Hoe universeel tuigje bevestigen aan Tripp Trapp

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door AardbeitjeEL, 27 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi!

Wij hebben een Stokke Tripp Trapp aangeschaft. Nu vind ik de officiële tuigjes van Stokke errug duur. Ik heb begrepen dat er ook universele tuigjes op kunnen. Maar hoe dan?

Die van Stokke klikken in van die oogjes die aan de stoel worden bevestigd, maar waar klik je zo'n universeel tuigje in?

Liefst foto's om te illustreren ;)
    Dank!

2. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Wij hebben het origenele tuigje maar hebben het nooit gebruikt omdat het bij ons zoontje niet nodig is. Misschien even afwachten?

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik heb een universeel tuigje en die gewoon om de zijkanten heen gedaan. Was even wringen maar als het eenmaal zit, hoeft het er ook niet meer af!
    Hier een foto. Het kleine riempje past nét om de poot heen, en daar maak je dan het tuigje aan vast. Ik heb die van de prenatal.

Bekijk bijlage 340073

Edit: ff je hoofd draaien ;)

4. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    @ientje: Zitten er bij zo'n tuigje dan ook nog 1 of 2 losse riempjes? Dat zie ik namelijk niet duidelijk, ook niet als ik m'n hoofd draai :D Die doe je dus om de stoel (die zijkanten) en daar het tuigje in vastklikken?

@Soepkip: Het is nog niet echt nodig, maar ook al zou ons dochtertje een rustig tafelmeisje worden (wat ik me nu niet kan voorstellen ;)), vind ik het toch wel een fijn idee voor als ik me 10 seconden wil omdraaien. Ik las laatst een vreselijk verhaal over een kindje dat fataal ten val kwam toen moeder iets van de grond opraapte... Is dan misschien meer voor m'n eigen gemoed, maar dat is soms ook fijn.

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Er zitten 2 korte riempjes bij en 1 tuigje.

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Het wijst zich vanzelf als je hem gaat vastmaken overigens ;)

7. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Fijn, ik heb er nu vertrouwen in. Bedankt!

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Graag gedaan! Scheelt een hele hoop geld :)

Deel Deze Pagina