jeukende moedervlekken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amom22, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Ik heb sinds een week jeukende moedervlekken. Ik had er per ongeluk 1 in mijn nek opengekrabt omdat ik niet wist dat het een moedervlekje was en het jeukte zooo erg. Nu merk ik dat er steeds meer zijn die jeuken. Zou het kunnen dat ze door de zwangerschap uitrekken ofzo? Iemand anders last van?

2. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb er ook last van en heb ze ook al regelmatig opengekrabt. Of dat het komt door het uitrekken weet ik niet ik heb ze ook op mijn arm en die jeuken ook. Waar het wel door komt weet ik niet hoop dat iemand anders het weet.

3. brennie888

12 jan 2009
    33
    0
    0
    almere
    Hey, ik heb er zelf ook erg last van, eerst heel erg van m'n hele huid die jeukte :(
    Nu is dat gelukkig minder en zijn het nog een paar moedervlekken op en rond m'n buik...
    Heb het aan de verloskundige gevraagd en die zei dat het door de zwangerschap komt...door de hormonen krijg je jeuk en door het groeien van je buik (of op andere plekken) gaan je moedervlekken toch soort van oprekken en dus weer jeuken...hmm klinkt een beetje ingewikkeld maar is 't niet toch? :)
    Ik smeer er steeds maar wat talkpoeder of creme op, ligt eraan hoe erg de jeuk is.... Succes!

groetjes Brenda

4. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik lees dat ik niet de enige ben, ik heb er dus ook last van. Ik heb het er nog niet over gehad met de gyn maar mij lijkt ook dat het met de hormonen te maken heeft.

5. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik heb in verleden 2maal jeukende moedervlekken gehad
    en me dokter heeft er een schaafsel van afgenomen,bleek wel kwaadaardig te zijn bij mij
    hij heeft nadrukkelijk gezegd,moedervlekken mogen nooit jeuken
    hoe het zit in de zwangerschap,dat weet ik niet

en begrijp me niet verkeerd,wil niemand bang maken,maar wou het wel even zeggen

6. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Mijn dermatoloog zegt altijd dat moedervlekken op allerlei manieren kunnen veranderen tijdens de zwangerschap. Ze kunnen donkerder worden, gaan jeuken, etc. Ik merk dat bij mezelf eigenlijk nauwelijks, maar zijn advies was wel om bij rare veranderingen (zoals wanneer een moedervlek heel donker wordt of groter of spontaan gaat bloeden ofzo) het altijd even te laten controleren. Want er bestaat toch het risico dat er iets mis is.
    Relativering hierbij: als bijna al je moedervlekken jeuken en je verder geen veranderingen ziet, lijkt me de kans erg klein dat er iets mis is hoor, want dan zou je verwachten dat er vooral 1 specifieke moedervlek jeukt bijvoorbeeld. Dus maak je niet meteen zorgen nu, ik geef alleen het advies van mijn dermatoloog door.

7. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

30 sep 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    Hoi,
    Hier nog 1 met een jeukende moedervlek in de zij!
    Dus zo te horen hoort het bij de zwangerschap.
    Maar 1 ding wat je nooit mag doen is openkrabben he?
    Wrijven of insmeren wel, maar niet krabben,dat kan gevaarlijk zijn.

liefs

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik weet alleen dat moedervlekken donkerder kunnen worden doordat er extra pigment wordt aangemaakt door de hormonen in je lichaam. Daardoor ontstaat volgens mij ook die zwangerschapstreep!

Mijn moedervlekken zijn ook een stuk donkerder maar jeuken (nog) niet!

9. Amom22

Amom22 Niet meer actief

oh gelukkig, er zijn er meer
    bij mij is er ook wel eens een moedervlek verwijderd omdat ie erg gek uitzag, maar ja...allemaal tegelijk, vond het een beetje vreemd, maar gelukkig heeft het dus met de zwangerschap te maken! Ze zijn ibj mij ook groter en donkerder geworden. En heb sinds de 2 zwangerschappen veel meer moedervlekken....zou daar de naam vandaan komen?

10. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    :) Ja, wie weet! Eigenlijk nog nooit zo bekeken, maar nu je het zegt!

11. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hihi, moet hierdoor ineens denken aan een voorval vorig jaar. Toen vroeg een kindje van een jaar of 6 aan mij, nadat haar moeder had uitgelegd dat het geen pukkels maar moedervlekken waren op mijn armen, of ik dan écht zóvéél moeders had :) :) :)

Deel Deze Pagina