Zijn dit naweeen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door ikkie97, 22 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.966
    113
    Ik ben enkele dagen geleden bevallen van ons tweede kindje. Jet was een heftige, maar vlotte bevalling, vier uurtjes na het breken van de vliezen was meneertje geboren.
    De eerste twee dagen heb ik wat naweeen gehad in mijn buik tijdens het voeden, volledig herkenbaar van mijn eerste zwangerschap.

Nu heb ik 's nachts dat ik veel druk voel op mijn bekkenbodem en anus. Het voelt wat kramperig, is niet heel pijnlijk, maar wel wat vervelend. Ook heb ik dan als ik overeind kom of me om wil draaien last in mijn liezen, beetje spierpijnachtig. Overdag heb ik hier geen last van. Zouden dit nog naweeen kunnen zijn of zijn het 'gewoon' mijn darmen die 's nachts wat gaan werken?

2. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Allereerst gefeliciteerd met je zoontje!

Ik heb dat ook gehad na mijn bevalling van de tweede.
    Ze zeiden dat het te maken had met alle organen etc die weer op zijn plek kwamen.

Ik denk dat het een paar dagen duurde en daarna was het over.

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Naweeën waren bij mij echt 'weeën' of op zijn minst menstruatiekrampen. Tot 4 dagen na de bevalling.

Wat jij beschrijft lijkt me idd 'alles dat zijn plek weer moet vinden'. Je bekkenbodem en je buikspieren zijn nog slap nu, alles kan nu ook veel meer bewegen dan normaal en dat is niet altijd even fijn ;). Rustig aan doen en bekkenbodemoefeningen gaan doen, zou ik zeggen.

Succes!

Deel Deze Pagina