Hoe trek ik kijkers (huis) ?

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wel beter ja :) Al vind ik dat je een hele leuk woonkamer hebt hoor ;) Maar das persoonlijk...
    Ik denk dat je het meer moet zoeken in de overige zaken. Woonkamer kunnen mensen zich wel een beeld van vormen hoe ZIJ het zouden doen. Maar bijvoorbeeld keuken, badkamer en tuin zijn nou niet meteen dingen die je vervangt. Die moeten een breed publiek aanspreken.

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.160
    3.039
    113
    Nederland
    Veel beter. Mooi zo!

3. Lentes

Lentes Niet meer actief

Mooi!

Zo zou ik alle ruimte nagaan, de slaapkamers ook leger maken en proberen iets gezelligs toe te voegen aan keuken, wc, badkamer.

Wij hebben meerdere huizen bezichtigd, dan merkte ik dat ik me toch echt stoorde aan persoonlijke spullen of een bed wat niet goed opgemaakt is, het pakt toch even een momentje van je aandacht maar bij aankoop is het belangrijker om de ruimtes goed te zien ipv afleiding van stroep.

Bij een bezichtiging worden volgens mij ook dingen als wasmanden, losse prullenbakken, wasrekken ed. op wonderbaarlijke manieren weggemoffelt :)

4. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Wc op de foto vind ik zelf niets toevoegen. Ik zou de foto's maken op je knieën. Zo zie je meer vloer en lijkt het groter. Nu met het donkere weer zou je wat lichten aan kunnen doen. Voor sfeer en licht.
    Verder leuk huis met niet een hele gekke prijs dacht ik.

5. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Een collega van mij bakte bij iedere bezichtiging van haar huis een appeltaart (af) die ze in de keuken liet staan op een mooi bord met een kaartje erbij met de tekst: smakelijk! En zorgde voor verse bloemen op de eettafel.
    Zij had een "boeren"inrichting en in de hal stond op het tafeltje een zakje met kleine klompjes met een klein handgeschreven kaartje. Exacte tekst weet ik niet meer, maar iets in de trant van hopelijk past dit huis jullie beter dan deze lieve klompjes oid. En dat mochten bezichtigers dan mee nemen.
    Misschien kan je daar iets mee.
    Dat geldt natuurlijk pas als je bezichtigers hebt, maar wilde het toch even met je delen.

6. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    kan iemand mij vertellen hoe ik de link weer weg haal :p?

7. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Als ik heel eerlijk ben, zijn de dingen die het duurst zijn (badkamer en keuken, wc ook maar dat is minder kostbaar) enigszins achterhaald qua inrichting. Die bruine tegels in de wc en keuken en de frontjes van de keukenkasten hadden wij twee huizen geleden, verkocht in 2008. Ik weet niet hoe de prijzen in je woonplaats liggen, maar ik ben bang dat die inrichting echt wel een struikelpunt is voor mensen.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ons huis komt een dezer dagen ook in de verkoop dus zit me er ook in te verdiepen.

Wat mij opvalt aan de fotos op funda, is alsof het lijkt alsof de fotos met een telefoon of huis tuin en keuken camera is gemaakt. De belichting is slecht, zo is de foto van de zolder kamer en kamer met donkere muur veel te donker. Ik zou proberen nieuwe fotos te laten maken, eventueel door een andere professionele fotograaf die goed naar de belichting kijkt. Hoe meer licht hoe ruimer het lijkt.

Tevens kun je dan alle losse onderdelen voor de fotos weghalen.

In de tuin zou ik de meubels iets meer spreiden waardoor net en groter zitgedeelte lijkt. Nu lijkt het een groot gedeelte lege tuin met in de hoek alle meibels bij elkaar gepropt.
    Ik zou dan ook het tuinschilderij weghalen.

Bij de keuken even de vaatwasser goed dicht doen. Het lijkt nu net of deze niet goed dicht kan, of het lijkt niet opgeruimd.

9. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Met links of met rechts... net wat fijner is.... maar ik zou het niet doen... je krijgt er zulke vieze handen van.....

