inbakeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arian, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Mijn zoontje, 7 weken, slaapt overdag prima. Rustig en kalm in de box, en waar die maar wil. Snachts is hij vaak erg onrustig, slaapt in principe wel redelijk, maar kreunt heel erg, en is er druk met zijn handjes. Veel last van krampjes.
    Is het een mogelijkheid om in te bakeren of is dat niet nodig?
    Wil namelijk niet gaan inbakeren als het niet nodig is, maar als hij er rustiger van wordt..

2. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Je hebt ook van die slaapzakjes waar de armen in kunnen, niet echt in gebakerd maar dan kan kunnen ze niet maaien. Volgens mij is dat puckababy. Ik heb zelf een pacco doek gehad, werkt perfect, maar het afbouwen heeft wel meer tijd nodig.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.242
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier de Swaddle Me gebruikt.Dan liggen ze niet helemaal ingesnoerd.Onze jongste heeft tot 6 maanden ingebakerd gelegen.Uitbakeren ging als vanzelf.

4. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Maar denken jullie dat het nodig is, als jullie mijn verhaal zo lezen?

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    slaapt de kleine snachts bij jullie? Anders is dat misschien een optie? (omdat je zegt dat hij overdag wel goed slaapt)

Buikslapen zou je ook nog kunnen proberen, veel kinderen die ingebakerd worden, blijken later buikslapers te zijn (ook wel logisch, want buikslapen voelt veel 'veiliger' dan rugslapen)

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Als ik jouw verhaal zo lees, dan zou ik hem niet inbakeren.

7. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik zou een puckababy bestellen,

ik heb er 1 gehad voor mijn dochter die maaide ook met haar armpjes. ze sloeg zichzelf vaak wakker.

bij de puckababy hebben ze wel het geborgen gevoel maar kunnen ze zich wel bewegen. je kindje zit helemaal in de puckababy (op het hoofd na natuurlijk)

het was heir echt een uitkomst. ik heb hem nu weer besteld voor mijn 2e dochter die slaapt overdag onrustig is een reflux kindje.

voordeel van de puckababy is dat het makkelijk is af te bouwen er zitten ritsen in waar de armpjes door naar buiten kunnen

8. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ja hij slaapt in de nacht nog bij ons op de kamer. Ik zou zelf niet lekker slapen als mijn zoontje snachts op zijn buik ligt..:)

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Mocht je het willen proberen, baker hem dan in met een hydrofiel. Zo kan je kijken hoe hij erop reageerd zonder dat je veel geld uit gaat geven. Zo hebben wij het in eerste instantie ook gedaan tot dat ze er te sterk voor werd en zich daar uit wurmde. Je ja. Het met een gerust hart proberen, ze zijn er niet gelijk aan gewend dus is niet zo dat als he het een nacht probeert, hij dat elke nacht wilt. Je ziet snel genoeg aan je kleintje of het gaat helpen of niet.
    Mijn meisje sliep overdag ook prima, alleen in haar bedje is het maaien geblazen met die armpjes. Wij hebben een puckababy geprobeerd en nu een pacco. Ze slaapt er super rustig door. Zijn wel begonnen met afbouwen aangezien ze op ons kinderdagverblijf niet inbakeren.
    Merk wel dat ze nu een stuk luidruchtiger slaapt. Ze maakt veel meer geluidjes dan wanneer ze is ingebakerd.
    Succes!

10. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    inbakeren werkt perfect, maar denk ook aan het afbouwen.
    hier namelijk nog steeds aan het afbouwen, hij draait al sinds hij 4 maanden is, dus had er allang uit gemoeten maar lukt echt nog niet. Dus weet waar je aan begint.

11. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook positief over inbakeren. Uitbakeren ging moeizaam.
    Maar wij zij gestart ondat ze overdag haast niet sliep, nacht wel omdat ze zomoe was van de dag,

Bij jullie gaat het overdag goed, denk dat inbakeren misschien niet direct nodig is. Stop je hem strak in? Dat helpt vaak ook al wat. Als hij onrustig is, bedoel je danndat hij zichzel wakker slaat/maait? Hoe slaapt hij in de nacht?

12. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hij slaat zichzelf in de ochtend en in perioden dat hij licht slaapt idd steeds in het gezicht. Hij heeft ook een speen en die slaat ie ook steeds uit.. Waardoor hij weer begint te pruttelen. Overdag slaapt ie in principe redelijk, alleen het in slaap vallen is even moeizaam, viel me vandaag op, erg onrustig en veel last van krampjes. Ik heb een bodywrap gekocht, deze zit niet zo strak en is heel licht en lekker luchtig. We gaan het zien!

13. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja lastig. Je zou het inbakeren kunnen proberen. Voor effect moet je het danbwel bij elk slaapje doen en een tijdje. Bij ons was er meteen effect. Maar heb ook gelezen dat sommige er even aan moeten wennen.

Deel Deze Pagina