Ok! Dan hier mijn rekensom! Ik heb een hele rare cyclus. De laatste die ik had was 61 dagen. 15 dec was ik voor het laatst ongesteld. Ik heb 30 januari mijn 'ei' gehad. Hoever ben ik nu?
als je 30 januari je ei hebt dan ben je 13 februari 2 weken zwanger + 2 weken cadeau = 4 weken zwanger.. nu zitten we op 15 feb, dus ben je nu 4w2d zwanger als je van je laatste ongi dag uit zou gaan zou je nu bijna 9 weken zijn, dus dat klopt nooit, daarom altijd van je eisprong datum uitgaan, is veel nauwkeuriger en makkelijker bij een lange / onregelmatige cyclus
maar als je nu niet weet wanneer je ei was? Dan wordt het moeilijk rekenen. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Dan wordt het idd moeilijk rekenen..of je moet een cyclus van 28 dagen hebben of een hele regelmatige. Maar ze zien het alsnog wel op de echo hoever je bent , alleen dan duurt het dus nog even voordat je weet hoever je precies bent
als de dokter rekend dan telt hij vanaf de eerste dag van je laatste menstuatie bij mij bijv 07-01-09 ongesteld geworden tot nu is 5 hele weken en 5 dagen dus ik zit nu 5 dagen in week 6 ik ga dinsdag 17-02-09 naar week 7 waneer ben je voor het laatst ongesteld geweest ? dan kan ik wel rekenen hoe de dokter het rekend
Ik heb gewoon gerekend vanaf de eerste dag van mijn laaste menstruatie. Paar weken geleden bij vlk geweest voor een echo en dit bleek precies te kloppen. Dacht eigenlijk dat dit altijd zo gaat. En gefeliciteerd natuurlijk! X Suzie
Ja, maar als je een lange cyclus hebt geld dit niet! Stel je bent 10-12 voor het laatst ongi geweest eb hebt op 2-2 pas je ei gehad, dan zou je 16-2 pas 4 weken zwanger zijn Als je dan uit zou gaan van de eerste dag vd laatste ongi dan zou je al 9 weken zijn ofzo, wat dus niet klopt
ik had voorheen ook een cyclus van 49 dagen maar als ik uit ga van 49 dagen dan ben ik net 1 week dan kun ke nog niet testen en ze zegen dat als je kan testen dat je al minimaal 5 weken bent omdat in week 4 de innesteling plaats vindt ik teste op 04-02-09 negetief en op 07-02-09 positief toen zat ik op dag 31 dus nog lang niet overtijd dus ik ben uitgegaan van 28 dagen
Je innesteling vind normaal 5-7 dagen na je eisprong plaats, en normaal kan je 14 dagen na je eisprong al positief testen.ik heb zelf 9 dagen na mijn eisprong positief. 14 dagen na je eisprong ben je 4 weken zwanger( eigelijk 2, maar je krijgt er 2 cadeau)
Mijn laatste was 5 januari en ik ben volgens het systeempje wat hier op de website staat nu precies zes weken zwanger bij een cyclus van 29 dagen. Je krijgt toch ongeveer twee weken cadeau?
Bij calculator: 5 Januari 2008 Eerste dag van je laatste menstruatie 17 Januari 2008 Een beetje vruchtbaar 18 Januari 2008 Vruchtbaar 19 Januari 2008 Erg vruchtbaar 20 Januari 2008 Eisprong 25 Januari 2008 Innesteldag 3 Februari 2008 Vanaf hier kun je testen 12 Oktober 2008 Vermoedelijke bevallingsdatum heel mooi overzichtje krijg je dan
Kun je nagaan dat als ik dit van te voren had geweten dat we het misschien die avond niet gedaan hadden haha... Ik vind ongepland een rotwoord, maar ik heb nooit geweten dat er drie dagen waren waarop je zwanger kon raken (echt heel onnozel)... en daarom was de kleine hummel die zich nu in mijn buik aan het ontwikkelen is, een geweldige verrassing. Wij zijn er eigenlijk pas achter hoe graag we samen een kindje wilden toen we de positieve test zagen. We hadden eigenlijk pas gepland om einde van dit jaar eens een poging te wagen.
Hee staartje, Ik ben vandaag naar de dokter geweest en mijn verhaal verteld. Hij zegt dat de termijnecho wel zal uitwijzen hoever ik nu heen ben. Hij zei ook dat het best nog kan schuiven (de bevallingsdatum bedoel ik dan) Ben jij al naar de dokter geweest? Ik heb 5 maart mijn 1e echo spannend hoor!
5 maart al ik heb 2 maart pas mijn eerste intake gesprek bij de vk ik moet nog naar de dokter maar ik heb een rot dokter die me nooit laat uitpraten en hij laat echt niet zien dat ie blij voor me is maarja ik ga morgen wel veeel plezier bij je eerste echo ! XXX
Als jouw cyclus normaal 49 dagen was, moet je daarvan uitgaan! Kijk; een week maakt niet zoveel uit tov een normale cyclus van 28 dagen, maar bij 49 dagen komt de eisprong heel anders te liggen! Als ik reken met een cyclus van 36 dagen, zou je morgen 4 weken zwanger zijn. Alleen een termijnecho kan uitsluitsel geven!
ja maar hoe kan ik dan op dag 30 van cyclus positief teste ? ik weet het ook niet maar als ik reken vanaf eerste dag van laatste menstruatie dan ben ik 6 wk en 2 dagen maar hoe kan ik dan uitrekenen met die cyclus?
maar dat kan ook niet dat teste ik met 1 week zwanger positief dat kan niet je normaal gesproken ben je in de 5 e week als je kan teste
Via deze link kan je max. 36 dagen invullen. http://users.telenet.be/annette-guy/lady/ovulatie.htm Als ik dat doe, zouden je vruchtbare dagen tussen 26 en 29 januari liggen. Stel dat je bevrucht bent op 28 januari, dan zou je in theorie 10 dagen daarna, dus op dag 30 een positieve test in handen kunnen hebben, omdat sommige testen heel lichtgevoelig zijn en de hcg-waarde verschilt ook bij iedere vrouw. Het zou het handigst zijn als je nog weet welke dagen je hebt geklust (tenzij dat iedere dag was)! Dan kan je er gewoon 2 weken bij optellen.