's nachts kort slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door AnkeM, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Onze zoon is nu 5 weken heeft een ritme dat ik ook wel herken van onze dochter en de topics hier: overdag slaapt ie best goed, soms korte en altijd wel minimaal een langer slaapje en in de avond wakker tot een uur of 10, dan gaat ie zonder problemen slapen.
    Qua voeding zit er ook al een mooi ritme in, 5 voedingen om de 4 a 5 uur.
    Het is ook een tevreden kereltje op wat krampjes na maar dat hoort er bij.

Het enige vreemde is dat hij 's nachts rond een uur of 3 standaard wakker wordt en niet makkelijk meer inslaapt. Meestal is er weinig aan de hand, geen honger, geen krampjes. Wat meestal wel helt is hem bij me houden en dan slaapt hij weer tot het tijd is voor zn volgende fles. Na een voeding slaapt ie zonder problemen wel weer in zn eigen bed.

Hij hoeft echt nog niet door te slapen maar die nachtelijke onderbrekingen van meer dan een uur naast de nachtvoeding vind ik best zwaar. Iemand dit ook meegemaakt en een goede tip of een geruststelling dat het echt wel overgaat? Het is geen drama en we komen er wel doorheen maar ben benieuwd naar soortgelijke ervaringen.

2. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Dat had mijn dochtertje ook. Die was wel een uur wakker na haar nachtvoeding. Ik ging er maar gewoon in mee, want er zat niets anders op. Na 2 maanden veranderde dat, denk ik.

3. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Ik ben verbaasd, vijf weken.... Dan is dat dacht ik normaal. Mijn zoontje huilde zowiso erg veel dus misschien is het geen goed vergelijkings materiaal, maar ik ging er zeker 2 a 3 x per nacht uit(tussen24:00 en 06:00)
    Succes in ieder geval! Het is een pittige tijd die eerste periode (met weinig slasp).

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik ben ook verbaasd 5 weken en nog maar 5 voedingen :|

Maar hij wordt dus wakker en een uur later heeft hij honger ?
    Is dat overdag misschien ook zo?

Tja ik weet niet ik heb mijn dochter tot 4 maanden zeker om de 3uur moeten voeden in de nacht.

Misschien is zijn dag en nacht ritme nog niet helemaal.

5. Gazy

Gazy Niet meer actief

Licht uit. Niet praten. Laat met kleine dingen het verschil tussen dag en nacht merken. En proberen je baby wakker weg te leggen dat het zelf in slaap valt.
    We zijn er snachts gelijk mee begonnen. Fles luier etc en hup weer naar bed. Dat maakte de nachtelijke oonderbreking mooi kort

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Allereerst ben ik benieuwd hoe het komt dat je kleintje maar 5 voedingen krijgt of heeft hij dit zelf zo geregeld?

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Dat heeft ie zelf bedacht. Begonnen om de drie uur, 's nachts wekker gezet zodat ie max 4 uur ertussen liet maar meldde zichzelf gewoon. Overdag na 2 dagen op verzoek gaan voeden, 's nachts na een week.
    Hij had ook snel niet meer henoeg aan 90cc en sinds hij 120cc krijgt dus nog 5 voedingen.

Het opvallende is dat hij na zn voeding tevreden is en makkelijk inslaapt, leg hem vaak slaperig in bed en dan valt hij zelf in slaap, of hij valt aan de fles in slaap.
    Maar na 2 uur slapen wordt hij dus gewoon wakker. Honger heeft ie dan echt niet, speentje helpt ook niet. Als ik hem bij me hou valt ie weer in slaap maar meestal wordt ie weer wakker als ik hem in bed leg en wil ie niet meer slapen. En vanochtend na zn fles sliep tie zomaar weer voor een uur of 3.
    Niet dat dit niet vol te houden is hoor maar vind het wel een vreemd iets, vandaar de vraag.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Het zouden de regeldagen kunnen zijn, die komen meestal met 6 weken. Echter dat is niet bij iedere baby stipt bij de 6 weken.

9. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Tot een week of 7 had ons dochtertje dat ook: wakker worden in het midden van de nacht en dan een uurtje gewoon wakker blijven. Een van ons ging dan in de leefruimte zitten met gedimde lichten om haar rustig terug in slaap te sussen terwijl de andere doorsliep, en dat wisselden we dan af. Soms nam ik haar gewoon mee in bed. Eerst viel ze terug sneller in slaap na de voeding, en dan sliep ze plots door. Dus het gaat over hoor. Gewoon in meegaan, want of je je nu opboeit of niet: ze zal er niet sneller in slaap door vallen. Nu (dochter is 3 maanden) met dit warme weer komt ze plots weer iedere 3-4u om een voeding 's nachts... Hopelijk tijdelijk :)

10. tuc

tuc Niet meer actief

5 voedingen, wat is zn schema dan qua tijden als ik vragen mag?? Het lijkt mij nogal weinig??

11. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier met de warmte ook meer dorst.
    Dat doen wij dus ook, in het donker wachten tot ie weer slaapt. Afgelopen week was ik alleen, toen heb ik em mee in bed genomen.
    Morgen gaat zn ledikantje naar zn eigen kamer, wie weet helpt het iets want het kan natuurlijk ook zijn dat ie wakker wordt omdat wij geluid maken in onze slaap. Andersom is het wel zo, ik wordt wakker van elke kreuntje en kikje, dat went niet.
    In zijn kamer hebben we ook een kleier lichtje dan in onze kamer, dat scheelt ook.
    En ja, wachten tot het overgaat :), gelukkig hoor ik hier van meerdere moeders dat dat ook zo is ;). Dank voor alle reacties!

Deel Deze Pagina