Kon het niet laten sorry:D

10. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ik wil heel graag de link verwijderen, maar ik kan nergens vinden hoe dit moet.
    Zou iemand willen zeggen hoe dit moet?

11. topper12

topper12 Niet meer actief

Even berichtje sturen naar beheer of driehoekje bij het bericht met de link aanklikken.

Wie heeft de foto's gemaakt: de makelaar of een fotograaf? Ze zien er namelijk niet zo professioneel uit :) als je dan toch wat wil doen investeer dan in goede foto's ipv kleur. Daarnaast vind ik de foto's vrij druk ogen, die foto die jezelf hebt gemaakt is al een hele verbetering. Succes met de verkoop!

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je post even melden door op dat driehoekje te klikken , jij kan je post na een uur niet meer aanpassen.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik zou trouwens de deur van de badkamer wit schilderen. Oogst wat frisser en schoner. Desnoods ook de tegeltjes in de wc, de vloertegels, wit schilderen met tegelverf.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ja, dat is al beter.

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien dat het dubbel is, maar ik heb eens zo'n workshop bij een verkoopstyliste gedaan en die gaf aan dat je badkleedjes en w.c. kleedjes weg moest halen, omdat veel mensen dat niet fris vinden ogen, je toilet er alleen op moet zetten als het er echt top uiziet, prullenbakje ook weg.
    Valt me ook op dat de kastdeurtjes van de keuken aan beide kanten naast de vaatwasser een beetje scheef lijken te zitten, die zou ik even (laten) stellen.

15. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik snap echt niet dat mensen vallen over accesoires, de kleur van de kussentjes, een krijtbord enz.
    Die krijg je er toch niet bij?
    Is het zo moeilijk om daar door/om heen te kijken?
    Je kan beter letten op de technische staat, wat er op de vloeren ligt en op de muren zit.
    Wat je van de badkamer/keuken vindt.
    Dat zijn dingen die je niet 1, 2, 3 verandert.

16. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Klopt wat je zegt. En dat is ook waar mensen de uiteindelijke keus van wel of niet kopen op baseren. Maar de vraag was hoe ze kopers trekt. Nou, door het huis aantrekkelijk te maken voor een groot publiek. Potentiële kopers moeten door middel van foto's kiezen of ze wel of niet naar een woning toe gaan om te kijken. Dus moeten de foto's eruit zien om door een ringetje te halen.

17. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Natuurlijk moet je je huis aantrekkelijk maken voor een groot publiek. Dat snap ik. Maar in dit topic werd er moeilijk gedaan over kussentjes, bontkleedjes enz. Dat vindt ik te ver gaan. Als ik foto's bekijk op Funda let ik daar echt niet op. Ik knap dan eerder af op een muur met een extreme kleur. Of tegeltjes in jaren 60 tint of ouderwetse binnendeuren.
    Dat was bij TS absoluut niet het geval dus ik begrijp het 'commentaar' niet helemaal.
    Natuurlijk is een huis bijna nooit voor 100% naar je zin, want het wordt bewoond door iemand met een andere smaak. Maar die woont er na de verkoop niet meer in dus dat valt weg.
    Wij hebben afgelopen najaar ons huis succesvol verkocht. Maar ik heb echt geen kussentjes oid aangepast. Ik heb het praktisch zo gelaten als t was en nooit commentaar oid op gehad. Als je echt voor een huis gaat kijk je daar doorheen.

18. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Iig heel erg bedankt voor de reacties allemaal! Sommige tips zijn zeker bruikbaar. Voor aankomende zaterdag staat dus een open huis gepland.

Heb met mijn man afgesproken dat als er niemand komt, dat we dan een professionele fotograaf laten komen en ook 360 graden foto's laten maken.

Wordt vervolgd :D

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Ik vind de 2de foto die je plaatste stukken beter, dat stomme bontje leidde mij erg af :), telkens aks i naar je eerste foto keek zag ik alleen dat bontje op de tweede foto zag ik het model van de woonkamer en dacht wauw wat mooi groot. Verder link gemist dus geen tips ;).

Deel Deze Pagina