Dag mama's Ik vroeg me af wanneer dat maagklepje nou eens goed dicht gaat. Mijn dochter heeft tot 6,5 echt hele flesvoedingen terug gegeven (vast voedsel bleef en blijft er wel in) en daarna af en toe periodes dat ze weer vaak een grote mond terug gaf. Maar dat is nog steeds zo ! En het is alleen met haar melk/pap die blijft er nog steeds uitkomen. Water blijft er gewoon in, je hoort het soms omhoog komen maar dat is het. Melk blijft dus in periodes eruit komen en nu is het alweer een week lang zo. We hebben er beide niet echt last van. Maar vindt het wel zielig voor haar, ze zal wel iets voelen van dat zuur dat omhoog/eruit komt. Wanneer kan ik ongeveer verwachten dat het ophoudt ?
Meestal met 1 jaar dat het ongeveer gesloten zou moeten zijn. Wat voor soort melk/pap geef je? En waarom blijf je het geven als ze steeds spuugt? Niet om aan te vallen, ik snap dat baby's melk nodig hebben tot een bepaalde leeftijd. Daarna kan je ook aanvullen met ander zuivel.
bij jarne duurde het tot 18 maand ongeveer. maar als hij ziek is nu dan heeft hij er terug last van. Ik dacht ook steeds...wanneer is het nu eindelijk gedaan? ik kreeg telkens het advies van de kinderarts om geduld te hebben. Er zijn maar weinig kinderen die op 2 jaar nog steeds reflux hebben. wij geven wel een lepeltje gaviscon voor baby's als we merken dat hij er last van heeft. dat werkt verzachtend.
Ze spuugt in periodes kwebbel. Het gaat vaak een maand goed en dan opeens 2 weken niet. Ze krijgt in de ochtend pyamapap (niet die kant en klare) En in de avond halfvolle melk met bambix 12+ Kylietje, ik merk inderdaad dat ze met "ziek" zijn het vaker is. Ze zit nu weer vol snot. Maarja met de opvang zit ze altijd vol snot haha. Ze is van haar bijna 14 mnden leven 4/5 mnd niet verkouden geweest.
Ja griekse yoghurt kwam ook gewoon omhoog. Er niet uit gelukkig ! Maar dat is zuur en in dr maag wordt het natuurlijk nog zuurder dus ga dat niet geven. Kaas eet ze niet graag.
Ik zou wellicht kunnen proberen soyamelk. Hopelijk kom ik er dan achter of het werkt of niet. Aangezien het periodes lang goed gaat. Vervelend hoor, enige die er last van heeft zijn de kleding of vloer. Maar ik niet en zij ook niet. Want ze spuugt gewoon lachend.
Een, schrale, troost; als ze het lachend doen zal ze er weinig last van hebben! Gezien het vaak goed gaat en soms minder; zijn de mindere periodes ook de periodes van tandjes, verkouden of sprongetjes etc?
Nee tandjes niet. Verkouden kan wel. Maar sinds ze 3 mnd is is ze eigenlijk alleen maar verkouden. Nu net een maandje niet geweest en nu weer wel. Verder eigenlijk non stop ! Sprongetjes geloof ik niet in, merk ze ook niet op
grappig.. Tot nu toe ook nooit iets gemerkt bij een van beide kinderen, maar omdat veel ouders wel 'iets' merken dacht ik, ik vraag het toch Ik dacht alleen, misschien heeft het, ergens, een reden omdat het vaak zo lang goed gaat...
Ja ik snap ook niet waarom soms opeens wel en dan weer een poos niet. Als t omhoog komt kijkt ze af en toe wel moeilijk en krijgt daarna een hoestbui. Waarschijnlijk verslikt ze er in ofzo.
Vreemd. Ik hoorde destijds van mijn ka dat de meeste kindjes er met 12 maanden overheen gegroeit zijn. Jouw dochter zal helaas een uitzondering zijn? Als ze erg echt last van heeft of je maakt je zorgen kun je de ha even belen?
Ik zou denken aan een KMA. Je zou idd eens geitenproducten kunnen proberen. En als dat niet werkt, gewoon eens helemaal weglaten. Als je kindje genoeg groene groenten eet, is een vervanging niet nodig. Soya is helemaal geen melk, dus heeft ook geen nut dat als vervanging van melk te zien. Kun je net zo goed gewoon calciumdruppeltjes ofzo bijgeven als je dat wilt.
Kma ? Ze heeft nergens last van. Poept goed, groeit normaal, op 1 eczeem plek na niks. Kan het wel proberen melk weg te laten maar ze geniet er zo van haha. Misschien geiten melk ja, maar stink dat niet super erg ? En is dat bij ah te verkrijgen ? En ook kleine verpakking voor als ze het niet lust ofzo
Vaak is geitenmelk geen optie bij een allergie. Geitenmelk en koemelk lijken erg veel op elkaar kwa samenstelling. Paarden of kamelenmelk is dan een betere optie, maar ja..
Klopt. Daarbij mist geitenmelk net een aantal van de vitaminen en mineralen die melk zo belangrijk maken. Is dus geen betere vervanging dan sojamelk. Eigenlijk minder goed, omdat sojamelk tenminste nog verkrijgbaar is met aangevulde vitamine B, D en calcium
Ik geef helemaal geen melk meer, ja gewone koeienmelk gaat dat wel? En na het avond eten yoghurt meer niet meer.
Alle mensen die ik ken met een KMA en lactoseintolerantie verdragen wel geitenmelk. Ik zou er persoonlijk dan voor kiezen om een multivitaminedruppel te geven. Soja wordt vaak genetisch gemanipuleerd, kan een slechte invloed hebben op je hormoonspiegel én is ook erg allergiegevoelig. @Ikdus: volgens mij hoef je niet altijd alle symptomen te hebben. Kan ook nog lactoseintolerantie zijn.
Ik heb ook alles geprobeerd om toch maar van die reflux vanaf te geraken. Mij zelfs laten vangen aan sojamelk. dat hielp dus voor geen meter. Wat ik eigenlijk vergeten vragen ben: stapt jouw prinses al? Bij Jarne ging het zienderoog veel beter vanaf hij steeds minder ging kruipen. Nu kruipt hij niet meer en nu is het dus 'weg'. En wat betreft de verkoudheden: je kindje zal een beetje zwakker zijn en telkens opnieuw ziek worden voordat het genezen is. Daar kan je weinig aan doen. Voor de snotjes heb ik hier soframycine simple neusdruppels en voor de hoest lysomucil junior. Werken allebei vrij snel. Ik heb wel het geluk dat Jarne 3 dagen in de week bij mijn vader en stiefmoeder kan gaan en maar 1 dag naar de onthaalmoeder. En met wat ziektes te doorstaan is hij ook al sterker geworden (gelukkig ) Mijn dokter zegt ook dat het nog even kan duren eer het helemaal weg is, dus ook als hij ziek is. Dus geduld is echt een hele mooie deugd. Maar ouders met een langdurig refluxkindje verdienen echt een medaille voor geduld Maar er is 1 voordeel aan kindjes die heeeeel lang reflux gehad hebben. Ze maken er echt niks van als ze moeten overgeven...dat is overgeven en ze spelen weer