegen dat is heel persoonlijk.

Wij hebben zelf pas ons huis verkocht ( in 2,5 maand tijd) en wij moesten ook veel spullen weg moeten halen voor de foto. En ook tijdens bezichtigingen zorgde ik ervoor dat het zo opgeruimd mogelijk was.

Voor het zoeken naar een huis vond ik het dus fijn als er een plattegrond bij zat en dat de tekst uitgebreide informatie gaf. En dat de foto's goed weergeven hoe groot de ruimte is.

16. Snuffie47

Snuffie47 Lid

25 sep 2009
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geduld is lastig hè.

Heb er ook moeite mee. Ons huis staat nu ongeveer 3 maanden te koop. We hebben belachelijk veel bezichtigingen. Tot nu zeker 30. Vorige week zelfs iemand voor de derde keer. Had echt goede hoop. Helaas toch maar niet. Begin er nu al genoeg van te krijgen. Iedere keer heel ons huis leeg. Onze beide auto's zitten dan vol met de kinderwagen, speelgoedbakken, wasmanden enz. Alles om het zo leeg mogelijk te maken. En iedere keer maar je huis uit met 2 kinderen. Weer of geen weer. De kijkers zijn altijd positief maar alleen maar kijken en niet kopen. Ben erg ongeduldig en iedere kijker is een kans. We mogen niet klagen....

Ik vind je huis er mooi uitzien maar wat hier ook het advies was, zo weinig mogelijk losse dingen en zoveel mogelijk vloeroppervlak laten zien.

Succes!

17. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Nee, dat laatste juist niet! Je wilt er toch weg? ;)
    Denk dat je toch moet proberen wat meer vanuit een ander perspectief te kijken.

18. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Kleur is hier niet de oplossing. Leeghalen wel! Weg met dat prullenbakje in de wc, weg met het tekenbord op de kinderkamer, zorg dat de fotos van de badkamer en keuken minder geel worden (geel verkoopt niet). Dat bootje boven de voordeur, kan dat er niet af?
    Je huis moet een showroom zijn, alsof je door een meubelzaak loopt. Daar worden de "hoekjes" vaak zo ingericht dat een ieder zich er thuis voelt. Dat verkoopt ;)

19. Snuffie47

Snuffie47 Lid

25 sep 2009
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geduld is lastig hè.

Heb er ook moeite mee. Ons huis staat nu ongeveer 3 maanden te koop. We hebben belachelijk veel bezichtigingen. Tot nu zeker 30. Vorige week zelfs iemand voor de derde keer. Had echt goede hoop. Helaas toch maar niet. Begin er nu al genoeg van te krijgen. Iedere keer heel ons huis leeg. Onze beide auto's zitten dan vol met de kinderwagen, speelgoedbakken, wasmanden enz. Alles om het zo leeg mogelijk te maken. En iedere keer maar je huis uit met 2 kinderen. Weer of geen weer. De kijkers zijn altijd positief maar alleen maar kijken en niet kopen. Ben erg ongeduldig en iedere kijker is een kans. We mogen niet klagen....

Ik vind je huis er mooi uitzien maar wat hier ook het advies was, zo weinig mogelijk losse dingen en zoveel mogelijk vloeroppervlak laten zien.

Succes!

20. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Zo al iets beter? Let niet op de hond en de overbelichting, maar heb even een foto gemaakt met een aantal accessoires weg

Deel Deze Pagina