Ik lees ook mee!! We hadden 6 juli een nieuwe zandbak met afdekzeil gekocht, nieuw zand erin en dochter ging er de volgende dag in spelen... Toen ze eruit kwam stonk ze ontzettend en jahoor ondanks het afdekken smerige kattendrollen ze zat er helemaal onder... Nu is ze flink ziek, oogontsteking en luchtweginfectie etc. dokter denkt in de richting van toxoplasmose... grrr rotbeesten en vooral stomme baasjes, nu is mijn dochtertje ziek door een of andere rotkat waarvoor ik niet kies... Neem verantwoordelijkheid voor je eigen huisdieren!!
Die van ons blijven vrijwillig in de tuin... Ideaal. Jammer dat het niet echt aangeleerd gedrag is verdwr... Anders zou ik het elke katteneigenaar aanraden Je kunt moeilijk heel de zomer alle ramen en deuren dichthouden omdat je katten hebt. Maar ik kan uit ervaring zeggen.. Dat ik het mateloos irritant vind als ik in m'n tuin stuit op kattenpoep. Willekeurig van welke kat het afkomt trouwens.
Ik zou toch bovenop de schutting een stroomdraadje doen. Jammer voor het buurjongetje die over de schutting hangt. Gewoon netjes bij de buren melden, dan kunnen ze hun kind vertellen dat hij er niet meer over moet hangen. En doet hij het wel dan voelt hij het vanzelf. Tja, hee, hard maar dat geld ook voor je kleine. Uitleggen dat ze er vanaf moet blijven omdat dat au doet. Zit ze er toch aan dan voelt ze dit vanzelf. Doet ze maar 1x. En het is gelukkig geen 220 volt of stroom wat op een koeienweide staat dus ze overleven het wel hoor Meteen van buurjongetje af, eigen katten binnen en anderen buiten. Hier zelfs katten op mn balkon van 3 huizen verderop. Hond zag hem gelukkig niet voorbij komen. Mw was gepikeerd dat ze hwwr kat niet veilig los kon laten lopen. Leuk een trappetje naar beneden gemaakt (aan 1 kant heeft ze geen buren) dus kleine moeite om de andere kant van het balkon af te zetten zodwt hij niet onze balkonnen op gaat. Mw vond dat ik mn balkon maar af moest zetten zodat mijn hond niey haar kat kon grijpen als hij op MIJN balkon zou komen. Mijn hond over de zeik omdat haar kat op mn vensterbank zit, haar kat die mijn plantenbakken overhoopt haalt en onderschijt,mn auto bekrast en vervolgens mn wandelwagen nog onderpist die in de openbare ruimte staat:x Ik vertik het om mn balkon af te gaan zetten. En als mn hond hem eerder ziet dan is het dikke pech voor de kat........ Ik houd zelf mn katten op eigen terrein omdat ik niet wil dat ze andermans spullen onde4scheiten en vernielen. Of plat gereden worden.
Heb niet alles gelezen, maar wij hebben rondom hoge schuttingen en geen kat komt erin of eruit. Als er zoiets aantrekkelijks als konijntjes te vinden zou zijn zouden ze misschien wel komen.
Hahah idd. Maar konijntjes staan gelukkig niet op menu van onze poes hihi. Vogeltjes en muisjes helaas wel
Maarruh, weet je zeker dat het een kat geweest is? Ik zou eerder denken aan een marter achtig dier of een roofvogel. Die komen vaak snachts. Om deze reden hadden wij ook altijd een net over de ren. Zelfs eksters en kraaien pakken nog wel eens een jong konijntje
Gewoon net als wat om een koeienwei zit. Speciale houders rondom op het hek. Hier loopt een wtroomdraadje doorheen. Deze is aangesloten op een stroomapparaat. Meestal gewoon op batterijen of accu. Sommigen op stroom. Om de zoveel seconden gaat er een schokje door de drasd. Komt de kat er tegenaan dan krijgt hij een tik. Net alsof je een goeie statische schok krijgt. Klaar.
Hmm... Klinkt wel alsof het werkt.. Nu staat er een emmer ijskoud water klaar, maar volgens mij met dit weer vinden ze dat niet eens erg
Mijn vader heeft een apparaatje hangen dat heel hoog piept bij beweging. Ik hor het wel, mijn vader trouwens niet (zal de leeftijd zijn). Maar katten horen het dus wel en vinden het vreselijk, dat geluid.
Dat is toch het instinct van zo'n beestje, dat is de natuur, moet je dat dan maar weg duwen? En nee, ik vind het niet normaal dat hij een konijntje heeft opgegeten maar kom op zeg, dit zijn dieren instincten ( achter vogeltjes, muis etc etc zitten )
Mijn instinct is het om de kat te vangen maar daar wordt de buuf niet blij van! Echt onzin.. Beest moet gewoon van andermans dieren afblijven en als dat z'n instinct is hou hem dan lekker binnen!!
Lijn spannen boven de schutting en er een pvc buis omdoen, dat gaat rollen als ze erop willen en dat kan dus niet
Ik zag trouwens verderop in de buurt bij iemand, die had rondom de muren glas omhoog laten lijmen ofzo, sjeetje pijnlijk voor de kat die de fout begaat door erop te springen.
...en daarom vind ik roofdieren nou niet bepaald geschikte huisdieren. En begrijp ik al helemaal niet dat mensen deze in een woonwijk los laten lopen.
Kippengaas! Die van jou gaan er niet uit en er komt ook geen kat in. Bij mij komt het binnenkort ook, want helaas moet ik maar zelf maatregelen nemen(wat er niet mooi uitziet) als mensen te beroerd zijn om hun katten bij ze te houden.