Ons meisje is 2,5 en wil is momenteel erg op mama gericht. Ik vind het vooral heel erg vervelend voor mijn vriend. Ze duwt hem echt weg en wil dan bijvb bij mama zitten. Ze vind papa wel lief en gaat leuk met hem om, maar op die momenten moet ze niets van hem weten Zelf denk ik dat ze op de een of andere manier jaloers is op haar broertje, of haar plaats veilig wil stellen ofzo. Gelukkig is ze niet vervelend tegen hem (vrijwel nooit) Ze wil steeds bij mama zitten en zegt dan dat haar broertje maar bij papa moet zitten. Ook wil ze de laatste tijd steeds getild worden. Vandaag zei ze zelfs dat haar broertje zelf de trap af moest lopen (hahaha 10 mnd, dus die tijgert alleen maar ) Ik heb echt het idee dat ze gewoon veel aandacht wil en probeer er goed op te letten dat ik niet altijd als eerste haar kleine broertje knuffel etc. Iemand nog tips? Ik hoop zo dat deze fase snel voorbij is
Dat heeft onze dochter ook wel, alleen is hier geen klein broertje/zusje. Wel vaak afwijzend t.o.v. papa. Kan zo ineens weer over zijn. Nu werkt hij wel veel de laatste tijd. Ook vindt ze hem niet leuk als ie zich niet geschoren heeft oid.
Voorkeur voor papa/mama kan in fases gaan. Mijn dochter is wel altijd net iets meer pro-mama geweest tot nu toe. Ze heeft bv het liefst dat ik haar altijd naar bed breng. En momenteel heeft papa ook 'vieze prikkeltjes' ja haha, net als opa.