@bolkje: Ik heb zelf ook alles in excel gezet maar ik vind die van jou erg mooi en overzichtelijk! Leuk dat je het deelt!!
Wij hadden een vergelijkbare situatie. Ik heb een excel bestand met per maand een tabblad en ik kijk letterlijk naar wat er in die maand in en uit gaat. Mijn man kreeg wekelijks zijn geld, waardoor ik ofwel 4 ofwel 5 uitbetalingen per maand had. Ik vond het zelf prettig om het zo te doen, want dan vond ik het overzichtelijk. Bij 5 betalingen had je die maand mazzel Je kan het ook voor een jaar optellen en dan delen door 12, dat is reëler, maar ik vind dat dus onoverzichtelijker. Succes
Ouderwets op papier in een klapper. Zijn er pas kort mee bezig. Dus kan pas over maand of twee zeggen of we bewuster worden. Dat is de bedoeling natuurlijk.
Ik vind het dus vooral lastig dat vaak de huur al word afgeschreven terwijl het loon pas 2 weken later binnen komt. Vind het echt zoo onoverzichtelijk!
ik heb ook het afas personal online huishoudboekje. Harstikke makkelijk want de meeste zaken worden van zelf gecatogoriseerd.
Dit klopt niet. Je moet het anders zien. De huur wordt pas twee weken nadat het salaris is binnen gekomen afgeschreven. Je man krijgt 13 keer salaris en er wordt maar 12 keer huur betaald. Zorg dat je dat deel van zijn salaris op de rekening laat staan, ook al wordt de huur drie weken later afgeschreven.