dochter quasi continu ziek sinds start kinderopvang, normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pline, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Hallo,
    Mijn dochter gaat sinds begin september (toen ze 9 maanden was) naar de kinderopvang. Ze was toen meteen afwezig met een stevige buikgriep. Sindsdien heeft ze continu een verkoudheid (loopneus en verstopte neus), al 3x een buikvirus gehad, en vaak ook koorts of verhoging. We wonen in Engeland en de gezondheidszorg is hier niet zo goed, vandaar dat ik twijfel aan de woorden van de huisarts die zegt dat het "normaal" is. Ze is echt 1 week op 2 thuis (en wij moeten dan ook thuis blijven van ons werk omdat we geen familie in de buurt hebben wonen). De huisarts vindt het namelijk ook "normaal" dat ze nog meerdere keren per nacht wakker wordt...
    Enige herkenning?
    Bedankt!

2. gusto

gusto Niet meer actief

Ja, ik vind het wel normaal, zeker voor de tijd van het jaar.

Mijn dochter gaat vanaf afgelopen april naar een peuterspeelzaal, elke ochtend 3 uurtjes. Eerste maanden niets aan de hand geweest maar sinds begin september tot ongeveer een week terug ziek. Ruim twee maanden lang. Van keelontsteking naar oorontsteking, buikgriep, ontstoken oog, koorts. Mijn jongste kreeg dit ook allemaal door haar. Nu gaat het sinds een week iets beter, maar nog wel verkouden.

Denk dat het echt aan de tijd van het jaar ligt en als je kindje nog nooit eerder op een kdv is geweest pakt ze alles mee.

3. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Als je kindje nog nooit op een kdv heeft gezeten, pakt ze alles mee!
    Is een gastouder wat? Of hebben ze het daar niet?

4. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Ze is inderdaad nooit eerder naar de kinderopvang geweest. En sinds september gaat ze ook maar 1 week op 2 in de praktijk... ML en ik zijn beiden uitgeput omdat we zelf ook alles overnemen, veel vrij moeten nemen van ons werk, en ik de laatste maanden nooit langer dan 2-3 uur aan een stuk heb geslapen. De laatste week nooit langer dan 1.5 uur... Weet ook niet of ik haar oortjes terug moet laten nakijken met de nieuwe koorts of niet? Daarnaast ben ik bezorgd dat we (te) vaak een zetpil geven de laatste maanden...

5. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Er zijn hier wel gastouders, maar de wachtlijsten zijn ellenlang... We hebben 17 maanden moeten wachten om dit plaatsje vast te krijgen...

6. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel. Kindjes van een kennis van me gaan sinds oktober naar het kdv en zijn sindsdien ook continu ziek. Erg vervelend!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Ja, hier hadden ze dat ook alledrie, vooral de eerste winter, daarna was het eigenlijk zo goed als voorbij. Het hoort er ook bij. Dat ze 's nachts wakker worden is trouwens idd normaal.
    Ben toen ook met mjin oudste naar de huisarts geweest, maar die gaf aan dat het erbij hoorde en dat ze het anders wel later zouden krijgen als ze naar een peuterspeelzaal oid zouden gaan.

8. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Abnormaal is het zeker niet... Maar prettig is het allerminst!
    Kan wel zijn dat ze in dat kdv net iets minder toezien op hygiëne.
    Het is volgend mij gezond dat een kindje in contact komt met microbes, zo wordt zijn immuunsysteem aangewakkerd. (Vooral voor banale verkoudheden en zo)
    Ik denk dat er een punt komt dat je kindje plots weerbaarder wordt! Goede moed!

9. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Ik weet dat het inderdaad heel goed is voor haar immuunsysteem... voor onze gezondheid net iets minder ;).
    Met 's nachts wakker worden bedoel ik dus wel minstens 3 keer wakker worden op een "goede nacht" en tot 10x op een slechte nacht... De laatste dagen wil ze ook quasi geen vaste voeding eten, dus ik denk dat ze 's nachts ook echt honger heeft...

10. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Ik herken het ook wel. Onze dochter was ook iedere twee weken ziek. Hij Wat bij ons wel heeft geholpen , zijn vitaminepillen/druppels. Dat kan net wat extra weerstand geven. Ze is en jullie zijn ook extra vatbaar door de slechte nachten. Ik wens jullie heel veel sterkte en succes.

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Kinderen op een kinderdagverblijf zijn vaker ziek dan kinderen die er niet komen. Helaas pech.

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Klopt

Hebben ze t maar gehad ;)
    Is onderzoek naar geweest em kinderen die niet naar opvang gingen zijn eerste jaten van basisschool veel vaker ziek

13. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hier ook. Maarze zeggen dat ze dan op school minder vaak ziek zijn.

14. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.486
    3.940
    113
    Vrouw
    Check!
    Zoontje gaat al vanaf 2 maanden naar de opvang (nu 1 jaar) en is ook al wekenlang continue verkouden. Soms alleen verkouden, maar zoals nu is ie ook veel aan het hoesten, oogjes die dicht zitten, etc.
    Weinig slaap voor ons allemaal...

Sterkte!

15. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Heel normaal dat ze snel/langer/vaker ziek worden op een kdv. Helaas hebben sommige kindjes alles te pakken in 1 keer.

Maar ik las dat je de laatste week maar 1.5 slaapt...meid toch...dat vind ik niet normaal nee.
    Als de dokter zegt dat dat normaal is dan moet die terug naar school. Heb je een osteopaat al eens geprobeerd? Misschien komt t omdat ze nu wel veel ziek is maar als ze niet slaapt kan ze ook niet aansterken. Ze groeien en krijgen de energie van slapen. Succes en Beterschap

16. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Tip; geef haar eens geen zetpil en laat haar lichaam zichzelf beter maken door haar eigen immuunsysteem. Je zegt er veel te geven dus ze zal er wel aan gewend zijn nu. Mits ze boven de 39.5 heef t natuurlijk.
    Kijk eens wat de koorts doet zonder de medicatie.

Deel Deze Pagina