hoe tuin kat vrij houden

Discussie in 'De lounge' gestart door toetie, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Katweg, bij de action te koop. Weet alleen niet of het giftig is voor kinderen...

2. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Hoorde laatst van een collega die ook last had van katten van de buren in de tuin. De buren wilde er ook niks aan doen,haar man heeft toen een dikke pijp in de tuin gelegd die vanbinnen helemaal met olijfolie was ingesmeerd en in het midden wat lekkers. De kat was erdoorheen gelopen om het op te eten en is daarna lekker bij de buren thuis op de bank gaan liggen...nu houden ze hem binnen.

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik heb niet alles gelezen dus weet niet of het al genoemd is. Maar tijgerpoep moet je hebben! Ja echt ;)
    Het heeft een hele sterke geur voor katachtigen en houdt gegarandeerd katten uit je tuin. Het is verkrijgbaar bij een dierentuin in Anna Paulowna (Hoenderdael) tientje voor een kilo geloof ik! Misschien dat je het kan bestellen?

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn man heeft aantal avonden op t dak van de schuur gezeten met de tuinslang, hij heeft er een aantal geraakt en die hebben we nooit meer terug gezien..

5. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Inderdaad koffiedrap werkt perfect. Tegen katten in de tuin.
    Wel sneu van jullie konijntje zeg

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

#66 MamaPeetje, 17 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2013

Whahahahaha deze ga ik even onthouden, briljant! :D:D
    (ook te vervangen voor fietskettingvet, teer, verf.. Oh wat gemeen!)

7. MamaPeetje

Katten midden in de woonwijk vind ik echt zooooo geen natuur sorry... En nog zoveel ook. Het lijkt verdorie wel onkruid. Iedereen wil maar katten maar ze lopen 24/7 buiten om alles op te ruimen dat maar vliegt/rent en kleiner is dan hunzelf... gezellig ;) Oh ja om daarna die vermalen vogels/muizen/konijntjes in MIJN tuin uit te schijten :x

Misschien denk ik wel zo omdat ik zelf een hondenmens ben hoor.. en ja ook nog eentje die met een rol plastic zakjes aan de riem loopt en netjes elke drol van mijn eigen 2 exemplaren opruimt :)

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Of cacao doppen heb ik ooit gehoord.. Maargoed als je je eigen binnen wilt houden en de rest buiten zou je ook een soort rand kunnen maken op de schutting.. van gaas ofzo.. En zorgen dat ze nergens tegen aan kunnen klimmen of onderdoor kunnen. 2 van mijn katten doen alles in onze eigen tuin en zitten altijd binnen, de andere zit vaak bij de buurman, maar die lokt hem zelf naar binnen. dat is ook zeeeeer storend:p kan die vent ondertussen wel wat aan doen:p

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kan er ook zo boos om worden dat ik katten stront vindt in de tuin....

Dus die koffiedrap ga ik zeker proberen!

10. MamaPeetje

Helpt niets! Wij hebben voor 80 euro van die rotzooi gekocht nou ze liepen er gewoon overheen en lekker uitgebreid zitten kakken erin. En dan gaat die troep (die doppen) ook nog liggen schimmelen en stinken bah. Wij hebben ze gauw weg gehaald. Nu ligt er HEEL grof grind en dat werkt nog het beste. Er is geen stukje aarde meer in onze tuin te vinden.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heel effectief inderdaad! :D

12. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Koffiedik werkt hier altijd

13. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier worden we dus al echt superlang niet goed van die kutkatten!! Uitroeien die handel!! Hier dus ook in een buurt met zowat meer katten als mens. Even een opsomming:

1) vieze kat IN ONS BED aangetroffen.
    2) dode rat in de tuin
    3) dode muizen in de tuin
    4) een vogeltje wat opgevreten wordt voor de schuifpui voor de ogen van mijn kinderen
    5) schijt overal
    6) vechten midden in de nacht met als gevolg wakker worden en overal bloed en troep

Ik wordt echt eerlijk waar doodziek van die beesten! Lopen gewoon mijn huis binnen om prinsheerlijk in mijn keuken te gaan zitten. En als je er dan wat van zegt tegen de eigenaren dan is het: ja maar kan ze niet binnenhouden (NEEM DAN GEEN KAT!!) of tja dan moet je zon machientje met piepjes aanschaffen (MOET IK VERDORIE KOSTEN GAAN MAKEN VOOR JULLIE KUTKAT). Vorige week de woningbouw gebeld. En de gemeente. Is er dus een BOA komen kijken en zelfs die zei dat het niet normaal was maar dat er geen geld is vanut de gemeente om het kutkattenprobleem wat hier heerst aan te pakken. EN BEDANKT! Nu kunnen we dus dagelijks eerst de tuin inspecteren op dode dingen en schijt en rotzooi voordat ik uberhaupt mijn kinderen fijn kan laten spelen in de tuin! Lekker makkelijk hoor om een kat aan te schaffen en die vervolgens gewoon lekker dag en nacht buiten te dumpen. Kutkat komt een x binnen omdat ie weet dat hij te eten krijgt en verder laten we hem dan lekker buiten waar ze de hele buurt lekker kunnen onderschijten en dingen doodmaken in andermans tuin.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zo lucht dat even op?

Hoort het luikje klapperen*

Ik vind het persoonlijk wat kort door de bocht, niet elke eigenaar zegt dit soort dingen en niet elke kat doet dat. Maar dat ter zijde..

Er zijn diverse manieren om een kat uit de tuin te houden maar het is vaak de gelegenheid voor het beest.. Ook dat hij op bed ligt, de deur stond gegarandeerd open want hij breekt er niet voor in.
    Kun je niet rustig in overleg met de buren dat je je hier aan stoort en graag een oplossing wil zien? Lijkt me dat niet elke buur niet voor rede vatbaar is..

15. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Volgens mij weet je helemaal niet zeker dat het een kat was..

Kan net zo goed een vos of marter geweest zijn...

Iedereen altijd maar zeiken over katten!

Kijk eens na jezelf en bescherm zelf je konijnen en cavia's tegen de dieren waarvan je weet dat ze je tuin in komen!

16. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Wow.. Volgens mij mag dit echt niet! Dit is gewoon bewuste dierenmishandeling!

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Daar moet ik ook niet achterkomen dat dat hier gebeurd, dat persoon heeft dan een groot probleem. Prima sls je ergens last van hebt maar het is gewoon niet acceptabel om het dier dan pijn te doen..

En betreft dat dooie konijnen.. Mijn katten laten al mijn dieren met rust, heb 4 konijnen gehad, een fret, hebben 3 kippen en ze doen niks.. Vaak geeft men de kat de schuld terwijl het een marter is.. Beetje flaue

18. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Zo ben je opgelucht. Vlgs mij moet jij met een psysch praten want dit is niet gezond

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Denk dat het tijd is voor je pilletjes ;)

20. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Pardon? Pilletjes? Psych? WOW. Ga ik ook ff een keer los hier op zp. Tjeetje zeg..... Ik denk als jullie hetzelfde hebben dat je na een tijd ook flink boos bent!!
    En wat betreft de deur open laten. Die is hier altijd dicht! De kat is via het raam naar binnen gekomen. Want ja die stond wel een stukje open. En aangezien de schuur van de buren net onder het raam is kon hij er zo in. Maar om nu alles dicht te houden zie ik ook niet zitten.

Deel Deze Pagina