Daar vragen de katten ZELF ook niet om hè! Ze zijn idd met veels te veel en geen 1 kat daar kan fatoenlijk leven . Tuurlijk gaan ze hun heil ergens anders zoeken en mensen lastig vallen. Dan moet jij dezelfde groffe taal gebruiken als je hier neerzet, maar dan tegen je buren. De katten kunnen er NIKS aan doen.
Lioness....niet zo agressief doen hoor....snap dat je het frustrerend vindt allemaal als je zelf een katten liefhebber bent.... Hier weet ik iig zeker dat er katten rondrennen in de tuin, vindt ze er vaak genoeg, en die stront is gewoon vies.
lees nou eens ik heb het niet op katten voorzien ik heb zelf 2 katten. waarom ik duidelijk dus weet dat er snachts dus geen marters zitten of hoe jullie het noemen omdat ik dus ook 2 honden heb..... kwil je wel een keer laten zien hoe mijn honden op dat soort beesten reageerd ze hoeven het nog niet eens te zien alleen maar te ruiken. dus als je alleen maar te klagen hebt over katten liefde reageer dan niet. en daarbij dan zouden er dus gaten in het gaas zitten en dat zit er niet.
heel erg bedankt nog voor de uitleg tis geen buurjongetje maar een meid van 8 a 9 of zo maar soumalisch ik kan lullen als brugman maar ze snappen het niet of willen het niet snappen. zie mijn vorige reactie over de marters ik weet echt zeker dat ik die niet in mijn tuin heb.
Pardon? Dat maak ik zelf wel uit. Ik snap de zin niet eens. Mogen alleen kattenhaters reageren dan? En als de bovenkant van de ren open is, dan hoeven er toch geen gaten in de ren te zitten? Makkelijk zat. En buiten dat reageer ik gewoon in het algemeen. Heb jou toch niet gequoot?
De buren hier verderop hebben ook konijnen (van die grote, vlaamse reuzen ofzo?) Overdag als ze thuis zijn lopen de beestjes los in de tuin. En 1 van onze 3 katen vindt dat reuze interessant. Dus die schijnt daar wel eens te zitten. Ze doen erlkaar niks, dus de buurvrouw vindt het geen probleem. Wel hoorde ik laatst dat de kat er s'nachts en keer was geweest en dat dat nogal voor kabaal zorgde(dan zitten de konijnen in het hok) en dan gaan de konijnen tegen het hok trappen.) dus ik heb gezegd dat ik de katten s'nachts weer binnenhou als zij er last van hebben, geen enkel probleem. Maar het kwam nu niet meer voor volgens haar, dus niet nodig. Mocht het vaker voorkomen zou ze zich wel even melden. Kijk en zo kan het ook he? er hoeft niet direct gezeik te komen als mensen overlast hebben van elkaars beesten. De kat van de buren heeft ook al 2x binnen gezeten bij ons. Niet handig met onze 3 eigen katten want dat wordt herrie..maar geen enkele reden om direct boos te worden. De buurvrouw kan daar toch niet veel aan doen. Mensen hebben soms echt een extreem kort lontje zeg
Ts en ik vind serieus erg van je konijntje. Maar zoals altijd gaat zo'n topic weer over de kop, en komen de kattenhaters weer om de hoek kijken. En DAAR reageerde ik op.(in eerste instantie) Maar ik zal nu wegwezen.
Hier word ik ook schijtziek van alle katten die hier rondlopen. Mijn buurvrouw heeft heel netjes een net gespannen en haar katten kunnen er niet uit. Opzich een hele goeie oplossing. Alleen alle andere katten uit de buurt zitten dag en nacht bij ons op de schutting. Onze tuin is hun kattenbak en verschillende katten lopen om de beurt door onze tuin heen om eens lekker de boel te besproeien. De buitendeur kan ik niet open laten staan of ik heb katten binnen. Het raam boven kan ook niet anders heb ik de katten boven. Er is hier in de straat een andere buurvrouw die haar kat `kwijt` is aan een andere buurvrouw die ze steeds aan het voeren is. Die kat geeft ontzettende overlast, maar is nu van niemand meer. (eigenlijk ook heel zielig voor het katje) Maar goed ik vind ze ontzettend irritant. En vooral omdat mijn partner en mijn dochter ontzettend allergisch zijn.
nou het is echt niet zo dat die katten maar het hele jaar door lopen te sproeien hoor. En dat er zoveel katten zijn die zomaar bij andere mensen naar binnen gaan vindt ik ook een beetje vreemd. Maar ey ik snap de ergernis als je er last van hebt. Alleen denk ik dat sommige mensen al snel ergens last van hebben..als is het maar uit principe
Toetie, heel eerlijk gezegd denk ik niet dat een kat het konijntje gepakt heeft hoor, aangezien het aangevreten was. Ondanks dat jij keihard beweert dat er geen steenmarters in de buurt zijn, denk ik toch dat dit een steenmarter is geweest.. Die beestjes komen overal in en gaan ook met hun prooi aan de sleep... Overal zijn steenmarters, ook al zie je ze niet altijd. Deze dieren zijn beschermd en daardoor stikt het er weer van... Wij dachten ze ook niet in de buurt te hebben, tot we 2 lichtgevende oogjes onder een auto van de buren zagen zitten en het vervolgens weghuppelde zoals een fret doet (ik heb zelf fretten gehad, dus herkende de marter direct).
Yep. En hier hadden we toen 3 jachthonden die altijd alles in de gaten hadden wat erin de tuin zat. Maar op dit kreng hebben ze niet gereageerd.... die gaan echt geruisloos en snel door je tuin. Maar TS ging de ren dicht maken. Dus ALS het een steenmarter is dan merk je dat vanzelf. Die laat zich niet tegen houden door een stukje gaas
Ik heb het gevoel dat het toch niet uitmaakt wat je zegt..(niet perse tegen TS hoor) Maar mensen moeten iemand gewoon de schuld kunnen geven. Want dan kunnen ze zeggen "ja maar dat moet de eigenaar doen, ik ga niets doen!" Bij dieren zonder eigenaar moeten ze toegeven dat ze wel zelf moeten zorgen voor afrastering etc in de tuin.. Dat gaat er bij vele moeilijk in heb ik nu wel gelezen.. (Mensen geven gewoon geen antwoord erop als mensen 3x zeggen dat het meestal geen huiskatten zijn)
Marters zijn echt klote beesten, wij hadden hier pas geleden ook 1 in de tuin met 3 jonkies. Zien er schattig uit (die jonkies) maar ze maken alles kapot en die marters kunnen groot zijn jeetje zeg.
maar volgens mij open ik dit topic om iets te vragen en niet om andere redenen anders had ik dat er wel bij gezet niet alleen naar jouw maar heb er al een aantal keer in moeten zetten dat mensen moeten lezen. ooh en zoals ik eerder in het bericht ook aangaf kan een vogel ofzo niet zomaar de ren in en anders geloof me mijn honden worden wild van die beesten dus ik geloof niet dat die in de tuin zitten hebben gezeten. want ze liggen lief en rustig gewoon te zonnen met afwisselend de schaduw in
Ik zal heel eerlijk zijn. Onze vorige kat heeft ooit n baby konijntje gevangen gelukkig wel heel heel gelaten maar het arme beestje is van de stress overleden. Onze kat hadden we van kitten af aan, en bleek een buitekat te zijn. (nadat we heel veel hadden geprobeerd om binnen te houden, mocht helaas niet baten. Ook niet met aan de lijn buiten werd ie helemaal gek) Om het verhaal kort te houden, de moederkat bleek een wilde kat te zijn en toevallig naar mate die van ons ouder werd ook. (Kinderboerderij half geroofd ) Wij hebben toen de eigenaar van het konijn op weten te sporen en eerlijk verteld dat het onze kat was. We hebben toen onze kat binnen gehouden en besloten om hem terug te geven aan het asiel. Alleen na 1 week binnen houden is hij overleden aan een hartstilstand van de stress Probeer een foto te maken van de kat(ten) in de tuin en spreid die rond, want misschien heeft de eigenaar geen idee van dat zijn of haar kat dit doet. Misschien komen julllie samen tot een oplossing. Ik vond het toen heel erg wat mijn kat had gedaan. Ik hoop dat je de 'dader' kan vinden.
maar het gaat me er niet om dat er katten buiten rond lopen en het klopt het is de natuur. alleen houd ik mijn katten netjes binnen zodat andere er geen last van hebben. ook mijn honden betaal ik hondenbelasting voor en ik ruim hun hopen op. ik vind mijn mening en dat kan bij een ander anders zijn maar dat je als je voor een dier kiest ook er voor moet zorgen dat een ander er geen last van heeft. mijn katten willen bijvoorbeeld niks buiten doen en alleen op de kattenbak. maar er zijn zat mensen die niet eens een kattenbak hebben en het ook niet erg vinden dat hun kat dus in een andermans tuin zit te scheiten. daar kan ik gewoon boos om worden het is het zoveelste wat er weer bij komt zorg gewoon voor je beesten. mijn respect voor jouw dat je geprobeerd hebt je kat binnen te houden een wilde kat is een ander verhaal die horen echt in het wild. maar hoeveel mensen laten hun poes buiten zwanger worden hun kater gewoon dekken waardoor er alleen nog maar meer katten op straat komen. als het aan mij ligt en dat klinkt heel hard als ze vossen / herten en weet ik veel allenmaal af mogen schieten omdat die er te veel zijn mogen ze dat ook met huis tuin en keuken katten. hier worden alle zandbakken weggehaald in de buurt omdat er alleen maar katten in schijten en zeiken door de bezuinigingen worden die niet schoongemaakt en achteraf staan alle zandbakken er nog maar worden ze niet meer schoon gemaakt conclusie doordat er zoveel mensen hun kat buiten laten rond lopen en hun honden stront niet opruimen kan ieders kind niet meer lekker buitenspelen.
Toetie, klinkt inderdaad erg hard wat je nu zegt,maar ik begrijp je frustratie Ik heb een tijdje een mix gemaakt van sambal en chilisaus en een beetje verdund met water en dat op de plekken gegooid waar de buurtkatten scheten of zaten te piesen. Na 2 keer kwamen ze al niet meer, het spul prikt aan de pootjes en dat vinden ze vervelend. Misschien dit een idee?
maar het nadeel daarvan is dat uit eindelijk mijn katten in de tuin mogen zodra de kleine konijntjes groter zijn.
Hoe lang duurt dit? Want na 1 maand waren de katten bij ons al bijna weg, dus als jou konijntjes over 3 maanden groter zijn, dan hoop ik dat je dat spul niet meer hoeft te gebruiken en kunnen jou katten gewoon in je tuin.