Graag zou ik willen weten hoe het nu verder gaat.... Vanaf 6 juni zit ik weer in de ziekte wet, gelijk uit mijn zwangerschapsverlof door zwangerschap en bevalling. Ik kreeg bekkeninstabilliteit en ik heb hier nog steeds heel veel last van en kan mijn eigen zoon sinds 3 weken weer een beetje verzorgen. Verder kan ik weinig lopen en moet veel liggen om te rusten. Mijn huishouden word gedaan door hulp en mijn man helpt veel. Nu is mijn contract per 1 juli niet meer verlengd, dus heb ik geen werkgever meer. Mijn vraag is hoe het vanaf nu in zijn werk gaat? * wanneer moet ik naar een uwv arts? * hoe word beoordeeld dat ik weer kan re-intergreren? * Hoe gaat het re-intergreren in zijn werk? * ik werk in de kinderopvang wat lichamelijk zwaar belastend is... is er dan ook een mogelijkheid tot omscholen? en hoe gaat dat in zijn werk? *hoe en wanneer word de ziektewet uitkering overgemaakt vanuit uwv? Sorry dat ik zoveel vragen heb, maar hoop dat jullie het mij wat duidelijker kunnen uitleggen, want op de site van de UWV kom ik zelf niet achter mijn antwoorden. Alvast bedankt!
Beste Wianhalu, Je werkgever moet je per 1 juli ziek uit dienst melden bij UWV. Dit is de aanvraag voor je ziektewetuitkering. Je hoeft zelf geen aanvraag te doen. Wanneer je naar de verzekeringsarts moet is nog niet bekend. De verzekeringsarts beoordeelt op een spreekuur of je weer kunt werken. Je kunt op dit spreekuur ook aangeven dat je wilt omscholen. Als de arts het hiermee eens is schakelt hij een reïntegratiebegeleider in die met jou de mogelijkheden voor een omscholingstraject gaat bespreken. De ziektewetuitkering die we nu aan de werkgever betalen, wordt straks aan jou overgemaakt. De eerste betaling krijg je binnen vier weken nadat wij de melding van je werkgever hebben ontvangen. Daarna krijg je iedere week een betaling. Je kunt bij je werkgever informeren of er al een ziek uit dienst-melding is gedaan Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare